Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juli 2014, 17:19
Jrgong Jrgong is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2014
Berichten: 3
Jrgong is on a distinguished road
Standaard Graag Feedback op sollicitatiebrief

Beste mensen,

De organisatie waar ik voor werk gaat reorganiseren en nu moet ik gaan solliciteren op nieuwe functies. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen met het verbeteren / tips van mijn sollicitatiebrief? Alvast bedankt

Geachte heer/mevrouw achternaam,

Ik las uw vacature in de XXX en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Ik ben een Informatiebeheerder/manager met oog voor informatieontwikkeling, kwaliteit, bedrijfsprocessen en voor de mensen met wie ik samenwerk. Ik ben flexibel, dienstverlenend en prettig in de omgang. Graag zou ik mijn talenten bij deze functie proactief willen inzetten en verder ontwikkelen. Daarom solliciteer ik bij uw organisatie.

Sinds 2001 ben ik werkzaam bij de afdeling DIM (voorheen PAZ). In de afgelopen jaren heb ik de opleidingen SOD1 en Associate Degree Management van Informatie (HMDI-Ad) succesvol afgerond. Vanaf maart 2008 tot februari 2014 heb ik de rol vervuld van plaatsvervangend groepsleider en vanaf februari 2014 tot heden vervul ik de rol als coördinator (C).

Door de ontwikkelingen van de reorganisatie is mijn huidige functie per XXX een verdwijnfunctie. In mijn huidige functie ben ik verantwoordelijke voor de coördinatie van de werkzaamheden en de medewerkers binnen de afdeling DIM in de breedste zin van het woord. Daarnaast ben ik als functioneel beheerder verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van het Document Informatie Systeem, waarbij ik voor de DIM medewerkers en de eindgebruikers ook het aanspreekpunt ben in de vorm van voorlichting, advisering en begeleiding.

De functie van …(naam functie)… spreekt mij om diverse redenen aan. Eén van deze redenen is: “omdat ik graag wil werken in een functie waarin ik optimaal gebruik kan maken van mijn vaardigheden en deze verder kan ontwikkelen. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Tenslotte heb ik ruime ervaring en ben ik zeer kundig in het gebruik en beheer van diverse digitale systemen, waarvan Corsa in het bijzonder. Op digitaal gebied ben ik dan ook een meerwaarde binnen de afdeling DIM.

Ik vertrouw erop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Handtekening
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2014, 00:28
Helder Helder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 20
Helder is on a distinguished road
Standaard

Hai!

Vergeet je niet ook andere mensen te helpen voordat je hulp ontvangt?

Mijn eerste opmerking is:

Je brief is een beetje chaotisch. Er zitten goede dingen in maar het zit een beetje door elkaar heen waardoor het een beetje zoeken wordt waarom jij nou de perfecte kandidaat bent voor deze functie. Benadruk jouw unieke selling points eerst en daarna je algemene punten zoals goed in teamwork etc. En goed je brief nalezen op spelling, grammatica en leestekens. Zo zag ik ergens uit het niets ineens een " in de tekst. Houd bij het schrijven verder vooral de structuur van je brief goed in de gaten:

Waarom wil je specifiek deze functie?
Waarom bij dit bedrijf en niet elders?
Waarmee onderscheid jij jezelf van andere kandidaten en ben jij de perfecte kandidaat voor deze functie?

Als je deze vragen kunt beantwoorden op een heldere en korte wijze, dan ben je al een heel eind op weg naar de perfecte brief. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juli 2014, 14:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Begin je brief nooit met Ik.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2014, 15:31
Dream2014 Dream2014 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2014
Berichten: 4
Dream2014 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou "en prettig in de omgang" weglaten of vervangen door iets anders. Je kan dit zelf wel vinden, maar of een ander dit ook vind.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juli 2014, 12:52
Jrgong Jrgong is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2014
Berichten: 3
Jrgong is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juli 2014, 18:47
carbonaro carbonaro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 17
carbonaro is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Begin je brief nooit met Ik.
Dus wat anders dan?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 juli 2014, 14:02
Sanne523 Sanne523 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 2
Sanne523 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carbonaro Bekijk bericht
Dus wat anders dan?
Na het lezen van..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Sollicitatiebrief beleidsmedewerker; graag feedback! Sodo Sollicitatiebrief en cv 1 21 januari 2013 14:11
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon