Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 december 2013, 19:59
Joeni Joeni is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 1
Joeni is on a distinguished road
Standaard HBO studie voortzetten of stoppen en een andere opleiding gaan zoeken?

Hallo,

Zal eerst een korte introductie doen. Ik ben 22 jaar en doe op dit moment een HBO opleiding. Hiervoor heb ik een opleiding MBO 4 afgerond en deze zonder problemen doorlopen. Ik ben ingestroomd in het tweede jaar van het HBO omdat ik een verwante MBO opleiding had en omdat ik mijn wiskunde toets heb gehaald voor het HBO.

Echter eenmaal begonnen aan deze opleiding valt het me vies tegen, ik krijg redelijk wat onvoldoendes terug en ik begin de opleiding steeds minder leuk te vinden. Vooral de exacte vakken bevallen mij niet, ondanks dat ik het instroomproject van wiskunde met een zeven heb afgesloten haal ik op dit moment onvoldoendes.

Ook woon ik voor deze opleiding op kamers wat me niet zo goed bevalt. Ik ben altijd graag thuis en ik zit graag in mijn comfortzone. Ik zit er nu over te twijfelen of ik wel door moet gaan met deze opleiding en wat ik hierna moet gaan doen. Ik kan wel verder gaan met deze opleiding maar ik heb er grote moeite mee en ik ga er niet met plezier heen wat natuurlijk de resultaten niet positief beďnvloed.

Mijn twijfel is dus op dit moment, of doorgaan en nog 2,5 jaar met tegenzin en tegenvallende resultaten (eventueel mijn P niet halen en van de opleiding worden getrapt), of stoppen en een half jaar werken en hierna een andere studie gaan doen die geen exacte vakken bevat (welke?) of gewoon gaan werken en weer thuis gaan wonen en eventueel een cursus doen om mijn kansen in de arbeidsmarkt iets te vergroten.

Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn bericht.

Met vriendelijke groet,
Joeni
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2013, 11:01
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Doorgaan met een opleiding die je niet leuk vindt en waarvoor je geen goede resultaten haalt, lijkt mij geen verstandige optie. Iedere studie heeft minder leuke kanten/vakken, maar als je er helemaal geen lol meer in hebt, zit je niet op de juiste plek. Of je een andere hbo-studie moet gaan doen en welke dit dan zou moeten zijn, daar kan ik je nu geen antwoord op geven. Ik raad je aan om voor jezelf eens na te gaan of je op het hbo wel op je plek zit. Het feit dat je het mbo met gemak hebt doorlopen, wil nog niet zeggen dat je het hbo eenvoudig aankunt. Er is een duidelijk verschil tussen mbo en hbo. Dat is geen schande. Je kunt beter een heel goede mbo'er zijn die met plezier en toewijding zijn werk doet, dan een middelmatige hbo'er. Misschien kun je je kansen inderdaad vergroten door een aanvullende cursus te volgen. Welke mbo-4-opleiding heb je eigenlijk gedaan en welke hbo-opleiding doe je nu?
Heb je je situatie al eens besproken met je mentor van school? Ik zou zeker eens een afspraak maken, wellicht heeft hij of zij ook suggesties waar je nu niet aan denkt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, keuze, mbo, onderwijs, studie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
HBO wel/niet twijfels... Karma Opleiding kiezen en volgen 9 28 november 2011 22:41
Cijfermatig sterk, hbo Financial Services Management of een andere opleiding? Josephyne Opleiding kiezen en volgen 4 17 juni 2011 22:14
Carričremogelijkheden met een voltooide HBO MER opleiding? LocoRoco Loopbaanvragen 2 7 juni 2011 23:09
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 21:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon