Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 6 juni 2010, 14:59
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Ik snap niet dat je daar zo graag wil blijven? Ze betalen je nota bene niet! En met een voorschot zou ik niet eens akkoord gaan na drie maanden! Gewoon een brief schrijven, aangetekend versturen, zet daar in dat je het erg leuk werk vind en graag wil blijven maar dat je helaas niet in een positie bent om vrijwilligerswerk te kunnen doen. Zet daar gewoon bij dat als ze je niet voor 16 juni as (ofzo) al het achterstallig salaris hebben uitbetaald je uit noodzaak het contract zal moeten ontbinden en dat je hierin wordt ondersteund door een rechtsbijstandsverzekering (beetje bluffen kan geen kwaad). Verhalen over verplichtingen moeten geen indruk maken, zij houden zich ook niet aan hun verplichtingen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 6 juni 2010, 19:45
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claudia1980 Bekijk bericht
Ik snap niet dat je daar zo graag wil blijven? Ze betalen je nota bene niet! En met een voorschot zou ik niet eens akkoord gaan na drie maanden! Gewoon een brief schrijven, aangetekend versturen, zet daar in dat je het erg leuk werk vind en graag wil blijven maar dat je helaas niet in een positie bent om vrijwilligerswerk te kunnen doen. Zet daar gewoon bij dat als ze je niet voor 16 juni as (ofzo) al het achterstallig salaris hebben uitbetaald je uit noodzaak het contract zal moeten ontbinden en dat je hierin wordt ondersteund door een rechtsbijstandsverzekering (beetje bluffen kan geen kwaad). Verhalen over verplichtingen moeten geen indruk maken, zij houden zich ook niet aan hun verplichtingen.
Hey Claudia,

bedankt voor je reactie. Ik wil daar graag blijven omdat ik het werk gewoon ontzettend leuk vind. Maar ik realiseer me nu ook dat ik geen vrijwilliger ben, ik ben bezig met de brief (en ook nog met andere sollicitaties in de tussentijd) en hoop hem maandag of dinsdag te kunnen versturen. Weet eigenlijk ook niet hoe ik het 3 maanden heb volgehouden en elke keer maar de eindjes aan elkaar knopen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 juni 2010, 13:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Hoe is het nu? Heb jij je salaris al gekregen en blijf je daar werken?

Ik ben benieuwd wat er is gebeurd sinds je laatste bericht.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 juni 2010, 20:04
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Hoe is het nu? Heb jij je salaris al gekregen en blijf je daar werken?

Ik ben benieuwd wat er is gebeurd sinds je laatste bericht.

Groeten van Hetty
Nou, ik heb inmiddels de brief gestuurd, maar er is nog niet op gereageerd. Het is dan ook pas een paar dagen geleden. Ik heb mijn salaris nog niet ontvangen noch de arbeidsovereenkomst. Wel had ik al een voorschot van 500 euro gekregen eind mei. Ik vraag me af of ik niet eerder een advocaat had moeten inschakelen voor ik de brief had opgestuurd, haha. Maar goed we zien wel...

Verder blijf ik daar niet werken. Ze waren nl. zo aardig om een ontslag brief te sturen, vorige week . Zonder enige waarschuwing vooraf of persoonlijk gesprek met de adjunct/locatiedirecteur.

Ik ben blij dat ik er niet meer hoef te werken, ik ben meer waard dan dat en ik ga gewoon weer verder op zoek! Ik heb al sollicitaties verstuurd.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 juni 2010, 21:42
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Is de ontslagbrief misschien een reactie op je brief? Of had je de brief toen nog niet verstuurt?

Ik kan mij voorstellen dat je blij bent, dat je daar niet meer hoeft te werken. Hou er rekening mee, dat je een dipje kunt krijgen. Nu ben je opgelucht, maar straks baal je misschien.

Als docent heb ik ook het nodige meegemaakt op scholen, waar ik invaller was. Ook ik heb dipjes gehad.

Sterkte en succes met je sollicitaties.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 juni 2010, 11:57
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Is de ontslagbrief misschien een reactie op je brief? Of had je de brief toen nog niet verstuurt?

Ik kan mij voorstellen dat je blij bent, dat je daar niet meer hoeft te werken. Hou er rekening mee, dat je een dipje kunt krijgen. Nu ben je opgelucht, maar straks baal je misschien.

Als docent heb ik ook het nodige meegemaakt op scholen, waar ik invaller was. Ook ik heb dipjes gehad.

Sterkte en succes met je sollicitaties.

Groeten van Hetty
Nee, de brief had ik daarna pas verstuurd. Ze hadden van te voren al gezegd dat het onduidelijk was of ik na de zomer nog kon blijven. De reden was: "dat ik niet meer nodig was..." - bla bla. Baal er een beetje van dat ze het niet eerst mondeling hebben verteld/toegelicht.

Ja, dat realiseer ik me wel. Bedankt!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 juni 2010, 18:11
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 18
Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Update:

Op mijn brief heb ik een schriftelijk respons gekregen. Waarin staat dat door mijn nalatigheid ik geen recht heb op de wettelijke rente/verhoging/boete etc. Bizar. Aangezien ik pas eind april (ik werk er sinds begin maart) het pakketje van het administratiekantoor thuis kreeg, en ik alles z.s.m terugstuurde. O.a. mijn VOG heeft het vertraagd, omdat het fftjes duurt voordat je die krijgt van het stadsdeelkantoor. Ik heb het kopie van mijn diploma ietsje later opgestuurd. Wat ik er netjes bij heb vermeld, toen ik de andere papieren opstuurde.

Ik belde ze gelijk op na hun respons te hebben gelezen. Een onverschillige houding werd er aangenomen: "Ja dat mag u wel vinden mevrouw." "Zo gaat dat." Ik zou het makkelijker kunnen laten rusten als ze zouden erkennen dat dit in eerste instantie hun fout is, en niet de mijne.

Ik zou denk ik wel recht hebben op die wettelijke verhogingen, voor de maanden maart en april. (minimaal).

Nou krijg ik alsnog mijn salaris, maar dan eind juni.

Poeh zeg, wat een gedoe.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon