Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 november 2012, 13:21
zlatan86 zlatan86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2010
Berichten: 4
zlatan86 is on a distinguished road
Standaard Wat te doen, cijfertjes!

Momenteel ben ik drie jaar werkzaam in de accountancy. Echter heb ik het gevoel dat ik hier de rest van mijn carriere kan blijven.
Leukste punten van mijn huidige baan vind ik de rapportages/consolidaties/de cijfermatige vraagstukken. Niet de controle of het samenstellen van een jaarrekening.

Ik ben zeer geďnteresseerd in cijfers, maar ik denk vooral cijfers in de vorm van 'getallen/nummers' en niet zozeer in 'geld'.
Ook zie ik graag een 'resultaat' of 'eindproduct' van mijn werkzaamheden.

Mijn opleidingsachtergrond:
- Gymnasium,
- Bsc Bedrijfseconomie,
- Msc Accountancy.

Diverse sites doorgekeken naar een functie-omschrijving) die mij aanspreekt. Maar tot dusverre weinig resultaat.

Ik ben benieuwd of dat jullie tips hebben? Waar zou ik nog aan kunnen gaan denken?

Ik ben woonachtig regio Den Bosch - Eindhoven - Tilburg, mocht je iets concreets kunnen noemen, dan het liefste ook wel in de regio.
(Straal < 50 km)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 november 2012, 21:24
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Zo te zien heb je in 2010 hier al mee gezeten. Wat heb je sindsdien gedaan om erachter te komen wat je interesseert? Heb je nog die postmaster gedaan?

Het is heel goed dat aangeeft wat je wel en niet in je werk leuk vindt (getallen/nummers tegenover "geld") en niet simpelweg "iets anders" wilt. Als jouw baas hiervan weet en je kunt tenminste voor een deel je eigen opgaven kiezen, dan kun je misschien steeds kijken per opgave wat je interessant vindt en daar meer tijd en aandacht aan besteden?

Verder, voordat je grote beslissingen neemt, is het misschien goed om stil te staan bij wat je al hebt. Accountancy staat bekend als een degelijke branche waar je goed van kunt leven en ver kunt doorgroeien.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2012, 16:42
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je zou iets met productie rapportages kunnen doen of andere rapportage functies waar het minder om de boekhouding draait en meer om andere kerngetallen.

Functieomschrijvingen daarvoor zijn vaak wat minder standaard dan die van (assistent) accountant / (assistent) controller.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat gebeurt er en wat moet/kan ik doen? beau Loopbaanvragen 13 13 november 2012 21:11
Doen wat een uitdaging is of doen wat je kan? frankdaal Je competenties ontwikkelen 10 23 mei 2011 18:02
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43
Wat te doen om verder te komen in de ICT (programmeren) Swen Opleiding kiezen en volgen 7 14 april 2009 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon