Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2007, 21:30
Jerry Jerry is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2007
Berichten: 1
Jerry is on a distinguished road
Standaard Accountmanager

Hallo,

Ik zit in mijn VMBO- examenjaar, dit wil zeggen dat ik volgend jaar een MBO opleiding moet gaan volgen.

Nu lijkt mij het beroep Accountmanager heel erg leuk. Maar hiervoor heb ik een HBO opleiding nodig...

Nu heb ik vernomen dat ze op het Zadkine in Rotterdam de opleiding 'Junior Accountmanager' geven. Hiermee zou ik een goede opstap hebben naar een HBO opleiding m.b.t Accountmanager.

--------------------------------------------------------------------------

Nu zou ik aan mensen die werken in de Accounmanagerbranche willen vragen wat zij voor ervaringen hebben met hun werk en welke opleiding zij hiervoor gevolgd hebben... Ook zou het fijn zijn als iemand (uit het bedrijfsleven) mij kan vertellen wat de titel 'Junior' exact inhoud.

Dit omdat mensen uit het bedrijfsleven zelf vaak andere ideeën/meningen hebben dan de voorlichters op school.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2007, 20:53
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Accountmanager

Hoi Jerry,

Accountmanager wil zeggen dat je (kort door de bocht) de contactpersoon bent vanuit een bedrijf voor andere bedrijven. Je bent dus verantwoordelijk voor het klantcontact en dus de verkoop van jouw product.

Als junior ben je in "opleiding" en loop je vaker mee met een "senior" accountmanager. Je draagt dan veratwoording af aan hem.

Zoals ik jouw vraag lees, lijkt het me alsof je de naam accountmanager interessant vindt klinken maar niet weet wat het is. Verdiep je er eens in en ga ook eens na wat jij zelf wilt gaan doen. Waar blink je in uit............
Er zijn op internet veel testen te vinden waar je kunt testen waar jouw toekomst zou kunnen liggen. Misschien helpt het je om wat duidelijkheid te krijgen.

Succes met zoeken.
groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2007, 14:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Accountmanager

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht

Zoals ik jouw vraag lees, lijkt het me alsof je de naam accountmanager interessant vindt klinken maar niet weet wat het is. Verdiep je er eens in en ga ook eens na wat jij zelf wilt gaan doen.
Allereerst natuurlijk hartelijk dank voor uw reactie.

Misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld, als u dit denkt.
Maar het is wel degelijk zo dat ik een 'beeld' heb van het beroep Accountmanager. Ik ben ook naar de open dag van de desbetreffende school gegaan en heb op internet veel informatie gezocht.

De reden waarom ik dit topic heb geopend is, omdat ik graag eens van accountmanagers wil horen wat de precieze taken zijn die je moet uitvoeren en hoe dit bevalt. Want op zo'n open dag ziet alles er leuk uit.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die mij van advies willen/kunnen dienen.
Alvast bedankt hiervoor.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 maart 2007, 14:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Accountmanager

Ik ben een soort van intern accountmanager geweest, al was dat niet mijn officiële functie. En ik heb veel met accountmanagers te maken gehad, zowel intern (onze accountmanagers voor de klanten) als extern (accountmanagers van leveranciers).

Wat ze doen? Klantrelaties onderhouden. In de praktijk is dat vooral rond verkoopmomenten. Verkoopkansen waarnemen, een persoonlijke relatie proberen op te bouwen, luisteren naar wat de klant wil, oplossingen zoeken binnen de eigen organisatie, contacten tot stand brengen, klanten informeren... dat soort dingen.

Een soort van brugfunctie met zowel kennis van de eigen organisatie, producten en diensten als van de wereld en de wensen van de klanten.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon