Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2008, 13:58
angelika angelika is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 1
angelika is on a distinguished road
Question sollicitatiegesprek voor nieuwe job

Een tijdje geleden ben ik bij een interim bureau geweest om te kijken voor een job. De vrouw waarmee ik sprak, vroeg of ik zin had om bij hun te komen werken. Natuurlijk lijkt dit mij een fantastische job om te doen, maar de reden dat ik voor een sollicitatiegesprek mag komen, is dat ik Pools kan.
Omdat er nu zoveel Polen onze kant uitkomen voor werk, wou de vrouw mij zeker aanraden bij haar baas. Het enige probleem is dat ik geen ervaring heb in het werken op een interim bureau. Ik heb wel een diploma handel en boekhouden, dus ervaring met de PC heb ik wel.
Ik heb ook 2 jaar weekendwerk gedaan in de verkoop en heb veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik weet dat ik klantvriendelijk en sociaal ben, maar ik weet alleen niet hoe ik mezelf moet verkopen bij dit gesprek.
Ik wil geen domme opmerkingen maken die misschien niets met de job te maken hebben

Heeft er iemand misschien tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2008, 16:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiegesprek voor nieuwe job

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelika Bekijk bericht
Een tijdje geleden ben ik bij een interim bureau geweest om te kijken voor een job. De vrouw waarmee ik sprak, vroeg of ik zin had om bij hun te komen werken. Natuurlijk lijkt dit mij een fantastische job om te doen, maar de reden dat ik voor een sollicitatiegesprek mag komen, is dat ik Pools kan.
Omdat er nu zoveel Polen onze kant uitkomen voor werk, wou de vrouw mij zeker aanraden bij haar baas. Het enige probleem is dat ik geen ervaring heb in het werken op een interim bureau. Ik heb wel een diploma handel en boekhouden, dus ervaring met de PC heb ik wel.
Ik heb ook 2 jaar weekendwerk gedaan in de verkoop en heb veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik weet dat ik klantvriendelijk en sociaal ben, maar ik weet alleen niet hoe ik mezelf moet verkopen bij dit gesprek.
Ik wil geen domme opmerkingen maken die misschien niets met de job te maken hebben

Heeft er iemand misschien tips?
Beste Angelika,
je kunt meer dan je denkt! het gebeurt niet elke dag dat je wordt uitgenodigd te solliciteren, toch? maak van de nood(het interimbureau zit om mensen met een Poolse achtergrond verlegen) een deugd (jij daar aan de slag) en vraag om een functieomschrijving van het werk dat je daar zou moeten gaan verrichten; in die omschrijving staan ook competenties(vaardigheden) die ze in een sollicitatiegesprek zullen toetsen; met die informatie kun je je goed voorbereiden op dat gesprek en bedenk ook voorbeelden uit je eigen werk- maar ook privé-ervaring die je kunt gebruiken als je wordt gevraagd waarom jij denkt te beschikken over de gevraagde competenties. Praat zeker ook vooraf nog een keer met die vrouw die jou op de job attendeerde én daar zelf al werkt; zij kan je wegwijs maken in het bedrijf, tips geven en het geeft ook aan dat je oprecht geďnteresseerd bent in het bedrijf en daar ook moeite voor doet. Ook kan je door haar verhalen beter voor jezelf bepalen of dit een geschikte werkkring voor je is.

kort en goed: ga ervoor! & veel succes (geloof in jezelf dan komt het helemaal goed!)
Warmolt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiegesprek piet_2 Sollicitatiegesprek 1 19 januari 2008 08:53
Morgen een sollicitatiegesprek, maar de zenuwen gieren door mijn lijf Yfke Sollicitatiegesprek 10 7 november 2007 16:30
tips bij sollicitatiegesprek dtp Lo-07 Sollicitatiegesprek 1 3 september 2007 12:51
Sollicitatiegesprek: Vragen naar doelstelling? Leeftijdsdiscriminatie? Aas Vaak Sollicitatiegesprek 2 28 augustus 2007 15:43
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 9 26 april 2007 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon