Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2013, 23:52
ela88 ela88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2013
Berichten: 5
ela88 is on a distinguished road
Standaard 2 opleidingen volgen

hallo lieve tijgertjes

ik studeer financial services management (deeltijdopl) op hogeschool inholland. ik zit in jaar twee en hoef maar twee avonden naar school te gaan. (heb mijn p nog niet behaald) deze opleiding wil ik natuurlijk gewoon afronden, ben er eenmaal mee begonnen.

maar ik wil in september ook nog eens beginnen met een mbo opleiding... iets met zorg en welzijn. ik heb altijd al in de zorg willen werken en nu is er een kans om deze mbo opleiding te volgen... maar dan is t wel praktijkgericht. want de opleiding wordt geheel door een ziekenhuis vergoed. dus dan moet ik 32 uur in het ziekenhuis werken en een dagje naar school.

nu moet ik wel eerst een sollicitatiebrief schrijven. maar wat kan ik erin schrijven dan? "ik ben bezig met een hbo opleiding maar wil nu een mbo opleiding volgen..." klinkt zo iets niet vaag?

of is het verstandig om in mijn brief niet te melden dat ik een hbo opleiding volg?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 februari 2013, 02:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ela88 Bekijk bericht
nu moet ik wel eerst een sollicitatiebrief schrijven. maar wat kan ik erin schrijven dan? "ik ben bezig met een hbo opleiding maar wil nu een mbo opleiding volgen..." klinkt zo iets niet vaag?
Ja, dat vind ik wel. Maar hoe zit dat dan? Waarom doe je die hbo-opleiding in deeltijd, wat doe je ernaast en waarom kies je nu voor een mbo-opleiding in een andere sector?

Als je het ons een beetje kunt uitleggen, dan kunnen wij misschien suggesties doen hoe je dat in een sollicitatiebrief kunt verpakken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 februari 2013, 03:11
ela88 ela88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2013
Berichten: 5
ela88 is on a distinguished road
Standaard

ik heb ongeveer 4 jaar lang op een kantoor als crediteurenmedewerkster gewerkt. in het begin had ik een nul uren contract maar later kreeg ik 3 maal een jaarcontract aangeboden. aangezien ik toen werkte (32 uur) moest ik wel een deeltijdopleiding volgen... (duaal kon niet)

vorig jaar (voor 31-12-11) hadden ze mij beloofd om een vast contract te geven maar dat is niet gebeurt. dus was ik per 1-1-12 werkloos.

ik kon t tweede jaar eigenlijk wel voltijd gaan volgen maar dan moest ik meer collegegeld betalen en daar had ik helemaal geen zin in.

als het aan mij lag was ik nu verpleegkunde aan het studeren op het hbo. ben gewoon zo dom geweest door naar anderen te luisteren...*

maar goed, ik wil mijn huidige opleiding gewoon wel afronden. want als ik er nu mee stop vind ik het zonde van al die input en geld natuurlijk...

en tjah... doktersasisstente op het mbo duurt maar 2 jaar. als ik deze opleiding volg, kan ik alsnog mijn droom uit laten komen. het is dan op mbo niveau, maar ach ja. wat maakt t nou uit? als je maar doet wat je leuk vind toch?*

ik weet 100% dat ik never nooit meer op kantoor of bij banken wil werken, is niks voor mij.

ik zeg gewoon de waarheid vind t heel fijn dat de opleiding door t ziekenhuis betaald wordt. plus ik kan dan meteen aan de slag en een paar centjes verdienen kan ook geen kwaad natuurlijk.

ps: of ik word aangenomen is nog maar de vraag... want ze hebben maar plek voor een persoon. ppff... het is misschien niet eens de moeite waard om een sollicitatiebrief te schrijven. zal denk ik niet eens een uitnodiging krijgen voor een eventuele gesprek.

Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 februari 2013, 19:25
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Tja, als je niet reageert zul je zeker niet aangenomen worden.

Wat betreft de HBO opleiding is wat lastiger. Ik zou er denk ik toch voor kiezen om hem te vermelden. Je geeft daarmee aan dat je in staat bent om dat niveau aan te kunnen. Ook al is de functie nu MBO niveau, het wil niet zeggen dat ze geen hogere verwachtingen hebben voor de toekomst.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 februari 2013, 19:31
ela88 ela88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2013
Berichten: 5
ela88 is on a distinguished road
Standaard

zullen ze dan niet iemand kiezen die echt alleen voor die mbo opleiding gaat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 februari 2013, 19:38
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Dat is nu juist de gok die je zult moeten nemen. Het kan ook net andersom uitpakken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 februari 2013, 22:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
ik studeer financial services management (deeltijdopl) op hogeschool inholland. ik zit in jaar twee en hoef maar twee avonden naar school te gaan. (heb mijn p nog niet behaald) deze opleiding wil ik natuurlijk gewoon afronden, ben er eenmaal mee begonnen.

maar ik wil in september ook nog eens beginnen met een mbo opleiding...
Los van de vraag of ze je nu wel of niet uitnodigen, ben ik zeer nieuwsgierig naar hoe jij deze twee opleidingen met elkaar denkt te gaan combineren. Die mbo-opleiding houdt in dat je 32 uur werkt en een dag naar school gaat, voor je hbo-opleiding moet je ook op een relevante werkplek uren maken. En dan moet je ook nog 's avonds naar school. Wanneer heb je dan tijd om opdrachten te maken?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is het volgen van een opleiding nog wel mogelijk? polly013 Opleiding kiezen en volgen 6 20 december 2012 10:11
Mode/maatkleding niveau-3 BBL. Waar kan ik dit volgen? Rose Opleiding kiezen en volgen 3 18 april 2011 18:16
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Kies ik nou de goede opleidingen? xMK Opleiding kiezen en volgen 3 4 juni 2009 18:02
Welke opleiding(en) moet ik gaan volgen? freebee81 Opleiding kiezen en volgen 1 31 augustus 2006 16:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon