Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 december 2007, 11:56
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: minder denken? ofzo?

dankjewel catbert, je verwoord het wel goed.

het sollicitatiegesprek ging goed, maar weer dezelfde conslusie:
Men ziet mij als een warme sociale persoonlijkheid met de juiste capaciteiten, maar men is bang dat ik niet hard genoeg ben om me staande te houden in de harde commerciele wereld.

Op dit moment weet ik helemaal niet meer op welke functies ik moet gaan solliciteren. Ik moet nu ook snel iets vinden, mijn uitkering is bijna afgelopen en ik wil niet in de bijstand (kom er misschien niet eens voor in aanmerking).
Ik heb fout gegokt op een tijdelijke part-time baan waarbij men zei dat de kans groot was dat mijn contract verlengd zou worden. Helaas is de functie opgeheven en kon ik bij afloop van mijn contract vertrekken. Qua werk en bedrijf ben ik er niet rouwig om. Bij het CWI adviseerden ze me de uitkering tijdens het werk door te laten lopen, zodat ik terug kon vallen op mijn oude uitkering ipv een nieuwe berekening obv het laatst verdiende loon.

even weer terug naar het onderwerp:
ik heb zelf ook zitten denken aan cursus voor commerciele technieken, maar ook aan een cursus debatteren. Debatteren is meer politiek gericht, lijkt me erg leuk, maar op dit moment niet de oplossing. Commerciele gesprekstechnieken heb ik wel aardig onder de knie, dat is ook niet mijn struikelblok.
Ik denk dat mijn punt is dat ik helemaal in de basis niet geloof en voel wat ik van mezelf weet. En als je er zelf niet 100% in gelooft is het extra lastig om dat over te brengen op een ander. Ik had altijd een passieve houding, ik heb nu een (re)actieve houding en wil mezelf ontwikkelen naar een meer pro-actieve instelling.

Mijn eerste stap is dat ik naar een haptonoom wil. Misschien daarna nog wat workshops of trainingen volgen, maar daar heb ik momenteel geen budget voor.

Begin 2008 ga ik trouwens voor mezelf beginnen, maar dat zal nog niet meteen gaan stormlopen helaas, dus extra inkomsten zijn we noodzakelijk. Als het niet anders kan dan ga ik wel productiewerk doen ofzo
Of postbezorgen bedenk ik me net, is ook nog goed voor de gezondheid, veel in beweging en de buitenlucht
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 december 2007, 20:36
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: minder denken? ofzo?

Jammer dat het sollicitatiegesprek niet goed verlopen is

Ik heb volgens mij hetzelfde als jij. Ik zie er jonger uit dan ik ben (wat een nadeel is voor een personeelsfunctionaris) en ik ben een aardig en vriendelijk persoon. Mensen geloven niet dat je met een dergelijke houding heel veel gedaan krijgt bij andere mensen. Kennelijk vertrouwen ze je eerder als je bitcherig overkomt. Of haniger in mijn geval. Dat is erg frustrerend.

Postbezorgen is niet eens een slechte keuze, volgens mij. Je hoeft er niet zo bij na te denken. Je bent inderdaad lekker buiten. Volop ruimte om tijdens het lopen plannen uit te denken voor je nieuwe bedrijf. En je krijgt die tijd nog betaald ook!

Veel succes met je zoektocht naar jezelf.
Daar draait het inderdaad om.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan minder uren werken dan gevraagd. Hoe zeg ik dat? Zeynep Sollicitatiebrief en cv 11 21 april 2007 19:58
Minder studenten hbo lerarenopleiding Jan Opleiding kiezen en volgen 1 12 oktober 2006 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon