Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Doe jij standaard een pasfoto bij je cv?
Ik ben vrouw. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 19 11,59%
Ik ben vrouw. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 96 58,54%
Ik ben man. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 8 4,88%
Ik ben man. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 41 25,00%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 25 januari 2006, 18:54
Ardanwen Ardanwen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 2
Ardanwen is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ik doe er ook geen pasfoto bij, tenzij daar natuurlijk om gevraagd wordt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 3 februari 2006, 14:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Nee, en zeker niet als er niet om gevraagd wordt.
Ze moeten me beoordelen naar aanleiding van mijn sollicitatie brief en cv.
Als er om gevraagd wordt dan zelfs twijfel ik nog.

Met vriendelijke groet,

Sjaak
Met citaat reageren
  #13  
Oud 6 februari 2006, 14:24
Kassie Kassie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 3
Kassie is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Er is in de media ook veel aandacht hier aan besteed. Vooral ook omdat allochtone sollicitanten veel eerder opzij gelegd werden. Er is zelfs gesproken over het weglaten / afdekken van de naam, zodat de sollicitatiecommissie niet aan de naam kan zien van welke afkomst de sollicitant is.

Aan de ene kant vind ik dit een goede zaak, maar aan de andere kant vind ik ook dat als je in een sollicitatiecommissie zit, je professioneel genoeg moet zijn om je oordeel niet te geven op grond van uiterlijk of een naam.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 6 februari 2006, 23:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ik sprak laatst iemand die ik 11 jaar geleden mijn CV had gestuurd. Hij wist zich nu nog te herinneren dat ik een pasfoto had bijgevoegd bij mijn CV. En dat heel duidelijk in positieve zin, zo van: "da's slim van die knul, zo blijft hij beter hangen in mijn geheugen"

Dus voor mij is het duidelijk: zeker een pasfoto bijvoegen. Zeker nu, nu het allemaal ook niet zo duur meer hoeft te zijn (een fotootje dus).
Uitzondering zou kunnen zijn heel specifieke sollicitaties binnen conservatieve organisaties waar ze heel specifiek niet op uiterlijk of geslacht etc. mogen/willen selecteren.

Maar goed, uiteraard ieder z'n eigen keus. Hoe minder mensen het doen, hoe beter mijn CV zal opvallen ;-)

groeten,
Met citaat reageren
  #15  
Oud 8 februari 2006, 01:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Cool Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ja, ik stuur een pasfoto mee met mijn cv.
Ik vind dat ook je uiterlijk veel over je innerlijk vertelt.
Als in een vacature gevraagd wordt naar bijv. iemand die zelfstandig, zakelijk en efficient kan werken, dan zou het best eens kunnen helpen als jij er op je pasfoto zo uit ziet.
Bovendien getuigd het van een stukje zelf vertrouwen als je meteen laat zien wie je bent.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 juni 2006, 12:16
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ik ben een vrouw en ik voeg een pasfoto toe . Wat kan iemand nou helemaal conclusies trekken over hoe "lekker" een persoon is uit zo´n kleine digitale pasfoto? ;-) Kijk, als je een full-body-foto toevoegt, is het een ander verhaal. Ik denk dat je je CV persoonlijker maakt door een pasfoto toe te voegen. Zelf heb ik tijdens mijn stage (2 jaar geleden) CV selecties gemaakt en veelal kwamen de CV´s met foto´s boven op te liggen. Waarom? Geen idee, het lijkt er bijna op alsof je eerder een band hebt met die mensen, of dat je je beter kunt voorstellen hoe iemand is. Ik vind het bijna verdacht als iemand geen pasfoto toevoegt...zou het een monster zijn? Maar ieder z´n eigen ding. Ik denk dat het alleen maar in je voordeel kan werken als je er een pasfotootje aan toevoegt, met name als je online solliciteert.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 juni 2006, 23:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Ze hebben me tijdens een opleiding eens gezegd dat het juist beter is een foto bij je CV te steken. Dit omwille van het feit dat ze jouw cv sneller zullen nemen en beter onthouden wie bij die cv hoorde (ervaringen, studies, ...)

Dus bij mijn CV zit standaard een foto.
Ze hebben het mij ook aanbevolen bij CWI. Sinds ik er een foto bij heb bemerk ik wel een lichte stijging sollicitatiegesprekken. Ik ben trouwens een man.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 juni 2006, 20:51
spoenk spoenk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 10
spoenk is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

nee, ik vind het niet relevant. ook niet indien er naar gevraagd wordt. je wilt dat je brief eerlijk/onbevooroordeeld behandeld wordt.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 juni 2006, 11:53
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

mmm, na het lezen van deze reacties ga ik twijfelen, of ik in het vervolg niet toch een foto moet toevoegen, maar ik denk dat dit per functie verschillend is.
Ik heb nu wel een beter gevoel over de brief voor de functie waar ik naar heb gesolliciteerd, omdat het dus duidelijk mijn brief was die doorslaggevend is. Het is namelijk een gewilde functie.
Voordelen van pasfoto, ik zie er niet lelijk uit, hihi, dit zorgt misschien wel voor verkeerde beinvloeding.
Nadelen, popiejopie idee bij een sollicitant die voor een functie solliciteert, waarvoor ze een normen en waardenmevrouwtje willen hebben.

Grappig voorval, bij mijn bachelorproof voorbereiding heb ik wel een pasfoto toegevoegd om het persoonlijker te maken. Ik was mijn naam vergeten, dus hij is toch nog bij de juiste personen aangekomen.

gretjes Nicky
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 juni 2006, 13:39
Bas81 Bas81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 3
Bas81 is on a distinguished road
Standaard Re: Doe jij een pasfoto bij je cv?

Ik doe geen pasfoto bij mijn sollicitatie, tenzij dit expliciet wordt gevraagd. Zo zag ik ook laatst een advertentie voor management trainee bij Lidl (wat mij er weer aan helpt herinneren dat ik daar nog moet solliciteren), die dit er ook bij vermeldde ("Stuur dan uw sollicitatiebrief met volledig c.v. en pasfoto naar...").
Misschien is het inderdaad wel handig om het in het vervolg wel te doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon