Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2011, 11:45
bonfoks bonfoks is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2011
Berichten: 1
bonfoks is on a distinguished road
Red face Mag ik iemand meenemen naar het beoordelingsgesprek?

Hallo,

Ik heb binnenkort een beoordelingsgesprek met mijn teamleider.Mag ik iemand " meenemen ",om het gesprek aan te horen??
Wanneer mag dit eigenlijk wel/niet??

Alvast bedankt.

Groeten,

Peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2011, 15:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Mag ik iemand meenemen naar het beoordelingsgesprek?

het is niet gebruikelijk iemand mee te nemen en het getuigt van onzekerheid. Ga je uit van een negatieve beoordeling?
Of heeft het begrip "beoordelingsgesprek" en zware lading, maar zou je ook wel eens heel goed een positieve beoordeling kunnen krijgen?
Wat je mag doen is vragen om een notulist; maar wat ik vooral zou doen: vraag hoe je je het beste op het gesprek kunt voorbereiden (en leg alles vast, voor het geval dat).
Kortom: op basis van welke punten word je beoordeeld en wat is daar je eigen mening over? Komen ze uit de lucht vallen of is het op basis van eerder vast gesrtelde ontwikkelpunten of voortgangsgesprekken?
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2011, 16:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi,

Bedankt voor je reaktie.Ik ga inderdaad uit van een negatieve reaktie,niet omdat ik ( vindt ik ) mijn werk niet goed doe,maar meer omdat mijn teamleider nogal autoritair kan zijn.
Ik heb hem dat ook in een gesprek medegedeeld,waardoor er een vervelende discussie ontstond.
Kortom,ik vertrouw hem niet.

Groet,
Peter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2011, 22:22
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Een beoordelingsgesprek is niks anders dan een leidinggevende die zijn of haar mening geeft hoe hij/zij jouw functioneren ziet.

Ga dus niet in de verdediging maar hoor het gewoon aan en wacht tot hij verwacht dat je een reactie moet geven of vraag gewoon wanneer en of je mag reageren op bepaalde punten die hij slecht vindt gaan.

Bovendien is een beoordelingsgesprek bedoelt om je doelen te stellen voor het komende jaar is natuurlijk ook afhankelijk wat voor soort contract je hebt en of bijvoorbeeld bonussen en dergelijke gekoppeld zijn met je beoordeling.

Als er aardig wat punten zijn voor verbetering stel samen een plan van aanpak op en wees gewoon eerlijk tegen elkaar.

Als een leidinggevende vindt dat je slecht functioneert heeft hij/zij daar een eigen reden voor waarom hij/zij dat vindt.
Slecht is altijd ten opzicht van iets en het is de taak van de leidinggevende om aan te tonen of je dus ten opzichte van het doel afwijkt.

Als je volwassen bent raad ik het af om iemand mee te nemen maar geloof dat je beiden wel het recht hebt om een raadsman mee te nemen maar dan ga je wel de uitersten opzoeken en is het meestal ook zo dat het vertrouwen compleet weg is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 februari 2011, 16:56
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ook als je niet volwassen bent is het niet verstandig iemand mee te nemen.
Je wil natuurlijk wel zelfstandig overkomen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 februari 2011, 00:27
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Peter,

Heb je het gesprek al gehad? En hoe ging het?

Fijn weekend.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon