Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 april 2006, 23:43
babz84 babz84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2006
Berichten: 1
babz84 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie voor de functie opvoedster/begeleidster

het gaat om de functie van opvoeder/begeleider in een voorziening voor kinderen met een motorische of meervoudige beperking:

graag jullie mening hierover, het is men allereerste sollicitatiebrief :s

hier komt ie
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatiebrief2.doc‎ (22,0 KB, 2694x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2006, 23:52
Fred
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie voor de functie opvoedster/begeleidster

Hallo,


Je brengt me een beetje in verwarring. Je zegt dat de brief een open sollicitatie naar de functie opvoedster/begeleidster betreft, maar in de eerste alinea heb ik het gevoel dat je hier stage wilt gaan lopen. Wat is de bedoeling?

Ik neem aan dat dit een open sollicitatie is. Ik zou dan alsvolgt beginnen:

Graag informeer ik naar de mogelijkheden om bij (bedrijf x) aan het werk te gaan als opvoedster/begeleidster (liever een woord trouwens). Eigenlijk wist ik drie jaar geleden al dat ik bij (bedrijf x) wilde werken, toen ik vanuit mijn studie een rondleiding kreeg.
Of iets in van gelijke strekking. Je geeft duidelijk aan wat je wilt, informeren of je daar aan de slag kan, en dat je al langer bij dat bedrijf wil werken. Vanuit het bedrijf gezien lijkt mij dat toch een sterk punt.

Succes ermee,
Groeten,
Fred.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 april 2006, 00:05
babz 84
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie voor de functie opvoedster/begeleidster

hallo

bedankt voor je reactie

ik heb 2 jaar stage gelopen in deze voorziening en ik heb er ook mijn vakantiejob gedaan. Toen ik 3j geleden een rondleiding kreeg had ik meteen het gevoel van "hier wil ik mijn stage doen en komen werken!". En dit heb ik ook gedaan (2 opeenvolgende jaren en tussen die 2 jaren ook nog eens een vakantiejob). Ik ken daar ondertussen het reilen en zeilen en zou daar dolgraag willen beginnen werken

de eerste alinea was bedoeld om het gevoel weer te geven dat ik kreeg na de rondleiding
ik dacht dat het door middel van de tweede alinea duidelijker werd dat ik DAAR mijn stage gedaan had en ook DAAR wou komen werken, mss veroorzaakt doordat ik XXX geschreven heb ipv gewoon de naam van de voorziening, want zo weet je niet dat het allemaal over hetzelfde bedrijf/voorziening gaat he...

ik weet het niet, komt het daardoor of is het écht niet duidelijk?

alvast bedankt!!
groetjes Mieke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 april 2006, 00:28
Fred
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie voor de functie opvoedster/begeleidster

Hoi Mieke,


Aha, nu begrijp ik je. Het werkt inderdaad verhelderend te weten dat die XXX allemaal verwijzen naar één instelling.

Neemt overigens niet weg, dat ik toch zou beginnen met duidelijk aan te geven dat je informeert naar de mogelijkheden om bij die instelling aan het werk te gaan. Dat is de reden van je brief. Vervolgens kan je uitleggen dat je er 2 jaar stage hebt gelopen, en ook vakantiewerk hebt gedaan.

Volgens mij is de rest prima hoor!

Overigens, is een brief schrijven nog wel nodig? Als je er al 2 jaar hebt gewerkt, kun je dan niet gewoon de verantwoordelijke persoon aanspreken en vragen of hij een plek voor je heeft? Maar dat terzijde..

Groeten,
Fred
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30
Open sollicitatie voor functie in Human Resources Saskia Sollicitatiebrief en cv 2 5 april 2006 14:47
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27
Open sollicitatie hans Sollicitatiebrief en cv 2 25 september 2005 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon