Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2007, 22:42
marijkeplus marijkeplus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Berichten: 3
marijkeplus is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie pro forma?

Ik werk al bijna een jaar als uitzendkracht op een functie binnen een groot bedrijf. Binnenkort vinden er sollicitatiegesprekken plaats voor deze functie. Uiteraard heb ik ook gesolliciteerd, en ook zal ik worden uitgenodigd. Er zijn 2 andere interne kandidaten. Eén van de naaste collega's zit ook in de selectiecie. Zij vindt mij niet zo aardig heb ik gehoord.

Mijn vraag is: Stel dat zij mij absoluut niet (langer) als collega wil hebben terwijl de anderen dat wel willen, wat voor "dringende" redenen zou ze kunnen aanvoeren? Van haarzelf heb ik nooit wat gehoord, wat gedrag betreft wel af en toe.


Marijke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2007, 16:22
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pro forma?

De klassieker is dan dat jij "niet in het team past". Als ze daar de anderen van de sollicitatiecommissie van kan overtuigen, zullen ze waarschijnlijk niet met je verder gaan. Je kunt nog zo'n goede kandidaat zijn; onderlinge heibel verstoort het hele team.

Maar als je een jaar lang als uitzendkracht heb gewerkt heb je juridisch gezien geen recht op die vaste baan. Moreel voelt dat misschien wel, maar daar gaat het niet om.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2007, 19:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie pro forma?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Maar als je een jaar lang als uitzendkracht heb gewerkt heb je juridisch gezien geen recht op die vaste baan. Moreel voelt dat misschien wel, maar daar gaat het niet om.
En waaruit blijkt (juridisch/juriprudentie) dat zijn zij geen recht heeft op die functie?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2007, 19:56
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pro forma?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Maar als je een jaar lang als uitzendkracht heb gewerkt heb je juridisch gezien geen recht op die vaste baan. Moreel voelt dat misschien wel, maar daar gaat het niet om.
Citaat:
En waaruit blijkt (juridisch/juriprudentie) dat zijn zij geen recht heeft op die functie?
Waarom zou ze daar wel recht op hebben? Je hebt na een jaar uitzendwerk niet automatisch recht op een contract voor onbepaalde tijd (dit is bv. na te lezen in de CAO voor uitzendkrachten, fasensysteem).

Marijke: Tsja, "niet in het team passen" zou ze inderdaad kunnen gebruiken. Daarnaast zou ze als reden kunnen aanvoeren dat één van de twee andere sollicitanten een betere kandidaat is.
Maar het kan altijd meevallen, als jij echt de beste kandidaat bent, zal zij dat wellicht ook wel zien. Iemand graag mogen zou wat mij betreft niet zo'n zwaarwegend criterium zijn (Ik heb liever een onaardige, hardwerkende collega dan een aardige luiwammes die niks kan, om het maar even gechargeerd uit te drukken...).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2007, 19:58
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

... ik had een reactie, maar Neerlandica to be verwoordt die prima...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 oktober 2007, 16:32
marijkeplus marijkeplus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Berichten: 3
marijkeplus is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pro forma?

'n Beetje late reactie van mijn kant. Ik denk dat zij de enige is van de 80 personen tellende afdeling die mij niet zo ziet zitten.
Tsja, niet in het team passen gaat niet op denk ik, aangezien ik uitstekend functioneer en zekers bij de hele afdeling pas.
Met mijn andere collega kan ik erg goed overweg. Klachten zijn er nooit geweest.

Waarschijnlijk is het mijn onzekerheid die nu opspeelt.

En nee, ik ga er niet automatisch vanuit dat ik de baan krijg. Maar is er jurisprudentie over dit soort zaken dan? Meestal is een sollicitatieprocedure als deze een formaliteit omdat ze de vacature intern moeten uitzetten en dus de interne kandidaten moeten horen om problemen met de OR enzo te voorkomen. Zo ben ik al es eerder in een baan gerold.

Dank je wel voor de reacties!
Marijke
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 oktober 2007, 17:11
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pro forma?

Hoi Marijke,

Jouw grote 'plus' is dat je al ervaring hebt op die functie. Je kunt de collega die in de selectiecommissie zit het beste paaien door heel goed je best te doen en jouw gedrag naar haar toe een beetje bij te sturen. Verder moet je er dan maar op vertrouwen dat jouw jaar ervaring van doorslaggevend belang is.

En echt, Neerlandica to be zegt het ook, er is geen verplichting voor een inlenend bedrijf om een uitzendkracht in vaste dienst te nemen. Dat je er als (dure) uitzendkracht al een jaar zit, en dat je meedoet in de sollicitatieprocedure moet je denk ik zien als een positief signaal. Sterkte de komende tijd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon