Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 november 2012, 14:30
Afroula Afroula is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 13
Afroula is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo,

Graag zou ik vanavond al mijn sollicitatiebrief versturen voor onderstaande functie. Is het mogelijk om feedback te geven? Er zijn ook wat familieleden die de brief gaan nalezen maar externen hebben er soms toch een andere kijk op.

Alvast bedankt!

Functie:TaakomschrijvingStudenten- en onderwijsadministratie :
• je staat mee in voor de organisatie, planning en uitvoering van diverse administratieve taken binnen de facultaire studenten- en onderwijsadministratie : inschrijvingen, beheer van studentendossiers, puntenadministratie, beheer van studiefiches, berichtgeving naar studenten, attesten, verwerking van diploma’s, cursusdienst, …;
• je bent een aanspreekpunt voor studenten en kandidaat-studenten, beantwoordt hun vragen en kunt zo nodig doorverwijzen naar andere diensten;
• je werkt mee op opendeurdagen en onthaalmomenten.

Planning lessen- en examenrooster :
• je organiseert en plant examen- en lessenroosters in het roosterpakket SYLLABUS+ ;
• je wijst lokalen voor lessen en examens toe;
• je communiceert hierover naar betrokkenen.

Profielbeschrijving
Kennis en ervaring
• je beschikt over een gevorderde kennis van e-mail, MS Word en MS Excel;
• kennis of ervaring met hoger onderwijs en/of studentenadministratie is een pluspunt.
Vaardigheden
• je kunt je snel inwerken in het gebruik van softwarepakketten;
• je beschikt over sterke administratieve vaardigheden;
• je beschikt over een uitstekend organisatietalent;
• je bent in staat om vlot en helder te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk;
• je kunt werken in teamverband;
• je bent in staat om zelfstandig te werken en dit met de nodige zin voor initiatief;
• je werkt nauwkeurig en resultaatgericht;
• je kunt vlot omgaan met studenten, lectoren en directie.
Attitudes
• je bent klant- en servicegericht ingesteld;
• je geeft blijk van een sterke verantwoordelijkheidszin en een grote professionele betrokkenheid;
• je bent leergierig en steeds bereid om bij te scholen;
• je vertoont voeling met de leefwereld van de studenten.



Geachte mevrouw x,

Bij het lezen van de vacature voor hoofdmedewerker studentenadministratie bij xxx was ik meteen enthousiast. De functie past precies bij mijn interesses, vaardigheden en ervaring en het zou me daarom een genoegen zijn om een bijdrage te mogen leveren aan uw organisatie.

In 2004 heb ik via een verkort traject in Nederland de hogeschool succesvol afgerond. Tijdens mijn opleiding was ik eveneens actief lid van de studentenraad waarbij ik voor de schriftelijke communicatie naar de directie en medestudenten zorgde. Na mijn verhuis naar xxx heb ik de kans gekregen om mij verder te ontplooien in het Belgische bedrijfsleven en om de cultuur goed te leren kennen.

Tijdens mijn huidige werk verzorg ik met veel plezier de volledige administratie voor het bedrijf o.a.: opmaken van offertes en overheidsaanbestedingen, communicatie met klanten, directie en het team op de baan, planning van de werken, boekhoudkundige verrichtingen en allerhande administratie. Mijn collega's waarderen mij vooral omdat ik verantwoordelijkheid neem voor mijn werk, mijn kennis deel en ook hun feedback aanneem en gebruik om mij persoonlijk en op werkvlak te ontwikkelen.

Klantvriendelijk, oplossingsgericht werken en communicatief vaardig zijn de steekwoorden die bij mij van toepassing zijn. Ik ben een georganiseerde duizendpoot die met veel enthousiasme nauwkeurig werk aflevert.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid mijn planningsvaardigheden verder te ontwikkelen in een frisse organisatie als xxx.

Mocht u op basis van mijn korte voorstelling benieuwd zijn naar meer, dan kom ik graag mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2012, 18:47
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Goeiemiddag,


Een hele goede brief zonder meer. Ik denk dat je het beste feedback van een Vlaming kan krijgen, want in het Vlaams is de toon van sommige woorden (de connotatie) net even anders dan in Nederland, waardoor de boodschap ook net even anders overkomt. Punten die mij (als Nederlander) opvallen, hoeven dus niet ook opvallend te zijn in het Vlaams (en andersom).

Hier dan toch mijn opmerkingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Afroula Bekijk bericht
Geachte mevrouw x,

Bij het lezen van de vacature voor hoofdmedewerker studentenadministratie bij xxx was ik meteen enthousiast. De functie past precies bij mijn interesses, vaardigheden en ervaring en het zou me daarom een genoegen zijn om een bijdrage te mogen leveren aan uw organisatie.

Openingsalinea is zonder meer goed, zeer goed zelfs. Mij is geleerd om in de openingsalinea ook een zin op te nemen waarin je vertelt wat er verder in die brief staat. Bijvoorbeeld: "In deze brief vertel ik u graag waarom ik denk [of: ervan overtuigd ben] een meerwaarde voor uw organisatie te (kunnen) zijn." D'r zijn trouwens ook neutralere 'introzinnen', waarbij je jezelf niet enorm op de voorgrond zet (zoals in de Nederlanders cultuur wel gebruikelijk is -- Vlamingen vinden Nederlanders niet voor niets arrogant ).

In 2004 heb ik via een verkort traject in Nederland de hogeschool succesvol afgerond. Tijdens mijn opleiding was ik eveneens actief lid van de studentenraad waarbij ik voor de schriftelijke communicatie naar de directie en medestudenten zorgde. Na mijn verhuis naar xxx heb ik de kans gekregen om mij verder te ontplooien in het Belgische bedrijfsleven en om de cultuur goed te leren kennen.

Hier spreek je over 'de hogeschool'. Als Nederlander vind ik dit te vaag. Een hogeschool is in Ned. een plek waar allerlei opleidingen (in allerlei verschillende richtingen) van een bepaald niveau (niveau: Hogeschool-Bachelor) worden gegeven. Ik zou dan ook duidelijker verwoorden welke opleiding je hebt gevolgd (en hoe het niveau zich hiervan verhoudt tot het Belgische onderwijssysteem -- dit laatste is mis. meer iets voor je cv).
Ook zou ik dat 'eveneens' weghalen. 'Tijdens' impliceert al dat je dit tegelijk met je studie deed. Zoals het er nu staat lijkt het ook of je nog meer lidmaatschappen had/actief uitoefende tijdens die studie. Indien je dat idd. wil zeggen, moet je die andere lidmaatschappen ook noemen .
Tot slot dat woord 'verhuis' is voor een Nederlander altijd een van dé herkenningskenmerken dat een Vlaming het heeft geschreven; dat woord wordt in Nederland namelijk niet op die manier gebruikt (dan wordt het 'verhuizing'). Voor een brief naar een Ned. bedrijf (waarvan ik uitga dat deze brief daartoe niet behoort), is het dus beter dat 'verhuis' te vermijden.


Tijdens mijn huidige werk verzorg ik met veel plezier de volledige administratie voor het bedrijf o.a.: opmaken van offertes en overheidsaanbestedingen, communicatie met klanten, directie en het team op de baan, planning van de werken, boekhoudkundige verrichtingen en allerhande administratie. Mijn collega's waarderen mij vooral omdat ik verantwoordelijkheid neem voor mijn werk, mijn kennis deel en ook hun feedback aanneem en gebruik om mij persoonlijk en op werkvlak te ontwikkelen.

Bij 'het bedrijf' moet de naam van het bedrijf staan neem ik aan? Zoals het er nu staat is het natuurlijk niet goed. Verder zou ik 'o.a.' altijd gewoon voluit schrijven en de opsomming van je taken wat inkorten in de brief en juist gedetailleerd in je cv zetten. Maar, gister had ik ook een Vlaming en die had ook zo'n waslijst met taken en verantwoordelijkheden in zijn brief. Misschien is dus de standaard hieromtrent in Vlaanderen anders dan in Nederland?? Die laatste zin, is trouwens echt héééél goed. Deze zeker laten staan!

Klantvriendelijk, oplossingsgericht werken en communicatief vaardig zijn de steekwoorden die bij mij van toepassing zijn. Ik ben een georganiseerde duizendpoot die met veel enthousiasme nauwkeurig werk aflevert.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid mijn planningsvaardigheden verder te ontwikkelen in een frisse organisatie als xxx.

'Frisse organisatie'?? In Nederland klinkt dit vrij gek. Is deze woordcombinatie in het Vlaams wel bekend/gebruikelijk?

Mocht u op basis van mijn korte voorstelling benieuwd zijn naar meer, dan kom ik graag mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.
Zoals ik al eerder zei, aan de feedback van een Vlaming heb je misschien nog wat meer.

Ik wens je iig. succes bij je sollicitatie.

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2012, 20:45
Afroula Afroula is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 13
Afroula is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de goede tips Richard. Hier kan ik zeker iets mee!
Ik hoop ook echt dat ik uitgenodigd ga worden want ik zou deze baan supergraag hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij gemeente Eefje vh Sollicitatiebrief en cv 2 1 augustus 2012 10:13
Sollicitatiebrief administratief medewerker Marleen26 Sollicitatiebrief en cv 4 29 februari 2012 15:49
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon