Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 september 2007, 16:38
massja massja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 4
massja is on a distinguished road
Post Sollicitatie directiesecretaresse graag jullie advies

Hallo allemaal,

kwam per ongeluk op deze site en zag dat je ook je brief door leden kan laten nakijken.
Werk momenteel als directiesecretaresse maar door reorganisaties ben ik dringend opzoek naar een nieuwe baan. En andere helpen met een brief vind ik makkelijker dan er zelf een schrijven dus als jullie zo vriendelijk willen zijn..

Alvast bedankt.

Geachte mevrouw

Op uw website las ik de vacature voor directiesecretaresse. Via deze brief wil ik graag solliciteren naar deze functie.

Momenteel ben ik werkzaam als directiesecretaresse bij een accountantskantoor. Door veranderingen binnen de organisatie zijn er wijzigingen in mijn functie waardoor ik op zoek ben naar nieuwe uitdagingen.

Zorgvuldig, concreet, organisatorisch goed onderlegd, flexibel, vakkundig en leergierig, zijn enkele van mijn persoon kenmerkende begrippen welke mijn functioneren beslist ten goede komen.

Voor verdere informatie en persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae die u als bijlage bij deze brief aantreft.

Ik ben graag bereid deze sollicitatie mondeling toe te lichten en zie dan ook uit naar een spoedige reactie.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2007, 17:29
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie directiesecretaresse graag jullie advies

Hoi massja,

Wat ik mis in je brief is waarom je bij dat bedrijf wilt gaan werken en waarom jij de geschikte kandidate bent voor deze functie en niet iemand anders. Deze elementen zijn absoluut noodzakelijk in een sollicitatiebrief, anders zul je ze nooit kunnen overtuigen. Probeer hier dus wat aan te werken en dan zal je brief meteen een heel stuk sterker zijn.

Verder schrijf je ook dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging omdat er veranderingen zijn binnen je huidige functie. Je moet oppassen dat deze zin niet negatief geďnterpreteerd wordt: de werkgever kan misschien automatisch denken dat je bang bent om meer verantwoordelijkheden of andere taken te krijgen, waardoor je misschien minder gemotiveerd zal lijken. Probeer te anticiperen op zulke negatieve interpretaties en formuleer je zinnen op zo'n manier dat ze gewoon niet verkeerd begrepen kunnen worden. Maar ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk

Hopelijk ben je er wat mee. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Groetjes,
Lieselot
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie adm.medewerkster Graag advies Paauwtje Sollicitatiebrief en cv 3 23 augustus 2007 10:02
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon