Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 november 2015, 15:30
Lotusbloem4 Lotusbloem4 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2015
Berichten: 1
Lotusbloem4 is on a distinguished road
Question Net afgestudeerd, wil wat doen, maar nog steeds op zoek naar een carriere... What do?

Hoi Carrieretijger-leden!

Ik ben afgelopen juli afgestudeerd voor mijn bachelor-opleiding. Ik ben nu nog steeds aan het solliciteren in mijn veld, maar het loopt allemaal niet heel vlot. Nu heb ik toch wel geld nodig en ben ik helemaal niet iemand om stil te zitten en had ik dus bedacht dat ik misschien bij een winkel of supermarkt kon solliciteren voor in de tussentijd.

Mijn vraag is, is het volgens de etiquette redelijk om nu bij bijvoorbeeld een supermarkt te gaan solliciteren, terwijl ik sollicitaties heb lopen in mijn veld? Laat ik ze dat weten tijdens een sollicitatie? Dit betekent dat zodra ik een baan in mijn veld aangeboden krijg, weg ben bij de supermarkt.

Is dit überhaupt netjes om te doen? Zo ja, is dat slim i.v.m. een opzegtermijn? Wat is hier handig? Kan ik beter WW aanvragen?

Groetjes,
Lotusbloem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2015, 20:37
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Lotusbloem,

Wat heb je gestudeerd? HBO of WO?

Mijn ervaring is dat je bij een supermarkt oid al snel te oud wordt bevonden. Toen ik op mijn 22ste op zoek was naar een bijbaan en o.a, bij een supermarkt solliciteerde werd ik afgewezen. De reden weet je natuurlijk nooit 100% zeker maar ik weet wel zeker dat ik te oud werd bevonden. Ze hebben natuurlijk liever iemand van 16, want die is veel goedkoper.

Ik begrijp dat je geld nodig hebt in de tussentijd. Kun je niet bij de post oid solliciteren? Daar willen ze je vaak wel hebben. Of denk aan iets als hulp bij huishouding, dat is mij (inmiddels 24 en destijds 23) toen wel gelukt. Het vergt toch iets meer verantwoordelijkheid maar vrijwel iedereen komt er binnen.

Persoonlijk zou ik gewoon zoeken naar een bijbaan zolang je nog geen fulltime baan hebt. Lijkt mij geen probleem, daarnaast geldt er vaak een proeftijd waarbij je er snel vanaf kunt.

Nog een toevoeging: je kunt het ook eens bij een uitzendbureau proberen. Zijn vaak veel kortere opdrachten. Als je dan een baan kan vinden kun je na het voltooien van een korte opdracht gelijk aan de slag. Ze willen vaak ook mensen die fulltime beschikbaar zijn voor een korte periode, dus dat is een mooie kans om tijdens het zoeken naar werk wat geld binnen te halen en ervaring op te doen.

Laatst gewijzigd door MLB; 29 november 2015 om 20:46 Reden: Toevoeging uitzendbureau
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Net afgestudeerd en loop nu al vast, weet niet wat ik wil! Tichardo Loopbaanvragen 5 20 november 2015 17:45
Wat wil ik? StephanieVM Opleiding kiezen en volgen 1 4 april 2014 19:43
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon