Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 april 2009, 13:47
JoyceW JoyceW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2009
Berichten: 3
JoyceW is on a distinguished road
Standaard Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek

Sinds ik op zoek ben naar een nieuwe baan heb ik al 2x feedback gekregen tijdens een gesprek dat ik iets steviger/krachtiger over moet komen. Uit mijn brief en cv (ervaring) blijkt dat ik het kan, maar tijdens het gesprek kom ik blijkbaar te lief over.

Kijkend naar mijn werk ben ik over het algemeen heel sociaal en wil ik graag dingen samen oplossen, maar als dat niet werkt dan kan ik goed voor mezelf opkomen en geef ik goed mijn grenzen aan, maar dat wordt natuurlijk getriggerd door de context/situatie.

Hoe kan ik in een sollicitatiegesprek dan laten zien dat die kant er ook is als dat nodig is? Ik zorg dat ik netjes gekleed ben, de functies vereisen een nette broek, blouse en jasje + sjaaltje en m'n haar niet los. Ik neem altijd mijn cv + de vacature mee en een kladblok met daarop wat vragen. Ik let er al op dat mijn handen netjes op tafel liggen en dat ik geďnteresseerd luister en de tijd neem om mijn antwoorden te formuleren. Ik dacht dus eigenlijk dat ik het best goed deed, maar ik mis nog dat laatste stukje 'power'.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2009, 19:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek

Uit je woorden maak ik op dat je de power wel hebt, maar dat jij je te netjes voordoet tijdens het gesprek. Wees jezelf en laat zien wie je bent, zonder dat je alles volgens de regels doet. Gooi desnoods je haar los en laat het sjaaltje thuis.

Dus geen woorden, maar daden :-)

Als je in de beurt woont, dan kunnen we oefenen. Zie: oefen een sollicitatiegesprek http://www.primago-advies.nl/1441325.htm

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2009, 12:58
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek

Verzin eens een paar praktijvoorbeelden uit jouw werkhistorie waarin je je van je minder lieve en meer assertieve kant hebt moeten laten zien. Gebruik deze tijdens je gesprek.

En inderdaad, pas je presentatie aan naar iets minder lief. Los haar, vergeet de zachtroze lipgloss en het oilily-sjaaltje een keertje. Spiegel je eens aan de mensen die tegenover je gezeten hebben bij die sollicitaties. Hoe kwamen zij over? Wat hebben ze gedaan om dat effect te bereiken?

Zorg verder dat je mensen aan kijkt, een open blik op gelijk niveau kan wonderen doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2009, 22:30
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Steviger/krachtiger overkomen tijdens sollicitatiegesprek

Hoi Joyce,

Ik ben het met Hetty eens: ben jezelf.

Wat ook nog kan is het volgende: Zijn je brief en cv niet te puntig? Ben je wel zoals je jezelf daar neerzet.

Je geeft eigenlijk zelf aan dat je pas echt je grenzen aangeeft als het al ver gekomen is. Ik denk dat degenen met wie jij een gesprek voert juist willen zien dat je voorkomt dat het zover komt. Dat je met andere woorden vanaf het eerste begin zorgt dat je de situatie onder controle hebt.

Voor welke functie solliciteer je eigenlijk, dat is wel vrij essentieel?
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatie tijdens sollicitatiegesprek Monique2 Sollicitatiegesprek 5 6 april 2011 17:14
Sollicitatiegesprek voor klantmanager: welke vragen kan ik verwachten? nahla Sollicitatiebrief en cv 2 21 september 2008 14:17
Wat voor kleding moet je dragen tijdens een sollicitatiegesprek? wiltjer78 Sollicitatiegesprek 10 14 april 2008 00:41
Sollicitatiegesprek piet_2 Sollicitatiegesprek 1 19 januari 2008 08:53
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 9 26 april 2007 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon