Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2006, 10:43
Marieke Marieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 3
Marieke is on a distinguished road
Standaard weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:)

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Marieke, ben nu 27, afgestudeerd als docent beeldende kunst en vormgeving en besloot een tijd geleden dat ik niet voor de klas wil staan.
Op dit moment heb ik mijn eigen bedrijf in de verkoop van kralen en sieraden en werk ik in de kinderopvang en als activiteitenbegeleider.

Na heel wat omzwervingen weet ik nu wat ik echt wil. Ik wil mijn eigen bedrijf en ik wil graag een baan waarin ik mensen kan begeleiden. Ik denk hierbij aan jongvolwassenen of volwassenen. Mensen begeleiden bij beroepskeuze of mensen begeleiden naar werk.
Ik denk hierbij aan trajectbegeleiding of loopbaanbegeleiding.
Nu komt mijn vraag: Weet iemand hoe ik op deze plek kan komen. Moet ik hier een studie voor gaan volgen of zijn er ook andere manieren om op deze plek te komen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 september 2006, 11:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
Ik wil mijn eigen bedrijf en ik wil graag een baan waarin ik mensen kan begeleiden.
Bedoel je:
  1. Een eigen bedrijf waarin/waarmee je mensen begeleidt; óf
  2. Een eigen bedrijf naast een baan elders?
Wat het beroep loopbaanadviseur inhoudt en welke opleiding je voor dat beroep kan volgen hebben we al voor je uitgestippeld
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2006, 11:50
Marieke Marieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 3
Marieke is on a distinguished road
Standaard Re: weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:)

Dank je voor het uitzoeken

ik wil parttime een baan elders en parttime mijn eigen bedrijf.
Weet jij toevallig ook of er mogelijkheden bestaan dat je een interne opleiding bij een bureau kunt krijgen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2006, 12:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
Weet jij toevallig ook of er mogelijkheden bestaan dat je een interne opleiding bij een bureau kunt krijgen?
Bedoel je een opleiding tot loopbaandviseur? Ik weet het niet, maar dat lijkt me stug. Dat is een redelijk complex beroep waarvoor een korte bedrijfsopleiding niet volstaat. Je moet er allerlei theoretische bagage, werkervaring in het bedrijfsleven en levenservaring voor hebben.

Zeg nou eens eerlijk, zou jij als ondernemer met je eigen bedrijf iemand in dienst nemen die nog geen kwalificaties voor de functie heeft en die jij nog helemaal moet opleiden?

Misschien zou je kunnen beginnen in de sfeer van intercedent of P&O-medewerker. Of bemiddelaar bij het CWI of een gemeente, om mensen uit een uitkering aan het werk te helpen.

Ik zou in jouw situaties naar vacatures zoeken waarvoor mijn opleiding/ervaring (bijna) voldoet. Dan proberen een baan te krijgen met opleidings- en doorgroeimogelijkheden. En in mijn vrije tijd (in de loop der jaren) wat cursussen en opleidingen volgen. Met andere woorden, jezelf ontwikkelen in kleine haalbare stappen, in plaats van een grote sprong die moeilijk te realiseren is.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 september 2006, 11:44
Marieke Marieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 3
Marieke is on a distinguished road
Standaard Re: weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:)

Ik zou in jouw situaties naar vacatures zoeken waarvoor mijn opleiding/ervaring (bijna) voldoet. Dan proberen een baan te krijgen met opleidings- en doorgroeimogelijkheden. En in mijn vrije tijd (in de loop der jaren) wat cursussen en opleidingen volgen. Met andere woorden, jezelf ontwikkelen in kleine haalbare stappen, in plaats van een grote sprong die moeilijk te realiseren is.[/quote]

Hier heb je ook gelijk in. Maar het is af en toe frustrerend dat ik met mijn achtergrond niet zo veel mogelijkheden heb. Of misschien zie ik ze niet, dat kan natuurlijk ook.

Bedankt voor je reactie, heeft mij op een ander spoor gezet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Wil ik wel carrière zoals iedereen carrière ziet? EmMetjes Loopbaanvragen 1 9 juli 2006 15:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon