Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 mei 2009, 12:05
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Jr. Vastgoedadviseur

Na een tijdje rust heb ik na eerdere pogingen de draad weer opgepakt en wat banen gezocht. Daarbij ben ik een zeer aantrekkelijke vacature tegen gekomen. Daarom wil ik nu de volgende brief sturen:



MIJN NAW-GEGEVENS

Plaats, datum

NAW-GEGEVENS BEDRIJF


Betreft: Sollicitatie vacature Junior Vastgoedadviseur


Geachte mevrouw XXXXX,

Sinds het eerste jaar van mijn HBO-opleiding Vastgoed & Makelaardij was mij duidelijk dat ik in mijn werk bij wil dragen aan een prettige leef-, woon- en werkomgeving. Dit werd me duidelijk tijdens een wandeling door de ‘Kop van Zuid’ in Rotterdam. Ik raakte geïnteresseerd door het ambitieniveau van de stad Rotterdam en daardoor in het werkterrein van de overheid op het gebied van vastgoed. Op uw website trof ik de vacature Junior Vastgoedadviseur aan. Ik denk vanuit mijn achtergrond een geschikte kandidaat te zijn voor deze functie.

Mijn idealen zie ik ook terug in mijn huidige functie als researcher voor nieuwbouwprojecten bij XXXXX. Helaas ben ik wegens bedrijfseconomische omstandigheden genoodzaakt een andere uitdaging te zoeken. Mijn hart ligt bij het vastgoed en ik wil deze mogelijkheid dan ook benutten om dit vakgebied vanuit een andere invalshoek te zien.

Tijdens mijn afstuderen heb ik mij beziggehouden met het in kaart brengen van de vastgoedmarkt in Noordoost-Brabant. Ook na mijn afstuderen heb ik tot aan de publicatie ervan, geholpen bij de totstandkoming van de Vastgoedmonitoren voor Midden- en Zuidoost-Brabant. Bij mijn huidige werkgever houd ik mij bezig met marktonderzoek, het schrijven van adviesrapporten en ontwikkelingsvisies, assisteren bij planbeoordelingen en prijsadviezen voor nieuwbouwprojecten in Zuid-Nederland, waaronder X en X in XXXXXX, X in de gemeente XXXXX en X in XXXXXX. Daarnaast ben ik werkzaam voor de binnendienst van de afdeling woningmakelaardij, waar ik mij bezighoud met alle daaruit voortkomende taken.

Van mijn huidige werkgever hoor ik vaak dat ik een zeer aangename, leergierige en flexibel inzetbare werknemer ben. Gezien de ervaring die ik heb opgedaan in mijn huidige functie, ben ik er dan ook van overtuigd een aanwinst te kunnen zijn voor uw organisatie. Gegevens over mijn opleiding en ervaring, alsmede persoonlijke gegevens, treft u aan in het bijgevoegde curriculum vitae.

Graag zou ik in een oriënterend gesprek met u van gedachten wisselen over de invulling van de vacante functie binnen uw organisatie.

Hoogachtend,




Mijn naam

Bijlage: Curriculum Vitae



Graag jullie op- of aanmerkingen. Ik wil de brief ASAP versturen. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 mei 2009, 20:36
Selwyn Selwyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Berichten: 20
Selwyn is on a distinguished road
Wink Re: Sollicitatiebrief Jr. Vastgoedadviseur

Hoi Blanchimont,

Het eerste wat mij opviel is het woordje uitdaging. Dit gebruikt iedereen en dekt in mijn ogen de lading niet. Je zoekt gewoon een nieuwe werkplek, klaar. Uitdaging is zo een stokpaardje en komt gewoonweg niet geloofwaardig over. Iedereen gebruikt het, maar waarom? Uitdaging is een woord waar een beetje P&O'er het een sollicitant flink lastig mee maakt omdat het vaak nergens op slaat.

Mogelijk alternatief:
"Door bedrijfseconomische redenen ben ik op zoek naar een nieuwe werkplek waar ik mij in wil vastbijten."

Verder vind ik je brief erg cliché en weinig onderscheidend. Dertien in een dozijn. Je brief is dan wel zakelijk correct maar dekt geen emotionele lading. Als ik 4 van dit soort brieven naast elkaar leg zijn het allemaal correcte brieven maar erg gevoelloos, ik heb geen één reden om dan voor jou te kiezen mocht de situatie zich voordoen dat ervaring etc. gelijk aan elkaar is.

Je besteed erg veel aandacht aan wat je doet in je huidige functie, misschien kan je dit aanvullen of samenvoegen met welke eigenschappen je in huis hebt waardoor je deze functie goed kan vervullen...

Alternatief:
"Als persoon ben ik goed te omschrijven als iemand die goed..... Hierdoor sluit ik goed aan op de functie-eisen die deze functie aan uw nieuwe collega stelt."

Je gebruikt ergens onderaan je brief "ben ik er dan ook van overtuigd een aanwinst te kunnen zijn". Kunnen komt dit geval van 'zou kunnen', wat onzekerheid uitstraalt. Haal dat 'kunnen' weg, jij bent er van overtuigt een aanwinst te zijn, straal dat uit! Sony adverteert ook niet met 'onze camera zou goed kunnen werken", nee hij werkt gewoon goed!

Vergeet niet om jezelf nog te motiveren, wat spreekt je aan in dit werk, waarom wil je bij dit bedrijf werken, wat weet je van het bedrijf, welke ambities heb je mogelijk.....

Je sluitzin is belangrijk, ook deze is weer erg zakelijk, cliché en weinig 'sprankelend' naar mijn mening. Wellicht kun je wat met onderstaande alternatief....

Alternatieve slotzin
"Ik ga ervan uit met bovenstaande een enthousiaste basisindruk achter te laten en zie uit naar een kennismakingsgesprek om elkaar en de functie beter te leren kennen"

Suc6!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief vastgoedadviseur Peaches Sollicitatiebrief en cv 1 12 juli 2007 18:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon