Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2017, 17:53
Borgsson Borgsson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2017
Berichten: 1
Borgsson is on a distinguished road
Standaard Hoe verwerk ik een revalidatie van 6 jaar in mijn cv?

Best forumleden en moderators

Zes jaar geleden had ik een ernstig ongeval en revalideerde erg moeizaam.
Dit alles zorgde voor een inactiviteit van maar liefst 6 jaar, en dat is iets waar ik zwaar aan til, vooral omdat ik vrees dat het een domper voor mijn carričre zal worden.
Sinds kort ben ik (eindelijk!) voldoende hersteld om me op de arbeidsmarkt te begeven en wil dan ook bijzonder graag opnieuw aan de slag!
Ik was tot voor mijn ongeval actief in de HR-sector en weet uit ervaring dat een langdurende periode van inactiviteit een enorme struikelblok kan zijn in de zoektocht naar werk.

Vaak wordt er in een geval van inactiviteit aangeraden dit anders op het cv te vermelden, bijvoorbeeld: mantelzorg voor een naaste, opvoeden van de kinderen, studie of opleiding, een sabbatical of wereldreis enzovoorts.
Echter dit is in mijn geval totaal niet van toepassing, en het liefst zou ik het ook bij de waarheid houden, tenslotte was het zeker niet mijn eigen keuze door een ongeval getroffen te worden.

Uiteraard besef ik dat ik niet de nadruk moet gaan leggen op deze periode van inactiviteit en dat ik ze zo positief mogelijk moet aankleden.
Tijdens mijn revalidatie was ik jammer genoeg tot niet veel in staat.
Ik las wel zoveel mogelijk beroepslectuur (bv: personeelspsychologie, verkooppsychologie, ...) en trachtte mijn computervaardigheden op peil te houden. Als positieve noot zou ik wel kunnen aanhalen dat mijn revalidatie getuigt van doorzettingsvermogen en wilskracht, maar veel meer positiefs kan ik jammer genoeg niet aan deze periode koppelen.

Ik ben niet bang van sollicitatiegesprekken en eventuele vragen aangaande mijn revalidatieperiode, ik sta nog steeds sterk in mijn schoenen en beschik over een flinke dosis argumentatiekracht.

Ik vraag me enkel af hoe ik deze periode het best integreer in mijn cv om de kansen op een oriënterend gesprek zo hoog mogelijk te houden??

Dank bij voorbaat voor jullie visie en eventuele tips!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn baas komt zijn afspraken niet na en nu loop ik heel veel geld mis... Carrie92 Je rechten en plichten als werknemer 13 31 januari 2015 16:02
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon