Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 15 mei 2011, 23:46
Brian Brian is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 1
Brian is on a distinguished road
Lightbulb Open sollicitatie Plus

ik ben al geruime tijd op zoek naar een baan, maar tot heden zonder succes :\
uiteindelijk kwam ik bij de Plus supermarkt uit maar die accepteren alleen open sollicitaties via e-mail.
aangezien dit zowat mijn enigste kans is om een baan in mijn buurt te vinden heb ik maar de tijd genomen om een brief te schrijven.
ik heb aan de brief ongeveer de hele dag gewerkt, waarbij ik om het uur wel de hele brief heb herschreven omdat ik er niet blij mee was :P
ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven, alle commentaar is welkom!
(sommige inhoud veranderd i.v.m. privacy, CV heb ik niet in dit topic gezet.)

Geachte meneer/mevrouw,
Graag zou ik met deze open sollicitatie in aanmerking willen komen voor een sollicitatiegesprek voor de functie vakkenvuller/medewerker in de Plus supermarkt op het [winkelcentrum] in [een stad].
Al vele jaren kom ik dagelijks langs het [winkelcentrum] en binnen een korte tijd sinds zijn vestiging heb ik Plus een geduchte concurrent zien worden voor de andere supermarkten.
In mijn ogen straalt Plus duidelijk uit met zijn moderne inrichting en sfeer. Bovendien bied Plus meer, veel meer dan je van een standaard supermarkt verwacht qua services en diensten. Dit is ook mij niet ontgaan, ik zou het als een privilege beschouwen om bij zo een supermarkt te mogen werken.
Ik ben in het bezit van een VMBO-TL diploma en volg momenteel een Niveau-4 MBO Mediatechnologie opleiding op het Grafisch Lyceum Rotterdam.
Mijn keuze om bij een supermarkt te solliciteren komt voort uit 3 redenen: werkervaring, sociale contacten en geld.
Mijn keuze is op de Plus gevallen omdat het in mijn ogen een meer leerzame werkervaring biedt dan andere supermarkten en dat het op mijn CV meer waarde geeft dan dat er staat dat ik bij de Aldi heb gewerkt. Sociale contact vind ik erg belangrijk op de werkvloer: uiteraard behulpzaam en vriendelijk tegenover de klanten maar ook respectvol omgaan met je collega’s. Het lijkt me leuk om nieuwe contacten aan te leggen via de werkvloer. Ook heb ik een maandelijks inkomen nodig. Dit is niet alleen voor het geld zelf, maar als 17 jarige moet ik leren zelfstandig te zijn en te werken voor mijn geld. Over het algemeen wil ik van mijn tijd bij Plus een leerzame ervaring maken.
Van mezelf kan ik eerlijk zeggen dat ik behulpzaam en respectvol ben tegenover iedereen in mijn omgeving.
In mijn ogen is een prettige werksfeer, maar ook klanten die een hartelijke en behulpzame service kunnen verwachten, heel belangrijk.
Ik heb vooralsnog geen noemenswaardige werkervaring als vakkenvuller of het werken in een supermarkt. Wel heb ik in december 2009 maatschappelijke stage gelopen in [jongerencentrum]. Hoewel ik geen werkervaring heb kan ik erg snel dingen oppikken, met name handelingen in de praktijk. Ik verwacht niet dat ik gedurende mijn introductieperiode voor grote moeilijkheden kom te staan.
Mijn persoonlijkheid kan je omschrijven als rustig en eerlijk, ik heb een goed observatievermogen en ben erg handig met elektronica en techniek.
Ik hoop ten zeerste dat u me uitnodigt voor een sollicitatiegesprek waarbij ik alle bovengenoemde punten kan toelichten en mijzelf kan bewijzen als geschikt Plus medewerker. Ik kijk uit naar een snelle reactie via e-mail of telefoon.
In de bijlage vindt u mijn CV inclusief kopie van mijn ID kaart.
Hoogachtend,
Brian [achternaam]
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie teamleider JADG Sollicitatiebrief en cv 2 3 mei 2010 12:07
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon