Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2008, 19:59
Happy Happy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 2
Happy is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage communicatie

Heyy graag zou ik wat tips krijgen over hoe ik mijn brief nog
verder kan verbeteren. Alvast bedankt voor de reactie's

Leiden, 24 februari 2008

Betreft: sollicitatie stage HBO PR&Communicatie

Geachte mevrouw Besuijen,

Afgelopen zaterdag 24 februari jl. las ik uw vacature op http://www.mediastages.nl. Hierin geeft u aan op zoek te zijn naar een stagiaire voor de functie PR & Communicatie bij #####. De omschrijving van het werk en het bedrijf spreken mij erg aan.

Als eerstejaars student communicatie management aan de Hoge school in ####, wil ik graag voor 5 maanden stage lopen bij #####. De reden van mijn sollicitatie is, dat de functie binnen uw bedrijf goed aansluit bij mijn opleiding. Het lijkt mij een hele afwisselde stage. Je bent continue bezig om het de gasten naar de zin te maken en hun verwachtingen te overtreffen. Tijdens het eerste jaar van mijn opleiding interesseer ik me vooral erg in het organiseren van evenementen en communicatie met bedrijven. Mede door mijn opleiding ben ik gewend om presentaties op de computer te maken. Zowel met Word als Excel en PowerPoint kan ik goed uit de voeten?

Werkervaring heb ik opgedaan bij ########, waar ik het informatie punt was voor de bezoekers. Zelfstandig werken en het oplossen van klachten en het communiceren naar de gasten waren mijn wekelijkse werkzaamheden. Ook met behulp van verschillende stage’s in de retail branche i.v.m mijn vorige opleiding, heb ik de nodige werkervaring op kunnen doen.

Graag zou ik het team komen versterken en mijn steentje bijdrage aan het meest eigentijdse thema park van Nederland. Ik hoop dan ook dat u mij de mogelijkheid biedt, om mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toe te lichten. Ik zie u reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,


#####
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2008, 21:32
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage communicatie

Hoi Happy,

Veel fouten! Probeer bij een volgende brief deze een dag naast je neer te leggen en die daarna nog eens door te lezen. Dan zul je waarschijnlijk de helft van de foutjes er zelf al uithalen!

Citaat:
las ik uw vacature op
Hier moet je ook bij vermelden om welke vacature je het hebt.

Citaat:
De omschrijving van het werk en het bedrijf spreken mij erg aan.
Dit is wel erg kortaf. Probeer deze zin eens iets meer uit te breiden door bijvoorbeeld je interesse in het bedrijf zelf iets meer toe te lichten (niet te uitgebreid).

Citaat:
De reden van mijn sollicitatie is,
Je zult inderdaad moeten solliciteren voor een stageplek, dat weet de selecteur ook wel. Je kunt hier beter kiezen voor "Ik zou graag bij uw bedrijf aan de slag willen gaan in de functie X omdat die goed bij mij past" of een van de varianten daarop.

Citaat:
Het lijkt mij een hele afwisselde stage.
Een opvallend korte zin. Ik zou deze zin proberen samen te voegen met de zin ervoor en die erna. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor "Vooral het afwisselende werk spreekt mij aan (....)"

Citaat:
Je bent continue bezig
Hier lijkt het alsof je de selecteur aan het uitleggen bent wat de functie eigenlijk inhoudt. Je moet alles op jezelf betrekken en het in de vorm vertellen waaruit blijkt dat juist JIJ zo goed geschikt bent voor die functie of taak. Dit hoeft niet uit elke zin te spatten, maar het moet wel een actieve brief worden (geen lezing dus).

Citaat:
Zowel met Word als Excel en PowerPoint kan ik goed uit de voeten?
Vanwaar het vraagteken? Overigens zou ik niet kiezen voor het 'uit de voeten kunnen', maar eerder voor 'het werken met' of 'het overweg kunnen met product X'.

Citaat:
waar ik het informatie punt was voor de bezoekers
informatiepunt moet aaneen geschreven worden.

Citaat:
Zelfstandig werken en het oplossen van klachten en het communiceren naar de gasten waren mijn wekelijkse werkzaamheden.
Probeer hier ook gebruik te maken van een komma. Nu staat er twee keer 'en' in de zin, dit leest ietwat lastig.

Citaat:
Ook met behulp van verschillende stage’s in de retail branche i.v.m mijn vorige opleiding
stage's moet zijn stages
retail branche moet aaneen geschreven worden.
i.v.m. is een afkorting en die moeten in een motivatiebrief altijd voluit geschreven worden.

Citaat:
en mijn steentje bijdrage aan het meest eigentijdse thema park van Nederland.
bijdrage moet zijn bijdragen
thema park moet aaneen geschreven worden.

Citaat:
Ik hoop dan ook dat u mij de mogelijkheid biedt, om mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Laat hier de komma weg.

Citaat:
Ik zie u reactie met belangstelling tegemoet.
u moet zijn uw



========
Vergeet ook je handtekening niet onder de brief te zetten, je adresgegevens en die van het bedrijf boven de brief te vermelden en onderaan de brief te vermelden welke bijlage je aan de brief toevoegt. Succes met solliciteren!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2008, 21:36
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage PR & Communicatie

Hoi Happy,

In je brief heb ik een aantal taal- en spelfouten rood gemaakt. Zie http://www.vandale.nl/vandale/ voor de juiste spelling.

- De zin in het rood klopt niet: je zegt nu dat je in je eerste jaar ergens interesse in hebt. Interesseer je je daar volgend jaar niet meer voor? Dat zou ik anders formuleren.
- 'Afgelopen' en 'jl.' zijn dubbelop.

Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Happy Bekijk bericht
Afgelopen zaterdag 24 februari jl. las ik uw vacature op http://www.mediastages.nl. Hierin geeft u aan op zoek te zijn naar een stagiaire voor de functie PR & Communicatie bij #####. De omschrijving van het werk en het bedrijf spreken mij erg aan.

Als eerstejaars student communicatie management aan de Hoge school in ####, wil ik graag voor 5 maanden stage lopen bij #####. De reden van mijn sollicitatie is, dat de functie binnen uw bedrijf goed aansluit bij mijn opleiding. Het lijkt mij een hele afwisselde stage. Je bent continue bezig om het de gasten naar de zin te maken en hun verwachtingen te overtreffen. Tijdens het eerste jaar van mijn opleiding interesseer ik me vooral erg in het organiseren van evenementen en communicatie met bedrijven. Mede door mijn opleiding ben ik gewend om presentaties op de computer te maken. Zowel met Word als Excel en PowerPoint kan ik goed uit de voeten?

Werkervaring heb ik opgedaan bij ########, waar ik het informatie punt was voor de bezoekers. Zelfstandig werken en het oplossen van klachten en het communiceren naar de gasten waren mijn wekelijkse werkzaamheden. Ook met behulp van verschillende stage’s in de retail branche i.v.m mijn vorige opleiding, heb ik de nodige werkervaring op kunnen doen.

Graag zou ik het team komen versterken en mijn steentje bijdrage aan het meest eigentijdse thema park van Nederland. Ik hoop dan ook dat u mij de mogelijkheid biedt, om mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek toe te lichten. Ik zie u reactie met belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2008, 21:39
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage communicatie

Pff zit ik net een uitgebreide reactie te tikken bij het andere onderwerp... <Inmiddels toegevoegd aan deze discussie; forumbeheerder>

Nog een tip: zet je brief gewoon één keer op het forum, dan krijg je ook heus wel reacties
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2008, 21:41
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage communicatie

Jij hebt er ook nog wel een aantal uitgehaald waar ik overheen gelezen had, dus nuttig is je reactie zeker!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 februari 2008, 22:51
Happy Happy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 2
Happy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Pff zit ik net een uitgebreide reactie te tikken bij het andere onderwerp... <Inmiddels toegevoegd aan deze discussie; forumbeheerder>

Nog een tip: zet je brief gewoon één keer op het forum, dan krijg je ook heus wel reacties
Sorry ik ben net nieuw hier en er ging wat fout. Zie nu dat het ook nog de verkeerde versie van de brief is. Dit was voor ik mijn fouten eruit gehaald heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 14:41
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 16:53
Sollicitatiebrief voor stage spykerman Sollicitatiebrief en cv 1 30 november 2007 12:23
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 17:45
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 17:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon