Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2010, 23:42
Hanny Hanny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2010
Berichten: 2
Hanny is on a distinguished road
Standaard EVC-procedure bij NCOI inzake bachelor personeelsmanagement

Ik wil graag via het NCOI de 3-jarige HBO-opleiding personeelsmanagement volgen.

Nu ben ik reeds 3 jaar werkzaam als personeelsfunctionaris (ik heb een administratieve achtergrond) en kan ik via een EVC-procedure van het NCOI zelf mogelijk vrijstellingen krijgen voor meerdere modules. Dat klinkt natuurlijk mooi.

Maar allereerst vind ik het toch vreemd dat het EVC-centrum van de NCOI zelf is (al is dat bij de Hogeschool Amsterdam ook zo - maar zij zijn niet commercieel). Ze melden wel dat ze de procedure afnemen op basis van de landelijke code en dat het een officieel erkend certificaat is. Maar toch vraag je je af wat de waarde hiervan is.
Ten tweede spreken ze de verwachting uit dat ik meerdere vrijstellingen kan krijgen, maar is dat geen verkooppraatje? Het is immers een prijzige procedure die zij wellicht graag aan de man brengen.

Wie heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 augustus 2010, 14:29
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Wat kost de EVC en wat is eventueel de verwachte mindering in kosten op de studie? Je kan dan immers een aantal modules overslaan door werkervaring.

Als EVC voordeliger is, is het natuurlijk het overwegen waard.

Is er geen landelijke EVC waar je certificaat kan krijgen dat je eventueel nog bij andere opleidingen kunt gebruiken?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2010, 16:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard EVC personeelsmanagement

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Wat kost de EVC en wat is eventueel de verwachte mindering in kosten op de studie? Je kan dan immers een aantal modules overslaan door werkervaring.

Als EVC voordeliger is, is het natuurlijk het overwegen waard.

Is er geen landelijke EVC waar je certificaat kan krijgen dat je eventueel nog bij andere opleidingen kunt gebruiken?
De EVC kost 1.190,- excl btw. Hun EVC is ook landelijk, dus ook te gebruiken bij anderen. Vraag me af of de EVC van een andere organisaties trouwens ook bruikbaar is/geaccepteerd wordt bij de NCOI. Is idd de moeite waard om eens te informeren.

Ik heb begrepen dat je, vanaf twee vrijstellingen break-even bent qua kosten opleiding/EVC. Maar je hebt dus geen idee hoeveel vrijstellingen je kunt behalen omdat je de eisen niet kent en dus puur moet afgaan wat zij adviseren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2010, 19:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard EVC procedure via NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanny Bekijk bericht
Ik wil graag via het NCOI de 3-jarige HBO-opleiding personeelsmanagement volgen.
Beste Hanny,

Ben je gestart met de procedure via NCOI, zo ja dan zou ik graag je ervaring willen horen.

Groet,
Petra
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 september 2010, 18:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy NCOI en EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
De EVC kost 1.190,- excl btw. Hun EVC is ook landelijk, dus ook te gebruiken bij anderen. Vraag me af of de EVC van een andere organisaties trouwens ook bruikbaar is/geaccepteerd wordt bij de NCOI. Is idd de moeite waard om eens te informeren.

Ik heb begrepen dat je, vanaf twee vrijstellingen break-even bent qua kosten opleiding/EVC. Maar je hebt dus geen idee hoeveel vrijstellingen je kunt behalen omdat je de eisen niet kent en dus puur moet afgaan wat zij adviseren.

Helaas is de EVC van NCOI niet bruikbaar/geaccepteerd bij andere opleiders, lekker handig!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 oktober 2010, 13:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Evc ncoi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Helaas is de EVC van NCOI niet bruikbaar/geaccepteerd bij andere opleiders, lekker handig!
Ik heb dezelfde ervaring. Ze pretenderen landelijk erkend te zijn, maar als je doorvraagt moeten ze bekennen dat het nergens vastgelegd is dat je EVC certificaat daadwerkelijk geaccepteerd wordt. Er is dus geen lijst waar je van af kunt lezen voor welke vakken je bij welke opleiding je NCOI EVC geldt. Je betaalt dus zonder dat je de waarde van je certificaat in kunt schatten. Dus: voor iedere opleiding bij het zelfde instituut een op die specifieke studie gerichte EVC procedure volgen en vooraf goed inventariseren EN VASTLEGGEN wat een geslaagde (want dat is de vraag...) EVC procedure waard is in de vorm van vrijstellingen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 oktober 2010, 14:11
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik heb dezelfde ervaring. Ze pretenderen landelijk erkend te zijn, maar als je doorvraagt moeten ze bekennen dat het nergens vastgelegd is dat je EVC certificaat daadwerkelijk geaccepteerd wordt. Er is dus geen lijst waar je van af kunt lezen voor welke vakken je bij welke opleiding je NCOI EVC geldt. Je betaalt dus zonder dat je de waarde van je certificaat in kunt schatten. Dus: voor iedere opleiding bij het zelfde instituut een op die specifieke studie gerichte EVC procedure volgen en vooraf goed inventariseren EN VASTLEGGEN wat een geslaagde (want dat is de vraag...) EVC procedure waard is in de vorm van vrijstellingen.
ik denk dat EVC een commercieel produkt is van de opleider en ingegeven door Den Haag. Of het nu het EVC van NCOI of Universiteit van Amsterdam is, dat maakt volgens mij niet uit. Ik volg EVC van NCOI. Maar puur om de verworven competenties op waarde te (laten) schatten en niet zozeer om een vervolgopleiding te gaan volgen waarbij ik vrijstellingen kan krijgen. Ik werk al 25 jaar en wil op mijn cv gewoon een bevestiging van mijn niveau.
Het is een feit dat een personeelsfunctionaris nu éénmaal kijkt naar de opleiding en niet naar de ervaringen (en kennisniveau). Althans, dat is mijn ervaring. Nu kan ik d.m.v. EVC de competenties laten vastleggen. Ik weet overigens (nog) niet wat het oplevert bij een sollicitatie......
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 januari 2011, 13:34
Hanny Hanny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2010
Berichten: 2
Hanny is on a distinguished road
Standaard

Ik ben de opleiding begonnen zonder de EVC-procedure te doorlopen. Eerlijk gezegd ben ik daar blij mee. Hoewel het me tijd had kunnen schelen, ben ik nu dusdanig met alle onderwerpen bezig dat het weer boven komt, zeg maar. Het papiertje is dus belangrijk, maar actief aan m'n persoonlijke ontwikkeling werken ook .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
evc, ncoi

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBA bij NTI, LOI of NCOI nayelhabib Opleiding kiezen en volgen 30 13 april 2015 18:36
Mijn eerste ervaring met het NCOI Lina Opleiding kiezen en volgen 24 28 december 2014 12:23
EVC procedure (MER) LuckyBet Alle andere carrièreonderwerpen 2 17 mei 2010 10:26
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon