Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 april 2014, 22:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief Administratief Medewerker

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere baan, mede omdat ik vind dat ik geen doorgroeimogelijkheden heb. Hoe kan ik dit op een zodanige manier omschrijven zonder dat ik mijn huidige werkgever niet af val.

Graag zou ik dan ook willen dat iemand met een kritische blik naar mijn brief kijkt.

Nog 2 vragen;

1. bij de vacature staat zowel een postadres als een e-mailadres van de recruiter. Als ik voor het laatste kies, kan ik dan een korte mail schrijven waar ik verwijs naar mijn brief en CV?

2. Moet de brief voorzien zijn van handgeschreven handtekening als ik het digitaal verstuur?

Alvast bedankt!

Mijn gegevens

Woonplaats, datum

NAW- gegevens bedrijf

Betreft; Sollicitatie Administratief Medewerker.

Geachte heer xxxx,

Een zelfstandige persoon die nauwkeurig werkt, leergierig is, flexibiliteit toont en stressbestendig is. Dat zijn kernwoorden waar ik een raakvlak mee heb. Daarom solliciteer ik hierbij naar de functie van Administratief Medewerker die ik tegenkwam op de website van xxxx.

Momenteel ben ik geruime tijd werkzaam als medewerker crediteurenadministratie bij xxx in x, onderdeel van xxxx. Ik houd mij niet alleen bezig met het voorbereiden van betalingen aan klanten wereldwijd, maar ook werk ik nauw samen met andere afdelingen( bijv. Supply Chain, Inkoop) om de klant zo goed mogelijk te bedienen. Klanttevredenheid en flexibiliteit staat bij mij hoog in het vaandel.

De werkzaamheden in mijn huidige baan doe ik met veel enthousiasme. Echter vind ik dat de tijd gekomen is dat ik een baan zoek waar ik mij verder kan ontwikkelen. De veelzijdigheid van de functie en de verantwoordelijkheid in de vacature spreken mij aan. Ook ben ik bereid om cursussen te volgen die raakvlak hebben met de functie.

Graag zou ik mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek willen toelichten.

Met vriendelijke groet,
xxxx

Bijlagen;
CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2014, 14:27
Els Koedijk Els Koedijk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2014
Berichten: 10
Els Koedijk is on a distinguished road
Standaard

Nog 2 vragen;

1. bij de vacature staat zowel een postadres als een e-mailadres van de recruiter. Als ik voor het laatste kies, kan ik dan een korte mail schrijven waar ik verwijs naar mijn brief en CV?
Ja, je kan dan het beste vermelden dat je cv en sollicitatie brief zich in de bijlage bevinden.

2. Moet de brief voorzien zijn van handgeschreven handtekening als ik het digitaal verstuur?
Ik vind het persoonlijk wel netjes om te doen, het laat zien dat je netjes te werk gaat. Ook vind ik het netjes als je cv en sollicitatie brief in een pdf bestand staan.


Echter vind ik dat de tijd gekomen is dat ik een baan zoek waar ik mij verder kan ontwikkelen.
Misschien kan je hier vertellen waar je je in zou willen ontwikkelen, wat bij dat bedrijf van toepassing is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2014, 09:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nog 2 vragen;

1. bij de vacature staat zowel een postadres als een e-mailadres van de recruiter. Als ik voor het laatste kies, kan ik dan een korte mail schrijven waar ik verwijs naar mijn brief en CV?
Ja hoor, dat is prima.

Citaat:
2. Moet de brief voorzien zijn van handgeschreven handtekening als ik het digitaal verstuur?
Nee, doe hoeft niet per se.

Wat je brief betreft: ik vind hem te kort en te algemeen. Wat ik vooral mis is de koppeling tussen wat het bedrijf zoekt en jouw vaardigheden. Jouw meerwaarde voor het bedrijf komt in de brief niet naar voren, waardoor je jezelf niet verkoopt. Verder mis ik een motivatie waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken. Kijk hier nog eens goed naar.

Verder nog een detail:

Citaat:
Bijlagen;
CV
Dit moet uiteraard 'bijlage' zijn (enkelvoud) en curriculum vitae schrijf je met kleine letters (cv dus).

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 april 2014, 18:26
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.

Brief heb ik nog aangepast voordat ik hem verzonden heb.
Zojuist bericht had dat ik op gesprek mag komen.
Dus fingers crossed!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2014, 10:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Leuk! Heb je het gesprek al gehad of staat het voor deze week op het programma?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 april 2014, 18:54
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Leuk! Heb je het gesprek al gehad of staat het voor deze week op het programma?
Hoi Marieke,

Heb a.s. woensdag een gesprek.
De zenuwen zijn al aanwezig.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 april 2014, 11:24
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heel veel succes morgen! Zenuwen zijn niet erg hoor, ze mogen alleen niet de overhand krijgen Dit kun je voorkomen door je goed voor te bereiden op het gesprek, bijvoorbeeld door thuis al slimme antwoorden te bedenken op lastige vragen, (representatieve) kleding aan te trekken waarin je je prettig voelt en op tijd van huis te vertrekken.

Laat je nog weten hoe het gesprek is verlopen?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 april 2014, 19:33
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Woensdagochtend gesprek gehad.
Maar een die niet als gangbaar gekwalificeerd kan worden volgens mij.

Standaardvragen zoals wat zijn je sterke/zwakke punten en hoe zie je jezelf over vijf jaar kwamen niet aan bod.

Ik ga hier niet verder gedetailleerd vertellen wat er gezegd is, maar de manager viel zijn baas af en sprak denigrerend over de dames van de afdeling die parttime werken, notabene waar één van die vrouwen bij aanwezig was. Ik heb verder niet veel woorden aan vuil gemaakt, en dat had hij misschien liever wel gehad.

Na het gesprek had ik een bedrukt gevoel. Mijn enthousiasme over het bedrijf was stukken minder.
Gisteravond bericht gehad dat ik ben afgewezen. Wacht nog op een reactie van diens kant op mijn vraag waarom ik het niet geworden ben.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2014, 12:47
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Excuus voor de late reactie ... vakantietijd

Jammer dat het gesprek je tegenviel, maar dat kan ook gebeuren. Heb je nog een reactie gehad op de vraag waarom je het niet bent geworden?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 april 2014, 19:17
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, niks meer vernomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker Marleen26 Sollicitatiebrief en cv 4 29 februari 2012 15:49
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon