Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2011, 17:29
elly 88 elly 88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 4
elly 88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker studentenzaken

de functie is in het kort: contacten onderhouden met buitenlandse studenten die zich voor het eerst in Nederland vestigen en natuurlijk ze een beetje de weg wijzen.(huis zoeken ect ect)

Geachte

Naar aanleiding van uw advertentie op de website van de ….. reageer ik op deze vacature.
Na een jaar te hebben gestopt met werken om te reizen en om diverse talen cursussen te volgen, ben ik weer helemaal klaar voor een nieuwe professionele uitdaging.

De functie van …… bij …..spreekt mij om diverse redenen aan. Een van deze redenen is: “omdat ik graag in een internationale omgeving werk, en te maken heb met mensen uit verschillende landen. Daarnaast beschik ik over goede interculturele, sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zelfstandig te werken. Bij mijn vorige werkgevers heb ik uitermate geleerd hoe ik op een efficiënt en productief manier, het beste over de telefoon of per mail in het Engels of Frans kan communiceren. Dat is volgens mij essentieel voor een baan als deze.
Tenslotte heb ik ruime ervaring in het gebruik van een PC en kan goed overweg met Microsoft office voor het besturingsprogramma Windows”.

Ik vertrouw erop deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2011, 17:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Elly,

Je beschrijft in je brief een aantal zaken die ook in je cv kunnen. Dit betreft met name de automatiseringskennis. Ik weet niet of ik zou beginnen met dat je een jaar gestopt bent met werken. Daarnaast heb ik vraagtekens bij enkele uitdrukkingen zoals : interculturele eigenschappen? Geen idee wat dat zijn. Als medewerker studentenzaken zit je volgens mij ook aan de balie. Je hebt het in je brief alleen over telefoon en e-mail. Waarom wil je graag bij dit bedrijf werken? Wat spreekt je aan? Als talenkennis benoem je Frans en Engels. Dit mag ook in je cv ipv de brief. Ik mis echter Duits. Op veel universiteiten/hogescholen studeren Duitse studenten (vooral langs de oostgrens bv Nijmegen). Persoonlijk vind ik deze brief iets te karig en raak ik er niet enthousiast van. Ik denk dat dit komt omdat je vooral cv informatie benoemd in je brief en geen motivatie.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Groetjes Eveline
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2011, 21:06
elly 88 elly 88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 4
elly 88 is on a distinguished road
Standaard

interculturele eigenschappen....tja het is een beetje een moeilijk constructie maar daarmee wil ik zeggen dat ik het goed met mensen van verschillende culturen kan vinden. ik wil wel uitleggen waarom er een gat van een jaar in mijn cv zit

Geachte

Naar aanleiding van uw advertentie op de website van de ….. reageer ik op deze vacature.
Na een jaar te hebben gestopt met werken om te reizen en om diverse talen cursussen te volgen, ben ik weer helemaal klaar voor een nieuwe professionele uitdaging.

De functie van …… bij …..spreekt mij om diverse redenen aan. Een van deze redenen is: “omdat ik graag in een internationale omgeving werk, en te maken heb met mensen uit verschillende landen. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zelfstandig te werken.Ik heb goede communicatie en taal vaardigheden en heb veel ervaring in mensen te woord staan op een efficient en productief manier. Dat is volgens mij essentieel voor een baan als deze.
Ik zou graag bij ( bedrijf) willen werken omdat ik denk dat deze baan veel aan mijn professionele ontwikkeling kan toevoegen. Het Klantvriendelijk aspect van de functie namelijk studenten te woord staan en ze helpen om zich beter in (.....) te vestigen spreekt mij wel aan.
Tenslotte heb ik ruime ervaring in het gebruik van Microsoft.

Ik vertrouw erop deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.
Met vriendelijke groet,
Is het zo beter? en zijn er nog spelfouten?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 februari 2011, 21:41
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Geachte

Naar aanleiding van uw advertentie op de website van de ….. reageer ik op deze vacature.
Na een jaar te hebben gestopt met werken om te reizen en om diverse talen cursussen te volgen << Deze zin klopt niet, lees hem eens hardop., ben ik weer helemaal klaar voor een nieuwe professionele uitdaging. Ik zou het niet benoemen dat je een jaar gereisd hebt, dit zou je ook in een mogelijk gesprek kunnen benoemen

De functie van …… bij …..spreekt mij om diverse redenen aan. Een van deze redenen is: (Waarom staat dit aanhalingsteken hier?)“omdat ik graag in een internationale omgeving werk,<< geen komma voor en en te maken heb met mensen uit verschillende landen. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zelfstandig te werken. << Is dat een reden of een kwaliteit van je?? spatie Ik heb goede communicatie- en taal vaardigheden en heb veel ervaring in mensen te woord staan op een efficiënt en productief ?? Wat bedoel je met productief?? manier. Dat is volgens mij essentieel voor een baan als deze.<< Hier spreekt twijfel uit
Ik zou graag bij (bedrijf) willen werken omdat ik denk dat deze baan veel aan mijn professionele ontwikkeling kan toevoegen. Het klantvriendelijke aspect van de functie komma namelijk studenten te woord staan en ze helpen om zich beter in (.....) te vestigen spreekt mij wel aan.
Tenslotte heb ik ruime ervaring in het gebruik van Microsoft.

Ik vertrouw erop deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.


Zoals je ziet heb ik 1 en ander aangegeven in rood.
Eerlijk gezegd vind ik het een rommelige brief waar nog veel aan geschaafd moet worden.
Ik mis een goede motivatie. Waarom moet dit bedrijf JOU aannemen? Wat heb jij hen te bieden? Waarom wil je bij hen werken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2011, 21:49
Johannes Johannes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 19
Johannes is on a distinguished road
Standaard

Beste Elly,

Ik vind de verbeterde versie nog altijd niet optimaal en ik raak er niet echt enthousiast van. De brief moet wat overtuigender worden. Zie hiervoor http://www.carrieretijger.nl/carrier...ezelf-verkopen. Volgens mij ga je in deze sollicitatie teveel in op wat voor jou belangrijk en aantrekkelijk is in deze functie. De organisatie wil liever horen waarom je juist voor hen kiest en waarom voor deze functie. Kijk eens op http://www.carrieretijger.nl/carrier...voorbeeldbrief voor voorbeelden.

Onderstaand geef ik een aanzet. Tevens heb ik een paar taalfouten aangegeven.

Geachte heer ..., of mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw advertentie op de website van de ….. reageer ik op deze vacature. U zoekt een enthousiaste .... en dat is exact de functie waar ik naar zoek. / Afgelopen [dag], [datum], las ik uw advertentie op uw internetsite waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie [functienaam] bij uw bedrijf. De omschrijving van het werk en het bedrijf sprak mij aan. (Dit komt m.i. overtuigender over.)

Ik heb ... ervaring als [functienaam] opgedaan bij verschillende bedrijven. Direct na afronding van de opleiding ... in ... begon ik bij ...

De functie van …… bij …..spreekt mij om diverse redenen aan. Een van deze redenen is: “omdat ik graag in een internationale omgeving werk, en te maken heb met mensen uit verschillende landen. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zelfstandig te werken. Ik heb goede communicatieve en taalvaardigheden en heb veel ervaring in mensen te woord staan op een efficiënte en productieve manier. Dat is volgens mij essentieel voor een baan als deze.
Ik zou graag bij ( bedrijf) willen werken omdat ik denk dat deze baan veel aan mijn professionele ontwikkeling kan toevoegen. Het klantvriendelijke aspect van de functie namelijk studenten te woord staan en ze helpen om zich beter in (.....) te vestigen spreekt mij wel aan.
Tenslotte heb ik ruime ervaring in het gebruik van Microsoft. (Dit is iets voor in je curriculum vitae)

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.

Ik vertrouw erop deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Ik kijk uit naar een uitnodiging om mijn geschiktheid in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 februari 2011, 21:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dag Elly,

tips/spel/taalfouten:
- je hebt niet gestopt met werken, maar je bent gestopt met werken
- de functie spreekt je aan omdat... Ik zou de aanhalingstekens weglaten. Het lijkt nu net alsof je niet de moeite neemt de andere redenen uit te leggen waarom deze baan je aanspreekt.

-probeer je eigenschappen op die manier uit te leggen zoals je interculturele eigenschap aan mij uitlegt. Nu is het nog een opsomming, zonder beargumentatie. Waaruit blijkt dat je deze eigenschappen hebt?
- Probeer woorden als "denk wel dat, spreekt mij wel aan etc" Je bent ervan overtuigd dat dit aansluit en het spreekt je aan. Niet teveel twijfelen.
- wat kan jij de werkgever bieden? Je beschrijft alleen dat de baan een bijdrage is aan je professionele ontwikkeling. Dit zeg je ook reeds in het begin (toe aan een professionele uitdaging).
- Klantvriendelijk met een kleine letter.
-nooit een komma voor 'en' plaatsen

Ik vind de brief nog steeds te kort. Kijk eens rond op deze website. Begin met voorstellen (wat je ook reeds beschreven hebt, wat heb ik gedaan in het kort), een goede motivatie (waarom wil je deze functie en waarom juist dit bedrijf) het klantvriendelijke bijvoorbeeld, wat heb jij te bieden?

- ruime ervaring met microsoft weglaten. Maak in je cv een kopje automatiseringskennis en zet het daarin.
- een efficiente en productieve manier.
- ik heb veel ervaring in mensen te woord staan. Nu laat je de ik achterwege en dat vind ik minder professioneel staan.
- je vergeet een spatie bij 'ik heb communicatie en taalvaardigheden (waaruit blijkt dat?)
- Je beschikt over goede contactuele eigenschappen en je hebt communicatie en taalvaardigheden. Hier zeg je eigenlijk twee keer hetzelfde.


Probeer eerst eens de advertentie goed door te lezen en de kernwoorden op te schrijven. Vervolgens ga je bekijken welke kernwoorden aansluiten bij je eigen ervaring en maak je er een goed lopend verhaal van.

Hopelijk heb je hier weer iets aan,

Groetjes
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2011, 23:34
elly 88 elly 88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 4
elly 88 is on a distinguished road
Standaard en nu????

Geachte mevrouw......,

Naar aanleiding van uw advertentie op de website van de Universiteit..... reageer ik op deze vacature. U zoekt een enthousiaste medewerker ....... en dat is exact de functie waar ik naar zoek.
Ik heb drie en half jaar ervaring als administratief medewerker opgedaan bij verschillende bedrijven. Direct na het behalen van mijn vwo diploma met een Cultuur en Maatschappij profiel, begon ik bij een export bedrijf in Italia als receptioniste. Tot mijn taken behoorden het onderhouden van buitenlandse contacten.Terug in Nederland heb ik voor onder andere de Universiteit van...... en voor diverse internationale organisaties gewerkt. Inmiddels ben ik op zoek naar een nieuwe professionele uitdaging.

De functie van medewerker ......bij..... spreekt mij om diverse redenen aan. Één van deze redenen is, omdat ik graag in een internationale omgeving werk, en te maken heb met mensen uit verschillende landen.Wat mij ook nog heel interessant voor mij is om weer in een universiteit te werken, en nog bij de universiteit waar ik een deel-tijd studie Rechtsgeleerdheid volg. Ik zou graag bij de Universiteit ..... willen werken omdat deze baan veel aan mijn professionele ontwikkeling kan toevoegen.Vooral het klantvriendelijke aspect van de functie namelijk studenten te woord staan en ze helpen om zich beter in ...... te vestigen spreekt mij het meest aan.
Tenslotte ben ik ervan overtuigd dat ik op efficiënte manier als medewerker .... zou kunnen functioneren omdat ik goed in staat ben om zelfstandig te werken en helder en duidelijk in het Engels kan communiceren. Daarnaast beschik ik nog over Italiaanse en Franse aantoonbare taalvaardigheden.

Ik vertrouw erop deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.Ik kijk uit naar een uitnodiging om mijn geschiktheid in een persoonlijk gesprek toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 februari 2011, 00:03
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dag Elly,

Laat de brief eens een nachtje liggen en ga er morgen eens naar kijken. Inhoudelijk is de brief reeds een stuk beter. Jammer is dat er nu wederom taal,typ fouten in staan. Tenzij de brief morgen voor 9:00 uur opgestuurd moet worden zou ik even afstand nemen en nog eens kijken naar de opbouw en gebruik van spaties etc.

Één van deze redenen is, omdat ik graag in een internationale omgeving werk, en te maken heb met mensen uit verschillende landen.Wat mij ook nog heel interessant voor mij is om weer in een universiteit te werken, en nog bij de universiteit waar ik een deel-tijd studie Rechtsgeleerdheid volg.

lees dit eens hardop voor jezelf voor.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 februari 2011, 00:08
elly 88 elly 88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 4
elly 88 is on a distinguished road
Standaard

jammers genoeg heb ik het nu nodig
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 februari 2011, 07:40
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elly 88 Bekijk bericht
jammers genoeg heb ik het nu nodig
Op zondagavond 11 uur?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice marmar Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2010 23:10
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon