Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juni 2013, 12:42
Ash-13 Ash-13 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 2
Ash-13 is on a distinguished road
Standaard Welke cursus leidinggeven voor binnendienstmedewerker in de kleinmetaal?

Beste,

Ik ben al 4,5 jaar werkzaam als binnendienstmedewerker bij een klein bedrijf in de kleinmetaal. Wij maken veiligheidsproducten die we wereldwijd aan groothandels e.d. verkopen.

Binnen het bedrijf wordt altijd geroepen dat er voldoende ruimte is om jezelf te ontwikkelen. Maar door tijdgebrek (het is maar een klein bedrijf, dus weinig medewerkers) komt hier weinig van terecht.
Ook moet je dit op eigen kracht doen, hulp vanuit management wordt niet geboden.

Ik wil mezelf graag wel verder ontwikkelen.
Nu heb ik de indruk dat ze mij een bepaalde (technische) kant in willen drukken, misschien onbewust. Maar dit is een kant die mij niet ligt en ik niet wil. Ik heb lang nagedacht en ik zou graag een kant uitwillen waarin ik leiding zou geven. Dus meer bezig zijn met mensen en communicatie. Dit is dus iets geheel anders dan de commerciele kant (marketing management) die ik vanuit school gevolgd heb.

Na op onderzoek uit te zijn gegaan ben ik achter gekomen dat ik via Stichting OOM aanspraak kan maken op diverse cursussen, mits dat deze door het bedrijf goedgekeurd worden en passen binnen mijn tak van sport.

Echter weet ik niet welke cursus ik dan zou moeten kiezen. Of zijn er wellicht andere mogelijkheden waar ik naar zou moeten kijken? En is dat verstandig om als (bijna) 32 jarige aan te beginnen?

Ik zou niet weten hoe ik dit aan zou moeten pakken of waar ik zou moeten beginnen. Alle tips zijn zeer welkom!

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2013, 14:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik heb zelf een tijd geleden deelgenomen aan een variant of voorloper van de cursus Leidinggeven voor technici bij Streng Dijkerman & Partners. Sommige cursusonderdelen vond ik wat te frivool (mensen met dieren vergelijken en dat soort onzin), maar over het geheel genomen vond ik het wel een nuttige cursus.

Bedoel je zoiets?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2013, 15:26
Ash-13 Ash-13 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 2
Ash-13 is on a distinguished road
Standaard

Beste René,

dank voor je bericht.
Ja zoiets bedoel ik, het hoeft alleen niet specifiek voor technici te zijn. Ik ben namelijk absoluut niet technisch (dat hoeft ook niet voor mijn functie).

Ik zou zeer graag meer met mensen en leidinggeven willen doen. Het hoeft niet eens specifiek een managementfunctie te zijn. Maar meer met leidinggeven en communicatie. Dat lijkt me zeer interessant en goed bij me passen, maar ik weet niet goed hoe ik dat in de praktijk moet brengen m.b.t. het ontwikkelen van mezelf, waar ik moet beginnen en naar wat voor soort curussen ik moet kijken e.d.

Bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar welke opleiding of cursus? Assistente Opleiding kiezen en volgen 1 23 november 2012 23:50
Welke cursus Snellezen? LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 7 6 september 2011 11:50
Welke opleiding of cursus voor webdesigner? di-cinta Opleiding kiezen en volgen 2 22 maart 2011 11:36
van office naar eigen boutique? - welke cursus? Maaike Opleiding kiezen en volgen 5 15 mei 2008 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon