Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2013, 12:53
Mo vindt geschikt werk Mo vindt geschikt werk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 4
Mo vindt geschikt werk is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie graag commentaar

Hoi allemaal,
Ik stuur een open sollicitatiebrief naar een stichting maar ik twijfel over de inhoud. Hij is waarschijnlijk veel te lang geworden. Misschien is het beter als ik bepaalde stukken schrap? Of juist iets toevoeg? En dan de indeling?

Dat er een bepaalde functie op termijn vrij komt weet ik toevallig. Hij zou geschikt zijn voor mijn studie vanaf september. Hij was echter alleen intern bekend dus vandaar dat het een open sollicitatie geworden is. Nu kan het slim zijn om de soort functie bij betreft toe te voegen, maar als deze intern al vervuld is niet. Dan heb ik wellicht nog kans op een andere functie binnen deze stichting. Hoe zien jullie dat?

Moet ik ook in de brief vermelden dat mijn huidige werk vast voor onbepaalde tijd is zodat ze door hebben dat ik bereid ben om dat op te geven?

Veel vragen. Ik hoop dat jullie mij enigszins kunnen helpen.
In ieder geval alvast bedankt voor alle moeite.
Groetjes Mo

Betreft: Open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Werken bij stichting … is iets wat ik al jaren graag wil omdat dit een organisatie is die mensen stimuleert om een positieve draai aan hun leven te geven. Daarbij wordt bovendien geen onderscheid gemaakt tussen mensen. Iedereen is even waardevol en allemaal hebben ze evenveel recht op de nodige ondersteuning.
Vanaf september zal ik in het tweede leerjaar van de deeltijdstudie MWD instromen zodat ik mijn studie af kan maken. In verband met deze studie zoek ik een werkplek van minimaal 16 uur en maximaal 32 uur per week.

Mijn inschatting is dat stichting … goed bij mij past omdat zij uiteenlopende werkzaamheden en een gevarieerde doelgroep biedt. Dit zal voor veel afwisseling zorgen en beetje bij beetje help je anderen weer een stapje vooruit.
Ik ben erg blij met mijn huidige werk bij … maar de taken binnen mijn functie gaan niet zo diep als ik graag zou willen. Enerzijds geeft het mij voldoening dat ik de cliënten van … de hulp kan bieden die zij nodig hebben. Anderzijds ben ik ook juist in de diepere problematiek geďnteresseerd en op dat vlak zou ik meer werkzaam willen zijn. Als ik bijvoorbeeld merk dat een cliënt eenzaam is dan zou ik deze cliënt willen motiveren om zich meer onder de mensen te begeven. Ze zou zich bijvoorbeeld aan kunnen melden bij een maatjesproject, een brei club of een leuke cursus.
Ik vind het belangrijk dat mensen zoveel mogelijk vanuit hun eigen kracht deze stappen zetten wellicht met een duwtje in de rug. Op die manier kunnen ze hun netwerk uitbreiden, zullen ze trots op zichzelf zijn en zullen ze zich beter gaan voelen.

Met een team goed en plezierig samen werken vind ik erg belangrijk omdat dit vaak zorgt voor het beste eindresultaat. Daarnaast is van belang dat ik ervaring heb bij verschillende organisaties zoals bijv. Humanitas en Novo. Samenwerken binnen een team, de wijk, de gemeente of de provincie maakt binnen dit werk dat je veel contact op doet en kan leren van anderen. Dit vind ik boeiend en geen dag zal hetzelfde zijn.

Daarnaast kan ik goed overweg met mensen met verschillende achtergronden en ik laat iedereen in zijn waarde. Verder houd ik van een uitdagende en levendige werkomgeving dat mij ontwikkeling kan bieden.

Ik leer graag en snel, ben flexibel, punctueel, collegiaal, sta mijn ‘mannetje’ en kan goed luisteren.

Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team van medewerkers versterken? Ik kijk uit naar een uitnodiging om u daar van te overtuigen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2013, 16:51
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Mo,

Welkom op dit forum. Zoals vele fora heeft ook dit forum een aantal regels, zie: http://goo.gl/vvWgm. Eén daarvan is dat je eerst zelf een paar keer inhoudelijk commentaar moet hebben gegeven, voordat je deze ontvangt.

Daarop vooruitlopend wil ik je zeggen dat ik het geen goede brief vind. De brief vertelt vooral waarom jij bij die stichting wil werken en niet wat die stichting aan jou kan hebben (wat is de meerwaarde voor hen om jou aan te nemen?).

Op deze site (buiten het forum) staat ontzettend veel informatie om een goede (open) sollicitatiebrief te gaan schrijven. Ik raad je aan deze informatie goed door te lezen. Vooral de informatie over de AIDA-formule (http://goo.gl/M5Flz) en de informatie over het IK-perspectief (http://goo.gl/CfyPv), lijken mij zeer interessant voor je.

Succes!

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2013, 13:56
nicolien nicolien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 3
nicolien is on a distinguished road
Standaard

Beste Mo,

Ik wil wel reageren op je brief. Ik zal de brief hieronder kopiëren en er het een en ander bijzetten.

Geachte heer/mevrouw,

Werken bij stichting … is iets wat ik al jaren graag wil omdat dit een organisatie is die mensen stimuleert om een positieve draai aan hun leven te geven. Daarbij--> dubbel. Maak er van: "Bovendien wordt..." wordt bovendien geen onderscheid gemaakt tussen mensen. Iedereen is even waardevol en allemaal hebben ze evenveel recht op de nodige ondersteuning--> Overtollig. In de zin hiervoor geef je dit in feite al aan.
Vanaf september zal ik in het tweede leerjaar van de deeltijdstudie MWD instromen zodat ik mijn studie af kan maken. In verband met deze studie zoek ik een werkplek van minimaal 16 uur en maximaal 32 uur per week. --> Dit kun je inkorten: In verband met mijn studie MWD zoek ik een werkplek van minimaal 16 uur en maximaal 32 uur.

Mijn inschatting is dat stichting … goed bij mij past omdat zij uiteenlopende werkzaamheden en een gevarieerde doelgroep biedt. Dit zal voor veel afwisseling zorgen en beetje bij beetje help je anderen weer een stapje vooruit.
Ik ben erg blij met mijn huidige werk bij … maar de taken binnen mijn functie gaan niet zo diep als ik graag zou willen. Enerzijds geeft het mij voldoening dat ik de cliënten van … de hulp kan bieden die zij nodig hebben. Anderzijds ben ik ook juist in de diepere problematiek geďnteresseerd en op dat vlak zou ik meer werkzaam willen zijn. Als ik bijvoorbeeld merk dat een cliënt eenzaam is dan zou ik deze cliënt willen motiveren om zich meer onder de mensen te begeven. Ze zou zich bijvoorbeeld aan kunnen melden bij een maatjesproject, een brei club of een leuke cursus.
Ik vind het belangrijk dat mensen zoveel mogelijk vanuit hun --> weghalen. Is dubbel met betrekking tot 'eigen' eigen kracht deze stappen zetten wellicht met een duwtje in de rug. Op die manier kunnen ze hun netwerk uitbreiden, zullen ze trots op zichzelf zijn en zullen ze zich beter gaan voelen. In deze alinea gebruik je de IK-vorm. Dit staat niet erg netjes. Tevens ga je in op je huidige werk en waarom je daar niet tevreden bent. Een werkgever kan dit negatief opvatten. Dit zou ik er niet neerzetten.

Met een team goed en plezierig samen werken = aan elkaar vind ik erg belangrijk omdat dit vaak zorgt voor het beste eindresultaat. Daarnaast is van belang dat ik ervaring heb bij verschillende organisaties zoals bijv --> gebruik bv. of schrijf het woord helemaal uit.. Humanitas en Novo. Samenwerken binnen een team, de wijk, de gemeente of de provincie maakt binnen dit werk dat je veel contact op doet en kan leren van anderen. Dit vind ik boeiend en geen dag zal hetzelfde zijn. --> dit stuk zou ik aan het begin van deze alinea schrijven en het beginstuk weglaten. Je vertelt in feite hetzelfde en dit zijn mooiere zinnen. Dit kun je aanvullen met: 'Mijn ervaringen binnen de stichtingen Humanitas en Novo hebben aan mijn vaardigheden bijgedragen'

Daarnaast kan ik goed overweg met mensen met verschillende achtergronden en ik laat iedereen in zijn waarde. Verder houd ik van een uitdagende en levendige werkomgeving dat mij ontwikkeling kan bieden.

Ik leer graag en snel, ben flexibel, punctueel, collegiaal, sta mijn ‘mannetje’ en kan goed luisteren.

Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team van medewerkers versterken? Ik kijk uit naar een uitnodiging om u daar van te overtuigen!


Algemeen: je indeling van de brief is niet overzichtelijk. Probeer dit aan te houden:
Alinea 1 --> Hoe ben je aan de vacature gekomen of waarom solliciteer je naar deze functie.

Alinea 2--> wat zijn jouw kwaliteiten en waarom heeft de stichting hier iets aan.

Alinea 3--> toon interesse in het bedrijf. Zeg bijvoorbeeld wat jou zo aanspreekt in het bedrijf. Haal er twee punten uit (van bijvoorbeeld de website)

Ook heel belangrijk...kijk heel goed naar spelfouten, grammaticale fouten én stijlfouten. Je spelling is over het algemeen oké, op een paar dingetjes na. Dit geldt ook voor je grammatica. De formulering van zinnen klopt daarentegen niet altijd.


Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en wens je veel succes met de sollicitatie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2013, 14:18
Mo vindt geschikt werk Mo vindt geschikt werk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 4
Mo vindt geschikt werk is on a distinguished road
Smile

Hoi Nicolien,
Heel erg bedankt voor al je aanvullingen en verbeteringen. Ik zal dit nog in de brief verwerken en dan moet ik hem straks in de brievenbus van de desbetreffende organisatie achterlaten. Uiteindelijk was het al een hele andere brief geworden. Veel korter en met een betere indeling. Ik wou hem ook al van de site verwijderen maar ik las in een bericht van een ander lid dat dit niet kon. Toch heb ik zeker nog wat aan je hulp gehad. Nogmaals bedankt! Ik zal bij mijn discussie schrijven dat verdere hulp niet meer nodig is.
Groetjes Mo
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 mei 2013, 14:21
Mo vindt geschikt werk Mo vindt geschikt werk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 4
Mo vindt geschikt werk is on a distinguished road
Standaard

Lieve mensen, verdere hulp bij deze brief is niet meer nodig. Ik wil diegenen die hulp geboden hebben graag bedanken. Het is helaas niet gelukt om zelf uitgebreid commentaar te geven. Ik zit met deadlines voor vacatures naast mijn huidige werk. Op dit moment kom ik gewoon tijd tekort. Oké, fijne pinksterdag nog allemaal.
Groetjes Mo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon