Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 december 2008, 15:41
annema annema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 23
annema is on a distinguished road
Standaard NHA of LOI?

Ik wil een cursus NIMA A Communicatie gaan volgen, het fijnste lijkt mij dat om dit thuis te doen, zodoende kan ik eventueel sneller het diploma op zak hebben.
Het examen word 2 x per jaar afgenomen, en ik wil proberen het in mei te behalen.

Vandaar mijn keuze voor LOI of NHA, NHA heeft nu een zeer interressante jubileumkorting.

Wie studeerde ook op deze manier?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2008, 14:37
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Nou, als je dan toch moet kiezen, dan liever LOI.

NHA is helemaal niet zo bekend. let ook op of het erkend diploma is en niet alleen maar LOI of NHA- diploma
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2008, 14:55
annema annema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 23
annema is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Heb toch gekozen inmiddels voor NHA, ze bestaan ook al 75 jaar.
Je doet uiteindelijk ook bij het NIMA je examen, dus in principe maakt het dan niet uit waar je je leerstof vandaan hebt toch?

Op mijn CV vermeld ik toch niet via welke weg ik het heb behaald, maar dat ik het heb behaald en wanneer.

Ze geven bij NHA ook diploma garantie, slaag je na 2 keer niet dan krijg je je lesgeld terug. En de prijs was momenteel erg aantrekkelijk
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2009, 17:56
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Tja, maar als ze gaan vragen waar je het hebt behaald en ze horen LOI of zo denk ik dat de waarde van je diploma hard keldert wat in mijn ogen absoluut onterecht is.
Draait allemaal om Perceptie..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 januari 2009, 19:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Mijn advies is gewoon een deeltijdopleiding te volgen op een reguliere hogeschool


Er is veel te doen over de kwaliteit van studies via organisaties als het LOI. Accreditatie doet daar weinig aan af.

Werkgevers kunnen met een economische recessie kiezen wie ze willen hebben. En met de discussie in het achterhoofd over de kwaliteit van opleidingen via instellingen als het LOI.
Zal een werkgever eerder iemand kiezen die naar een reguliere hogeschool is gegaan.


Tenzij u een garantie heeft op een baan bij uw huidige werkgever of iets dergelijks, gewoon NIET doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 januari 2009, 12:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Weinigen zullen vragen waar je je NIMA hebt behaald. En als ze dr wel naar vragen en je hebt het via LOI, NTI, NHA etc gedaan, dan zeg je dat je in staat was die moeilijke materie geheel zelfstandig eigen te maken.

Een goede recruiter kijkt verder naar waar je je opleiding(en) hebt gevolgd. Maak daar gebruik van bij solliciteren. De werkgever heeft jou wat te bieden, maar jij hebt de werkgever ook wat te bieden. Kortom, je moet jezelf gewoon goed verkopen aan potentiële werkgevers.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 januari 2009, 13:01
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: NHA of LOI?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Tja, maar als ze gaan vragen waar je het hebt behaald en ze horen LOI of zo denk ik dat de waarde van je diploma hard keldert wat in mijn ogen absoluut onterecht is.
Je behaalt een NIMA-diploma altijd bij het NIMA zelf, ongeacht hoe je je erop hebt voorbereid (kan zelfs zonder cursus, het NIMA biedt literatuurlijsten voor elk examen... boeken uit de bieb halen en lezen maar). Als je het examen haalt, is je voorbereiding hoe dan ook van voldoende kwaliteit geweest!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Weinigen zullen vragen waar je je NIMA hebt behaald. En als ze dr wel naar vragen en je hebt het via LOI, NTI, NHA etc gedaan, dan zeg je dat je in staat was die moeilijke materie geheel zelfstandig eigen te maken.
Precies!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 januari 2009, 18:09
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Bij externe examineringen (NIMA, SPD, MBA, PDB enzovoorts) maakt het niets uit. Bij reguliere HBO/MBO opleidingen zou ik geen LOI/NTI volgen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 januari 2009, 14:10
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Hoe zit het met onderwijs aan de OU of aan Markus Verbeek of een Newport Business academy die pretendeerd een Master in Financial control aan te kunnen bieden die kan wedijveren met de tradionele wo opleidingen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 8 januari 2009, 16:19
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NHA of LOI?

Daar wordt op het www.bspd.nl forum al tijden een discussie over gevoerd. Bij recruiters, grotere werkgevers enzovoorts is een reguliere WO MSc toch wel de minimum eis. Een andere achtergrond is leuk maar dat is volgens mij meer voor mensen die al ergens werken, zich hebben bewezen en toch een stapje op willen schalen. Maar je krijgt er geen traditionele drs/RA/RC functie mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loi, nha

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LOI en hbo-opleiding Psychologie Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 5 24 juli 2010 21:38
Baankansen Hbo studie loi Ann Opleiding kiezen en volgen 15 9 mei 2010 12:49
LOI-opleiding verstandige keuze? edj Opleiding kiezen en volgen 7 9 juni 2008 13:51
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 10:18
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2006 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon