Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 september 2014, 11:49
Irene1208 Irene1208 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2014
Berichten: 2
Irene1208 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief goed zo?

Ik heb zojuist een sollicitatiebrief geschreven voor een functie waar ik echt zeer geďnteresseerd in ben. Ik vraag mij af of hij niet te amicaal geschreven is. Help?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2014, 11:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Red face Feedback

Even wat dingen die bij mij in het oog sprongen....

"Op de site van de VDAB zag ik een vacature die er voor mij meteen uitsprong. Met deze brief zal ik er u van proberen te overtuigen waarom ik de perfecte kandidaat ben voor deze functie."

Ik zou niet 'proberen' te overtuigen, maar gewoon doen. dus:

"Op de site van de VDAB zag ik een vacature die er voor mij meteen uitsprong. Met deze brief zal ik u er van overtuigen waarom ik de perfecte kandidaat ben voor deze functie."

"Momenteel ben ik tewerkgesteld bij Tokheim bv in Bladel, Nederland. Dit via een uitzendcontract met geen garantie op een vast contract. Dit was mijn eerste echte, vaste baan en het heeft mij mezelf leren ontdekken. Ik ben zeer leergierig, alles wat nieuw is en waar ik niks van weet, neem ik heel snel in me op, ik ben overal in geďnteresseerd en ik kan me 100% inzetten voor een bedrijf of organisatie. "

Ik zou dit hele stuk herschrijven. 'geen garantie op een vast contract' als lezer denk ik dan, ah...ok dan weten we ook weer dat deze persoon toch nogal wanhopig is.

"overal in geinteresseerd" mijn gedachte: oh jee, zal ze dan wel de aandacht weten te houden bij haar werk? klinkt als een beetje adhd, en 100% inzet...jaja, toch tijdens het gesprek (als dat er komt) nog even vragen waar dat dan uit blijkt.

"Ik hoop heel snel iets van u te mogen horen en eventueel langs te komen op het kantoor in Hamont-Achel of Lommel."

Weer hoop...wanhoop?

Wat vind je van?

"Ik kijk er naar uit om deze brief in een gesprek toe te lichten op uw kantoor in Hamont-Achel of Lommel."

Overigens het stukje waarvan gevraagd werd of het misschien te familiaal is? Dat stukje vond ik het krachtigste van de brief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2014, 11:33
Irene1208 Irene1208 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2014
Berichten: 2
Irene1208 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor de reactie! Hier zal ik zeker wat aan hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2014, 14:16
fransheideloo fransheideloo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 3
fransheideloo is on a distinguished road
Standaard Feedback

ik ben het met mijn voorganger helemaal mee eens. Ik heb nog wel een paar extra aanvullingen. Graag ook de functie vermelden waarop je solliciteert.
Verder mis ik een onderbouwing, waarom jij geschikt bent voor de functie. Het gaat om wat je kan en dit in combinatie met een voorbeeld.
Bijv. ''Ik kan mij snel nieuwe dingen aanleren. Zo heb ik bij bedrijf X het programma Y aangeleerd, wat ik gebruikt heb voor project Z''
Ik schrijf mijn brieven op deze manier: aanleiding, inleiding, motivatie waarom geschikt, sociale kenmerken en afsluiting.
Bij jou mis ik vooral de motivatie en de sociale kenmerken.
Als een bedrijf ook een visie heeft, probeer hier ook op in te spelen. Als er een visie is, dan kan men die op de website vinden.
Leg ook connecties tussen wat men vraagt en wat jij kan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
help! Ik weet niet of mijn sollicitatiebrief goed is... marjantje Sollicitatiebrief en cv 5 7 mei 2014 20:56
Sollicitatiebrief Assistent woonbegeleidster, goed of niet? Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 5 9 april 2013 18:32
Sollicitatiebrief commerciële binnendienstmedewerker, opbouw goed? Tips? KS 1987 Sollicitatiebrief en cv 2 22 april 2012 17:38
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01
Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed? Erik Sollicitatiebrief en cv 9 17 maart 2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon