Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2012, 02:13
mrb_2013 mrb_2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 6
mrb_2013 is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief administratief financieel medewerker

geachte lezers,

graag wil ik jullie bij het controleren van mijn sollicitatiebrief, ik ben heel slecht in het verkopen van mezelf. het gaat me meer om de nederlands, zinsopbouw en punten en komma's. de dik gedrukte woorden worden specifiek gevraagd

bij voorbaat dank


Geachte heer van G...........,

Afgelopen [dag], [datum], las ik uw advertentie in de weekkrant .......... waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een gedreven kandidaat voor de functie Financieel administratief medewerker bij uw bedrijf. De functie omschrijving en het bedrijf spraken mij aan en daardoor wil ik mezelf voorstellen als uw mogelijke nieuwe medewerker.

Door het volgen van verschillende stages, in het kader van mijn opleiding, in de financiële sector heb ik mezelf sterk ontwikkeld in crediteuren- en debiteurenbeheer, dit zijn ook de functies dat ik vervulde binnen mijn laast genoten baan. De functie van financieel adminsitratief medewerker binnen uw bedrijf spreekt me om diverse redenen aan. Ten eerste sluit deze functie zeer goed aan op mijn opleidingen en genoten werkervaring en ten tweede vind ik het een uitdaging om afwisselende werkzaamheden te verrichten, verder kan ik goed omgaan met geautomatiseerde systemen.

Uit mijn stage- en werkervaring weet ik, dat ik zowel zelfstandig als in teamverband kan werken, daarnaast ben ik zeer accuraat,stressbestendig en klantgericht. Verder beschik ik over goede contactuele eigenschappen en steek graag de handen uit de mouwen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek elkaar beter leren kennen en de mogelijkheden voor een samenwerking bespreken.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2012, 11:39
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

  1. Lees eerst even de spelregels door.
  2. En daarna de artikelen over het schrijven van een goede sollicitatiebrief. Je brief is erg ik-gericht en je competenties onderbouw je niet met concrete voorbeelden.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2012, 17:30
ikbenleoniwel ikbenleoniwel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 4
ikbenleoniwel is on a distinguished road
Standaard

3. Motiveer ook waarom je deze baan graag wilt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 oktober 2012, 09:08
Sollicitatie85 Sollicitatie85 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 7
Sollicitatie85 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrb_2013 Bekijk bericht
geachte lezers,

graag wil ik jullie bij het controleren van mijn sollicitatiebrief, ik ben heel slecht in het verkopen van mezelf. het gaat me meer om de nederlands, zinsopbouw en punten en komma's. de dik gedrukte woorden worden specifiek gevraagd

bij voorbaat dank


Geachte heer van G...........,

Afgelopen [dag], [datum], las ik uw advertentie in de weekkrant .......... waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een gedreven kandidaat voor de functie Financieel administratief medewerker bij uw bedrijf. De functie omschrijving en het bedrijf spraken mij aan waarom? en daardoor wil ik mezelf voorstellen als uw mogelijke nieuwe medewerker.
Met veel interesse las ik uw advertentie voor een Financieel Administratief Medewerker in Naam Weekkrant.
Ik wil mij graag aan u voorstellen. Mijn naam is..... en ik heb de opleiding XXX met succes afgerond.
zoiets zou ik als inleiding doen.


Door het volgen van verschillende stages, in het kader van mijn opleiding, in de financiële sector heb ik mezelf sterk ontwikkeld in crediteuren- en debiteurenbeheer, dit zijn ook de functies dat ik vervulde binnen mijn laast genoten baan. De functie van financieel adminsitratief medewerker binnen uw bedrijf spreekt me om diverse redenen aan. Ten eerste sluit deze functie zeer goed aan op mijn opleidingen en genoten werkervaring en ten tweede vind ik het een uitdaging om afwisselende werkzaamheden te verrichten, verder kan ik goed omgaan met geautomatiseerde systemen.

[COLOR="Red"Tijdens deze opleiding heb ik een aantal stages gelopen, waarbij ik mij heb kunnen ontwikkelen tot een ervaren crediteuren - debiteurenmedewerker.
Uw vacature voor Financieel Administratief Medewerker spreekt mij erg aan omdat XXXX dit sluit erg aan bij mij als persoon want XXX [/COLOR]


Uit mijn stage- en werkervaring weet ik, dat ik zowel zelfstandig als in teamverband kan werken, daarnaast ben ik zeer accuraat,stressbestendig en klantgericht. Verder beschik ik over goede contactuele eigenschappen en steek graag de handen uit de mouwen.

Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband werken, ik ben hier je eigenschappen en wat extra uitleg. Een opsomming is niet echt interessant voor de werkgever

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek elkaar beter leren kennen en de mogelijkheden voor een samenwerking bespreken.



Met vriendelijke groet,
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 oktober 2012, 13:05
mrb_2013 mrb_2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 6
mrb_2013 is on a distinguished road
Standaard

hallo sollicitatie85,

hartelijk dank voor je commentaar ik zal een en ander gaan veranderen

groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 oktober 2012, 16:47
mrb_2013 mrb_2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 6
mrb_2013 is on a distinguished road
Post motivatie

beste tijgers, graag jullie reactie op deze motivatie



mijn belangstelling (interesse?) (passie?)in de financiële sector is zeer groot en varieert van medewerker financieel administratie tot administrateur . tijdens mijn werk loop ik warm van een goede journaalpost ook grootboekrekeningen hou ik constant in de gaten en zo nodig corrigeren, bij geconstateerde fouten stop ik niet zolang het niet goed is. ik heb ervaring in zowel crediteuren- als debiteurenadministratie. afgelopen jaar heb ik mijn kennis op de fiscaal gebied mogen uitbreiden en kan nu zeggen dat een aangifte vennootschapsbelasting,loon- en inkomstenbelasting mij makkelijk afgaat. verder sta ik altijd open voor doorgroeimogelijkheden hetzij door middel van bijscholing dan wel cursussen. Tevens kan ik goed omgaan met geautomatiseerde systemen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 oktober 2012, 13:59
Stitch85 Stitch85 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 9
Stitch85 is on a distinguished road
Standaard

Het warm lopen van een goede journaalpost klinkt nogal 'apart', alsof je er 'opgewonden' van raakt. Je kan er beter iets van maken in de zin van 'een goed opgestelde journaalpost maakt me blij'
"tijdens mijn werk loop ik warm van een goede journaalpost ook grootboekrekeningen hou ik constant in de gaten en zo nodig corrigeren, bij geconstateerde fouten stop ik niet zolang het niet goed is." Deze zin loopt niet lekker.
Ik weet niet of je deze tekst letterlijk over wil nemen in je motivatiebrief, maar dan zou ik je adviseren nog eens even goed te kijken naar je punten en hoofdletters.

Succes met je brief!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Jasmin Sollicitatiebrief en cv 2 26 november 2013 19:27
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker Cheater Sollicitatiebrief en cv 2 28 oktober 2010 17:33
Sollicitatiebrief administratief financieel medewerker Grada Sollicitatiebrief en cv 2 22 augustus 2007 12:44
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon