Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2013, 20:37
Bismarck Bismarck is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2013
Berichten: 2
Bismarck is on a distinguished road
Standaard Hoe overstappen van nieuwe baan die me niet bevalt?

Hoy iedereen,

Graag had ik even jullie advies gekregen over het volgende.

Tot 30 september heb ik twee jaar lang voor een bedrijf gewerkt via een tijdelijk contract. In juni kreeg ik te horen dat ik geen vast contract zou krijgen, wegens een afslanking van het personeelsbestand.

Ik mocht intern solliciteren maar HR was op vakantie. Twee weken later had ik een aanbieding op zak van een ander bedrijf dat me na het aflopen van het vorige contract onmiddellijk in dienst nam.

Na drie maanden moet ik echter concluderen dat de job niet echt is zoals ik ze me had voorgesteld. Het takenpakket verschilt enorm van datgene dat ik gehoord had tijdens het interview. En ik voel me niet echt goed in mijn vel. Mijn strong skills kan ik nauwelijks gebruiken en het contact met andere collega's is zeer beperkt.

En hoewel ik er iedere dag 100% voor ga kan mijn manager me niet garanderen dat ze mijn contract gaan verlengen daar ze een deel van de activiteiten naar het buitenland gaan overplaatsen. Nochtans is mijn baas zeer tevreden over mijn bijdrage.

Gelukkig is er ook goed nieuws.

Vorige week kreeg ik een super toffe aanbieding . Mijn sollicitatie is volgende week, helaas zijn er ook andere kandidaten.

Hoe kan ik mijn sollicitatie wat meer kans op slagen geven?
Hoe informeer ik het best mijn baas dat ik zou vertrekken ( indien het andere bedrijf me aanwerft)?

Hartelijk bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2013, 12:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Zorg dat je zoekt naar de juiste match tussen jou en de werkgever. Dit doe je vooral door eerlijk te zijn. Geef aan wat je valkuilen zijn en in welke omgeving jij graag wilt werken. Praat niet te veel naar de wensen van het bedrijf. Hierdoor kan je wel worden aangenomen, maar kan het zijn dat het van beide kanten anders is dan verwacht. Dan zit je over 3 maanden weer met hetzelfde probleem. Als het bedrijf je niet aanneemt, omdat zij vinden dat je niet goed bij de organisatie past, dan zal dat vaak ook waar zijn.
Bereid je goed voor en zorg dat je veel over de organisatie weet. Zorg er ook voor dat je een aantal vragen hebt voor de werkgever. Zo laat je zien dat je geďnteresseerd bent in het bedrijf.

Als ik jou was zou ik je huidige werkgever pas wat later op de hoogte brengen als je (bijna) bent aangenomen. Eerlijk aangeven dat het andere werk beter bij je past. Het gaat tenslotte om jou en niet om je baas.

Gr.

Joris
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 15:48
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon