Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2010, 22:18
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie teamleider

Hallo allemaal,

ik probeer alweer een tijdje een functie te vinden als teamleider in de zorg of welzijnswerk. Het wil niet erg lukken en ik heb dan ook besloten een open sollicitatie te schrijven aan een organisatie.

Ik zou graag inhoudelijke feedback als textuele aanpassingen krijgen van jullie.

Hieronder de brief en voor iedereen die de moeite neemt: dank!

====================
***
***
***
***

***
***
***

woonplaats, datum

Betreft: Open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw,

Al sinds een aantal weken houd ik uw website in de gaten in de hoop dat er een vacature voor teamleider voorbij komt waar ik op kan reageren. Helaas is dit de laatste weken niet meer gebeurd maar omdat ik toch graag mezelf onder uw aandacht breng stuur ik u hierbij een open sollicitatie.

Sinds de start van het vorige schooljaar ben ik bezig met een opleiding ****. Ik volg, met twee van jullie ****, het associate degree programma waar ik momenteel in de laatste periode aanbeland ben. Na het afronden van dit programma ben ik opgeleid tot **** ****. Ik heb het voornemen om door te gaan met het bachelor programma van de opleiding. Naast het feit dat het voor de opleiding een vereiste is voor het bachelorgedeelte is wil ik zelf graag een functie als leidinggevende gaan bekleden. Ik merk dat ik toe ben aan een nieuwe stap in mijn leven.

Uit mijn huidige baan als ***bij*** ***en in vorige banen heb ik geleerd dat ik een ambitieus mens ben die constant zoekt naar mogelijkheden om de kwaliteit van zorg en hulp te verbeteren. Ik ben kritisch richting bestaande processen en zet vraagtekens bij ontwikkelingen die aanstaande zijn. Daarbij ben ik positief ingesteld en kijk ik naar achterliggende gedachtes bij gedrag van mensen individueel en bij ontwikkelingen in de organisatie. Een opvatting van mij is dat ieder probleem een oplossing heeft en ik weet van mijzelf dat ik creatieve oplossingen bedenk bij soms lastige situaties. Dit komt doordat ik analytisch ingesteld ben en een brede blik heb op een situatie.

Mijn opleidingsachtergrond en werkervaring richt zich op de hulpverlening en welzijnskant van het werk in de sector. Ik heb ervaring opgedaan en met veel plezier gewerkt in een ** in **en daarvoor als medewerker op een dagbesteding voor verstandelijk gehandicapten in **. Mijn huidige baan is bij **als **.
Ik ben op zoek naar een functie als teamleider. Mijn voorkeur heeft het werk aan de welzijns- en hulpverleningskant van de sector maar ook voor andere richtingen sta ik open. Qua hoeveelheid uren ben ik flexibel, ik zoek iets tussen de 20 en 36 uur per week.

Ik hoop dat u mijn sollicitatiebrief in portefeuille wilt houden en wilt gebruiken wanneer er een vacature vrijkomt waar ik naar zoek. Uiteraard houd ik ook de website in de gaten.

Met vriendelijke groet,


****
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 mei 2010, 23:33
Monique Hefti-Sutman's schermafbeelding
Monique Hefti-Sutman Monique Hefti-Sutman is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2010
Berichten: 7
Monique Hefti-Sutman is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie teamleider

Hallo JADG,

Ik heb je sollicitatie gelezen en zie een aantal punten waar je aan kunt werken.

Actief taalgebruik komt in sollicitatiebrieven beter en gemotiveerder over. Twijfel niet aan je zelf, ga uit van je eigen kracht en laat je persoonlijkheid zien. Bijv: "ik ben toe aan" klinkt steviger als "ik merk dat ik toe ben"

Laat zien waarom je bij deze werkgever wilt werken. Wat spreekt je aan, waarom deze werkgever, wat doen zij waar jij blij van wordt.

Vervolgens kun je ze laten weten waarom ze jou aan moeten nemen. Wat zijn jouw kernkwaliteiten, wat kun jij voor hun betekenen, kortom wat heb je ze te bieden.

In het einde van de brief ga je er volgens mij vanuit dat je niet op gesprek mag komen door de zin: "Ik hoop dat u mijn sollicitatiebrief in portefeuille wilt houden" . Probeer op een leuke manier een gesprek te krijgen, bijvoorbeeld door een afsprakenkaart toe te voegen (bedenk iets geks).

Ik geef advies op het gebied van persoonlijke presentatie. Mocht je meer willen weten, mail me dan gerust (info@efforts.nl) voor tips.

Ik wens je heel veel succes

Monique Hefti-Sutman
Efforts
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 mei 2010, 12:07
JADG JADG is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 14
JADG is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie teamleider

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik hier wel iets mee kan gaan doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon