Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 januari 2009, 17:37
drumchicka drumchicka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 1
drumchicka is on a distinguished road
Question Sollicitatievragen

Hallo

Ik heb de opleiding Office Management - Management Assistant gevolg en studeerde vorig jaar af. Ik bereid me nu voor op mijn eerste sollicitatiegesprek voor de fuctie directiesecretaresse in de visserijsector. Ik heb een lijst gevonden met de meest voorkomende sollicitatievragen en los deze nu op, maar weet niet goed wat ik op onderstaande vragen kan antwoorden:
Welke zijn je doelstellingen op korte en lange termijn?
Ik zou antwoorden: mijn doelstelling op korte termijn is het vinden van een baan. Op lange termijn zou ik graag een vast contract hebben zodat ik zekerheid heb in mijn leven en op die manier kan ik uitkijken om bijvoorbeeld een appartement te kopen.
Hoe sta je tegenover succes?
Zou je bereid zijn om de eerste 6 maanden een functie uit te oefenen die onder je niveau ligt?
Vind je opleidingen nuttig? Hoe evalueer je ze?


Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vragen, alvast bedankt!

Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2009, 00:35
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatievragen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drumchicka Bekijk bericht
Welke zijn je doelstellingen op korte en lange termijn?
Ik zou antwoorden: mijn doelstelling op korte termijn is het vinden van een baan. Op lange termijn zou ik graag een vast contract hebben zodat ik zekerheid heb in mijn leven en op die manier kan ik uitkijken om bijvoorbeeld een appartement te kopen.
Hoe sta je tegenover succes?
Zou je bereid zijn om de eerste 6 maanden een functie uit te oefenen die onder je niveau ligt?
Vind je opleidingen nuttig? Hoe evalueer je ze?


Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vragen, alvast bedankt!

Groetjes
Hallo Drumchika,

Het antwoord dat je hier geeft dat zijn absoluut niet de doelen waar zij nieuwsgierig naar zijn.
Waar zij naar vragen zijn je intrinsieke doelstellingen o.a.: wat drijft je, waar krijg je een goed gevoel van, welke richting wil je uit in je vakgebied, wat wil je nog leren en waar wil je je verder ontwikkelen of heb je b.v. leidinggevende ambities of juist niet.


Is er hier echt sprake van een functie onder je niveau, of is dit gewoon maar 1 van de meest gestelde vragen die je hebt gevonden?
In het eerste geval, denk er dan idd goed over na hoe je daar tegen over staat. Ik kan daar geen standaard antwoord op geven, dit is een persoonlijke keuze.
In het tweede geval: niet interessant, niet meer over na denken.

Die overige 2 vragen heb ik echt nog nooit gehad in hele mijn leven als sollicitant en ook nog nooit gesteld als professioneel recruiter.

Als je weet waar je goed in bent en wat je kwaliteiten zijn en als je bevlogen kan vertellen over bepaalde aspecten van je studie, dan komt het vast wel goed met je sollicitatiegesprek.


Succes ermee!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicatievragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand antwoord op deze sollicitatievragen? manoncornelissen Sollicitatiegesprek 3 27 november 2008 15:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon