Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 maart 2007, 19:48
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Mijn naam is Erik en ben 17 jaar jong en heb hier een sollicitatiebrief gemaakt omdat ik ga solliciteren bij de politie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn adres

xxx,15 maart 2007

Adres waar je hem heen stuurt.

Betreft: Sollicitatie Politiemedewerker 2008

Geachte Heer/Mevrouw,

Via de brief wil ik mijn interesse kenbaar maken voor de functie van “politiemedewerker” binnen het korps Groningen.

Mijn naam is xxxxx en ik volg momenteel de opleiding Medewerker Facilitaire Dienstverlening, aan het Alfa College te Groningen. Deze opleiding hoop ik in 2008 met goed gevolg af te sluiten.

Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals in jullie motto herkenbaar aanwezig is. Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven.

Ik kan mij zelf omschrijven als erg sportief, sociaal, leergierig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Vanzelfsprekend ben ik bereid deze brief toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Met veel belangstelling zie ik Uw reactie tegemoet



Met vriendelijke groet,


(hier je handtekening)


xxxx,


Bijlage: Curriculum Vitae

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is dit een goede sollicitatiebrief en kan ik deze morgen op de bus doen? of hebben jullie nog op of aanmerkingen, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,
Erik,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2007, 20:39
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief, is die zo goed?

Hoi Erik,

geef in je brief eens aan wat je facilitaire opleiding voor betekenis heeft in deze job. Ofwel wat bied je aan meerwaarde.

In je brief zet je iets over dat je zowel zelfstandig als in teamverband kunt werken. zoals het er nu staat is het een dooddoener. Of je moet je expliciet verklaren, of neem ander competenties waar je in uitblinkt.

Succes ermee.
rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 maart 2007, 23:05
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief, is die zo goed?

Ja, dat is waar.
Dan moet ik daar nog even goed na gaan kijken hoe ik dat het beste in mijn sollicitatie brief kan zetten.

Ik dacht zelf, als ik deze zin: De informatie die ik van u heb gekregen, en terugkomend op eerdergenoemde competenties, verwacht ik veel voor de organisatie te kunnen betekenen.

Nou hier bij kan plaatsen:
Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals in jullie motto herkenbaar aanwezig is. De informatie die ik van u heb gekregen, en terugkomend op eerdergenoemde competenties, verwacht ik veel voor de organisatie te kunnen betekenen. Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven.

Ik kan mij zelf omschrijven als erg sportief, sociaal, leergierig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Vanzelfsprekend ben ik bereid deze brief toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Met veel belangstelling zie ik Uw reactie tegemoet.
Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae. <--- en staat dit ook netjes? of moet ik dat weglaten?

Staat dat netjes als ik dat er inzet? ik heb veel informatie gekregen van het korps.
Tevens moet ik de sollicitatiebrief ook beetje aanpassen aan mijn leeftijd ik ben 17 jaar dan kan ik moeilijk erg nette zinnen gaan gebruiken of woorden die ik zelf amper ken

Maar voor de rest is het een prima sollicitatiebrief? en die zin die ik er net bij heb geplaatst, past dat of zeggen jullie dat kan je beter weglaten of moet ik hem anders neerzetten? laat het mij weten. en dat laatste stukje het 'slot woord' ook wel genoemt moet ik dat er ook bij plaatsen of lijkt dat niet netjes?

Met vriendelijke groet,
Erik
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 maart 2007, 23:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie brief, is die zo goed?

Beste Erik,

Volgens mij heb je een goede sollicitatiebrief geschreven, ik heb echter nog wel een paar tips:

Je richt de brief aan 'geachte heer/ mevrouw'. Misschien kan je ze bellen en vragen naar de naam van de contactpersoon. Het is persoonlijker als je weet aan wie je de brief kan sturen.

Je derde alinea ('Wat mij zo aanspreekt...) begint met een erg lange zin. Je kan hier beter twee kortere zinnen van maken.
Je zegt in deze zin ook dat de 'diversiteit van de werkzaamheden' je erg aanspreekt. Ik vind dit een goede zin, want ik ben nu benieuwd wat je dan zo erg aanspreekt en welke werkzaamheden je dan zo leuk lijken (dat is dus goed, want dan willen ze je uitnodigen voor een gesprek!).

In je laatste zin zet je 'Uw reactie', dit mag je gewoon met een kleine letter doen, dus 'uw reactie'.

Verder prima brief, ik hoop dat je wordt uitgenodigd! Veel succes ermee en ik hoop dat je wat aan m'n tips hebt!!

Groetjes Samantha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
Mijn naam is Erik en ben 17 jaar jong en heb hier een sollicitatiebrief gemaakt omdat ik ga solliciteren bij de politie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn adres

xxx,15 maart 2007

Adres waar je hem heen stuurt.

Betreft: Sollicitatie Politiemedewerker 2008

Geachte Heer/Mevrouw,

Via de brief wil ik mijn interesse kenbaar maken voor de functie van “politiemedewerker” binnen het korps Groningen.

Mijn naam is xxxxx en ik volg momenteel de opleiding Medewerker Facilitaire Dienstverlening, aan het Alfa College te Groningen. Deze opleiding hoop ik in 2008 met goed gevolg af te sluiten.

Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals in jullie motto herkenbaar aanwezig is. Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven.

Ik kan mij zelf omschrijven als erg sportief, sociaal, leergierig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Vanzelfsprekend ben ik bereid deze brief toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Met veel belangstelling zie ik Uw reactie tegemoet



Met vriendelijke groet,


(hier je handtekening)


xxxx,


Bijlage: Curriculum Vitae

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is dit een goede sollicitatiebrief en kan ik deze morgen op de bus doen? of hebben jullie nog op of aanmerkingen, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,
Erik,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2007, 23:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie brief, is die zo goed?

Hoi Erik,

Ik zou zeker de laatste zin er ook bijvoegen, ik vind het een goed idee om te verwijzen naar je cv.

Ik zou die andere zin veranderen. Je hebt volgens mij nog niet eerder je competenties benoemd in je brief, dus dat deel zou ik weglaten. Wat je bijvoorbeeld kan doen is: ik verwacht veel voor uw bedrijf te kunnen betekenen, omdat mijn competenties goed aansluiten op het gevraagde profiel. Misschien moet je deze zin nog wel veranderen, je moet het inderdaad wel zo schrijven dat het goed bij je past. Verder een nette brief, gewoon versturen!

succes!
Groetjes Samantha
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2007, 12:21
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Oke,
Bedankt voor jullie reacties. Over de diversiteit aan werkzaamheden zijn erg veel om op tenoemen daarom heb ik ook diversiteit neer gezet. wel is het zo dat iedere dag anders is geen enkele dag is het zelfde je weet niet wat je 's ochtens niet wat je 's middags zal doen. daarom heb ik er diversiteit aan werkzaamheden neer gezet.

En ik heb er nog even goed na zitten tekijken en ik dacht als ik deze zin er ook nou eens inplaats?
Het afwisselend werken bij de politie is ook wel een belangrijke factor in mijn keuze. Je weet vaak ’s ochtends niet wat je ’s middags zal doen. en die heb ik ook in me sollicitatiebrief geplaatst ik weet niet of dat netjes staat?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier mijn nieuwe sollicitatiebrief:

Mijn adres

xxx,15 maart 2007

Adres waar je hem heen stuurt.

Betreft: Sollicitatie Politiemedewerker 2008

Geachte Heer/Mevrouw, (naam van contactpersoon nog even vragen)

Via de brief wil ik mijn interesse kenbaar maken voor de functie van “politiemedewerker” binnen het korps Groningen.

Mijn naam is xxxxx en ik volg momenteel de opleiding Medewerker Facilitaire Dienstverlening, aan het Alfa College te Groningen. Deze opleiding hoop ik in 2008 met goed gevolg af te sluiten.

Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals in jullie motto herkenbaar aanwezig is. En het afwisselend werken bij de politie is ook wel een belangrijke factor in mijn keuze. Je weet vaak ’s ochtends niet wat je ’s middags zal doen. Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven.

Ik kan mij zelf omschrijven als erg sportief, sociaal, leergierig en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Vanzelfsprekend ben ik bereid deze brief toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Met veel belangstelling zie ik uw reactie tegemoet. Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,


(hier je handtekening)


xxxx,


Bijlage: Curriculum Vitae

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat die zo goed is, ik zal vandaag nog even bellen met werving en selectie en vragen wat de contactpersoon is.

Nogmaals bedankt,
Erik
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 maart 2007, 16:45
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Hoi Erik,

Ik heb al iets gepost, maar dat heb je niet verwerkt in je brief. Maak duidelijk wat je als facilitair man aan meerwaarde brengt.

Ook het zelfstandig en in teamverband werken zegt me nog niks. Dat kan toch iedereen. Misschien is het beter om te zeggen dat je een natuurlijke vorm van leiderschap uitstraal (als dat zo is) of dat je weet dat je in situaties terecht kunt komen dat je als collega's het volste vertrouwen in elkaar moet hebben en dat je dat als competentie bezit. Snap je. Door dit soort dingen te benoemen weten de beslissers dat jij over de functie hebt nagedacht.

verder zeg je iets dat je op jouw leeftijd geen meilijke zinnen en woorden kunt gaan gebruiken. Oké, maar gebruik dan wel de zinnen en de woorden die je normaal in spreektaal gebruikt. En, een nette brief met goede zinnen en woorden van een netter kaliber maken de kans op slagen wel hoger.
Dus gewoon doen, trek je er niks van aan wat anderen ervan vinden want het is jouw toekomst.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 maart 2007, 16:58
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Oke,

Ik zal die punten nog even gaan verwerken in me sollicitatiebrief,

maar wat vind je van deze dit past er wel in dat zwarte schuingedrukte zin.

Wat mij aanspreekt om bij de politie te solliciteren is de diversiteit aan werkzaamheden en de wil om mij sterk te maken voor een betere en veiligere samenleving, zoals in jullie motto herkenbaar aanwezig is. En het afwisselend werken bij de politie is ook wel een belangrijke factor in mijn keuze. Je weet vaak ’s ochtends niet wat je ’s middags zal doen. Het Korps Groningen trek mij in het bijzonder, omdat je de combinatie hebt van landelijk gebied en het stadsleven.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 maart 2007, 20:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Hoi Erik,

Zoals jiij het neerzet is het een beetje oppervlakkig. Maak er iets van in de vorm van; "Het afwisselende werk is mij op het lijf geschreven. Net zoals in de faciltaire wereld weet je 's ochtends niet wat je overdag te wachten staat. Je wordt geleefd en heel veel opdrachten vragen een ad-hoc en adequate manier van denken en handelen."

Zo zeg je volgens mij precies wat je ilt vertellen, alleen nu nog in je eigen bewoording.

Heb je er iets aan??
Groet,
Rens.

PS. Mijn reacties zijn niet om je af te branden, maar wel om jezelf aan het denken te zetten. Daar kom je uiteindelijk het verst mee.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 maart 2007, 11:41
Erik Erik is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 39
Erik is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed?

Bedankt voor je hulp,

Ik zal het in mijn eigenwoorden typen. Nee ik weet dat je mij niet wil afbranden hier leer ik alleen maar van.

Nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief politiemedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 14 15 december 2006 16:41
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon