Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2012, 22:56
kleine_rood kleine_rood is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 4
kleine_rood is on a distinguished road
Standaard Feedback gevraagd op motivatiebrief advocaat-stagiaire

Ik ben bezig met het solliciteren naar de functie van advocaat-stagiaire. Tot nu toe ben ik vier keer afgewezen om op gesprek te komen. Ik heb een nieuwe vacature gevonden, maar daar vragen ze specifiek om een motivatiebrief. Ik heb een uitgebreidere brief gemaakt dan een sollicitatiebrief.

Ik zou dan ook graag jullie feedback ontvangen op onderstaande brief. Alvast hartelijk bedankt! Alle info is welkom

plaatsnaam, oktober 2012

Betreft: sollicitatie advocaat-stagiaire

Geachte heer ......,

Uw vacature op jbb.nl is en het telefoon gesprek met …. zijn voor mij aanleiding geweest om te solliciteren naar de functie van advocaat-stagiaire bij ...... Advocaten.

Ik ben nu twee jaar met veel plezier werkzaam als juridisch medewerker bij ................. Advocaten te ............ In deze functie adviseer ik de advocaten o.a. op het gebied van arbeidsrecht, algemene voorwaarden en contractenrecht. Ook behandel ik zelfstandig dossiers waarbij ik proceservaring heb opgedaan. Een verrijkende periode welke ik zeer goed kan toepassen op deze functie.

Mijn doel is om te blijven groeien. Ik ben van mening dat ik met mijn motivatie en gedrevenheid in combinatie met uw interne opleiding en begeleiding van waarde kan zijn voor uw organisatie. Daarnaast beschik ik over de discipline om de stageperiode met succes te doorlopen. Het is voor mij geen enkel probleem om in de weekenden te studeren en diep in de boeken te duiken.

Het contact met mensen en het vinden van de juiste balans tussen de juridische (inhoudelijke) discussie en een meer pragmatische, oplossingsgerichte aanpak spreken mij erg aan. Ik pak dossiers gedegen en voortvarend aan en met mijn creativiteit zorg ik voor een originele benadering en oplossing van het rechtsprobleem.


Voor mijn overige vaardigheden verwijs ik naar mijn C.V. Vanzelfsprekend zou ik graag persoonlijk met u in gesprek komen om mijn motivatie nader toe te lichten. Een uitnodiging daartoe zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

.......

Bijlage: C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 oktober 2012, 06:53
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels eens, met name punt 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23.
Je hebt in de loop der tijd ( 2007 en 2008) een aantal brieven geplaatst waar je feedback op wilde hebben, maar zelf geen reactie op andermans brieven gegeven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 oktober 2012, 23:24
kleine_rood kleine_rood is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 4
kleine_rood is on a distinguished road
Standaard

Beste Danjel,

Het klopt dat ik een aantal jaren geleden een of twee keer feedback gevraagd heb op een sollicitatiebrief. Dat ging om een bijbaan naast mijn studie.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik voor een serieuze baan ga solliciteren. Zoals ik ook schrijf, ben ik al vier keer afgewezen. Verder heb ik ook geen sollicitatie-ervaring.

De reden dat ik niet bij anderen reageer/gereageerd heb is dat ik mijzelf, met mijn geringe sollicitatie-ervaring, niet de aangewezen persoon acht om adviezen te geven.

Groet Marijn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2012, 11:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ook als je weinig ervaring hebt, kun je waardevolle feedback geven. Als het goed is, heb je je verdiept in wat een goede sollicitatiebrief hoort te staan. Vanuit die theoretische kennis kun je ook tips en adviezen geven. In dit forum geldt nu eenmaal de voor-wat-hoort-wat-regel.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd op vaardigheden-cv robertb Sollicitatiebrief en cv 0 23 juni 2011 13:17
Motivatiebrief grondstewardess, graag feedback nmj Sollicitatiebrief en cv 1 24 mei 2011 19:51
Feedback gevraagd (Engelse motivatiebrief voor toelating master) siri21 Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2011 14:17
Feedback gevraagd op sollicitatie bij de politie niveau 4 pj-jjm Sollicitatiebrief en cv 5 21 januari 2011 17:00
Motivatiebrief (feedback gewenst) Willy W Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2010 00:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon