Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2013, 10:02
Barber Barber is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 1
Barber is on a distinguished road
Standaard 3 maanden contract opzeggen?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende mijn vriendin haar tijdelijke baan. Ze heeft onlangs, anderhalve week geleden ongeveer, een contract voor drie maanden betekent bij een kapsalon/cursuscentrum om tijdelijk iemand die met zwangerschapsverlof gaat te vervangen. Nu is het zo dat ze de baan zelf wel leuk vind om te doen, maar de werksfeer en omstandigheden zijn ronduit nut, om het maar even plat te zeggen. Kortgezegd komt het het er op neer dat dr zaak te weinig werknemers heeft lopen. Mijn vriendin moet werkzaamheden verrichten die eigenlijk door drie aparte mensen uitgevoerd zouden moeten worden. Ze staan nu regelmatig met zijn tweeën in de zaak, waarvan er dagen tussen zitten dat ze met iemand werkt die gewoon geen reet uitvoerd, maar dat is het kind van de eigenaar dus die denkt dat ze niks hoeft te doen. Dit probleem speelt al langer, want dit is al eens aangekaart door een andere werknemer. De eigenaar interreseert het niet en haalt de schouders er voor op, die is alleen geďnteresseerd in geld verdienen.

Nu is het zo dat mijn vriendin de laatste twee maanden van haar contract daar dagen in haar eentje moet werken. Dit komt er op neer dat ze de gehele zaak moet runnen; cursussen geven, telefoon opnemen, klanten knippen, eme-mails beantwoorden, schoonmaken en nog meer. Ze rent zich nu al de benen uit het lijf en straks komen daar dus nog meer werkzaamheden bij die ze allemaal tegelijkertijd moet uitvoeren en dus alles maar half kan doen. Daarbij komt dat de eigenaar van de zaak alleen geďnteresseerd is in geld, mijn vriendin heeft de opdracht gekregen om zo veel mogelijk cursisten nog een cursus aan te smeren, ook al willen ze dat helemaal niet. Nu heeft mijn vriendin daar helemaal geen trek in en door de houding van de baas krijgt ze alleen maar minder zin om daar te gaan werken.

Ze heeft totaal geen plezier in het werk en krijgt er nu zelfs nachtmerries van en wordt huilend wakker. Dit is niet gezond en ik heb gezegd dat ze er per direct mee moet stoppen, ze zoeken het maar uit met die zaak daar.

Ik heb al opgezocht en gevonden dat een drie maanden contract niet zomaar ontbonden kan worden, maar alleen met wederzijdse instemming. Dit lijkt me toch echter een ongewoon geval en wellicht dat er nu andere regels gelden? Zou iemand dit kunnen bevestigen en kunnen vertellen hoe ik dit kan aanpakken. Mijn vriendin wordt doodongelukkig daar dus ik zou het fijn vinden als ze zo snel mogelijk kan stoppen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2013, 21:44
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

ga het gesprek aan en vertel dat je er van wakker ligt.
Geef aan wat je dwars zit en hou jij de oplossing ziet.

Hierdoor kun misschien een opening maken waardoor jouw baas mee kan gaan in jouw visie.
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Vast contract opgezegd, daarna 6 maanden tijdelijk contract, recht op ww? chinda Je rechten en plichten als werknemer 5 13 april 2012 12:58
2 maanden in dienst zonder contract te tekenen.. Mrstefan Je rechten en plichten als werknemer 1 14 juli 2011 18:44
Opzegtermijn 2 maanden in contract, wettelijk 1 maand? Aleksandra Je rechten en plichten als werknemer 3 29 mei 2009 22:34
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon