Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2009, 22:04
Iris84 Iris84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Berichten: 2
Iris84 is on a distinguished road
Standaard Graag advies: Sollicitatie Medewerker Congressen en Evenementen

Hallo iedereen. Gezien de crisis op de markt is het erg lastig om op gesprek te komen, aangezien er veel reacties zijn op vacatures. Dat betekent, eruit springen met je brief! Graag ontvang ik tips op mijn brief voor de vacature Medewerker Congressen en Evenementen. Alle kritiek is welkom (spelfouten, grammatica, opbouw etc). Eisen/ wensen in vacature beschreven: o.a. organisatorisch, prioriteiten stellen, gesprekken voeren met opdrachtgevers, enthousiasme, stressbestendig, proactief. Hieronder mijn brief:

---------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw [naam],

[bedrijfsnaam]: [hun motto]. En dat begint bij de juiste medewerkers. Getalenteerde mensen met ambitie om te groeien en te ontwikkelen. En die heeft u nu gevonden! Stop daarom met zoeken, daar ik met enthousiasme uw vacature hebt gelezen op de website van [naamwebsite]. Hierin geeft u aan op zoek te zijn naar een medewerker Congressen en Evenementen. Graag zou ik deze functie willen vervullen en ik zal u vertellen waarom.

Momenteel werk ik als Accountmanager bij [bedrijfsnaam] in een klein team. Hierdoor ben ik naast Accountmanager tevens nauw betrokken bij het creatieve proces van ons concept, die voor klanten op maat worden bedacht. Het werken met verschillende klanten is mij op het lijf geschreven. En het maken van plannen en deadlines halen voor verschillende trajecten maakt het een uitdagende functie. Het vullen van deze functie heeft mij onder andere sterk gemaakt in de communicatieve vaardigheden en het vergroten van mijn doorzettingsvermogen om een organisatie binnen te halen als klant. Echter ben ik nog steeds op zoek naar een functie waar ik mijn echte ambitie in kwijt kan. En dat is een onderdeel zijn van de organisatie van congressen en evenementen. Februari 2006 heb ik mijn studie Commerciële Economie afgerond aan de HEAO in Arnhem. Mijn interesses lagen vooral in de vakken, modules, projecten en mijn stage van Eventmanagement. Onderdeel zijn van een evenement waaraan ik heb bijgedragen geeft mij een enorme kick. Ik heb Sport & Eventmanagement gedaan tijdens mijn studie, aanvullende modules gevolgd en een certificaat gehaald. Tevens liep ik stage bij een evenementenorganisatie in Elst (Gld). Een kleine organisatie waarbij we een aantal grote evenementen hebben georganiseerd in Nederland. Zoals een muzikaal festival in Den Haag en Arnhem en een symposium op het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht. Dit gaf mij zo’n kick dat ik hen nog drie jaar vrijwillig hebt geholpen om betrokken te blijven.

Mijn hart ligt in de evenementenbranche. Dankzij de combinatie van mijn enthousiasme, een service gerichte instelling, communicatie- en organisatorische vaardigheden en mijn ambitie voor de evenementenbranche, ben ik ervan overtuigd dat ik een aanwinst zou zijn voor de functie als medewerker Congressen en Evenementen.

Bent u nieuwsgierig geworden? Dan zou ik graag deze sollicitatie in een persoonlijk gesprek willen toelichten.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet,


[mijnnaam]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2009, 10:34
Wimsel
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag advies: Sollicitatie Medewerker Congressen en Evenementen

Hoi Iris,

Enkele dingen die mij opvallen:
Leuke opening, komt spontaan en enthousiast over!

"daar ik met enthousiasme..."-. ik zou deze zin anders formuleren, het gebruik van "daar" lijkt wat "oud-nederlands"

naast Accountmanager "tevens" nauw betrokken-> "ook" nauw betrokken

"die" voor klanten op maat worden bedacht-> "dat"/"wat" , slaat op "het concept"

Het "vullen" van deze functie->" uitoefenen" evt. "vervullen"

"binnen te halen als klant." Ik zou na deze alinea een regelomhaal plaatsen of een nieuwe alinea beginnen. je hebt eerst iets verteld over je huidige functie/verantwoordelijkheden en nu ga je (in een nwe alinea) iets vertellen over je ambities/ de nwe functie.

"Mijn interesses lagen vooral in de vakken, modules, projecten en mijn stage van Eventmanagement. "-> vaag. Mijn intresses lagen in de vakken en modules? Je zegt hier eigenlijk niets. In welke vakken dan? En wat sprak je hier aan? maak het wat specifieker of concentreer je op 1 of 2 vakken die eruit sprongen en een link hebben met de vacature.

Je toevoeging over het vrijwilliger zijn vind ik mooi. Dit ondersteunt je bewering dat je hart in de evenementenbranche ligt.

Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt. Voor de duidelijkheid, ik ben geen recruiter, personeelsfunctionaris o.i.d. (dus lever ik mijn commentaar alleen vanuit mijn persoonlijke opvattingen over schrijven/communiceren).

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2009, 10:46
Iris84 Iris84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2009
Berichten: 2
Iris84 is on a distinguished road
Standaard Re: Graag advies: Sollicitatie Medewerker Congressen en Evenementen

Dankjewel Wimsel! Ik ga het direct aanpassen.
Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 maart 2010, 09:25
Angel.
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag advies: Sollicitatie Medewerker Congressen en Evenementen

Hallo Iris,

Ik zie je oproep nu pas, dus misschien heb je al niets meer aan mijn opmerking, maar toch bij deze..
Wat ik nog tegenkwam: 2x ik hebt, het moet zijn ik heb zonder toevoeging van de letter t. Ik weet, op deze manier is het wel spreektaal in de regio Rotterdam, maar het is geen correct Nederlands. Het staat bij ik met enthousiasme uw vacature hebt gelezen en daarna nog een keertje bij het vrijwilligerswerk.

Wie weet heb je er nog wat aan?

Groetjes,
Angel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 maart 2010, 12:12
c-korstanje@live.nl
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Graag advies: Sollicitatie Medewerker Congressen en Evenementen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iris84 Bekijk bericht
Dankjewel Wimsel! Ik ga het direct aanpassen.
Groetjes
goeiendag allemaal! mijn naam is cindy en ik ben al ong 8 mnden werkloos, zit momenteel op startbaan al in mn 12e week en ik wil toch graag weer aan het werk, het gaat niet makkelijk ik ben 32 jaar oud en zie er representatief uit en heb veel ervaring in de verkoop
waaronder mode winkels, en zou dolgraag wat anders willen doen b.v balie medewerkster
maar heb niet die ervaring, maar zou er zeker voor open staan als iemand anders dat voor mij over hebt, ik hou veel van verschillende dingen doen in mijn werk, niet dat ik heel de dag achter een pc moet gaan zitten, dat vind ik dus niks!! hopelijk weet iemand wat voor mij,
en zou ik dolgraag antwoord willen krijgen op mn vraag?!!

groeten cindy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01
Sollicitatie administratief medewerker Financien, graag uw visie starter Sollicitatiebrief en cv 4 18 november 2008 00:27
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon