Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2008, 18:10
elizabeth elizabeth is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2008
Berichten: 1
elizabeth is on a distinguished road
Standaard solliciteren...graag commentaar

Betreft: vacature medewerker publiekszaken

Geachte heer xxx,

Met veel interesse las ik de openstaande vacature op de website rotterdam.nl Hierin geeft u aan op zoek te zijn naar een klantgerichte medewerker met aandachtspunt publiekszaken. Omdat klantgerichtheid tot mijn kernkwaliteiten behoort solliciteer ik graag naar deze functie.

De functie van medewerker wijkraad/publiekszaken spreekt mij aan vanwege de afwisselendheid. Je verricht niet alleen administratieve taken, maar komt ook dagelijks in contact met klanten. Vooral dit laatste trekt mij aan binnen de publieksdienstverlening.

Uit mijn praktijkervaring is gebleken dat ik klantgericht ben en over goede communicatieve vaardigheden beschik. Verder ben ik iemand die in staat is om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ook ben ik leergierig en beschik ik over goede sociale eigenschappen.

Ik ben van mening dat bovenstaande competenties mij dé aangewezen persoon maken voor deze functie. Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijzelf nader toe. Ik hoop daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

xxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2008, 18:36
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: solliciteren...graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elizabeth Bekijk bericht
Betreft: vacature medewerker publiekszaken

Geachte heer xxx,

Met veel interesse las ik de openstaande vacature op de website www.rotterdam.nl Hierin geeft u aan op zoek te zijn naar een klantgerichte medewerker met aandachtspunt publiekszaken. Omdat klantgerichtheid tot mijn kernkwaliteiten behoort solliciteer ik graag naar deze functie. Dat lijkt mij niet echt de reden van je sollicitatie. Denk nog even na over de formulering van deze zin.
Verder eventjes kort uitleggen hoe je op die website terecht bent gekomen


Jezelf voorstellen.....................

De functie van medewerker wijkraad/publiekszaken spreekt mij aan vanwege de afwisseling / variatie (in werkzaamheden). Je verricht niet alleen administratieve taken, maar komt ook dagelijks in contact met klanten. (dit weten zij al , waarschijnlijk staat dit zelfs in de vacature omschreven, niet vermelden, overbodige info) Vooral dit laatste trekt mij aan binnen de publieksdienstverlening.
Is dat inherent aan het vak dan? En verder? Waarom dit vak? Waarom bij de gemeente Rotterdam? Welk probleem ga jij voor hun oplossen?

Uit mijn praktijkervaring is gebleken dat ik klantgericht ben en over goede communicatieve vaardigheden beschik. Verder ben ik iemand die in staat is om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ook ben ik leergierig en beschik ik over goede sociale eigenschappen.
Goed, maar omschrijf iets duidelijker hoe jij met deze competenties hun probleem kan oplossen. Wie ben JIJ nu echt???
Wat onderscheidt jou van de rest van de sollicitanten


Ik ben van mening dat bovenstaande competenties mij dé aangewezen persoon maken voor deze functie. Graag licht ik mijn sollicitatie en motivatie in een persoonlijk gesprek nader toe.

Ik hoop daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Niet hopen maar er altijd impliciet van uitgaan dat je wordt uitgenodigd. Krachtiger afsluiten dus, desnoods gewoon die laatste zin weglaten, dan is de afsluiting eigenlijk al compleet.

Met vriendelijke groet,

xxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Het valt mij na een paar weken op Carrieretijger op dat iedereen zich vergeet (?) voor te stellen in zijn brief. In de eerste alinea even heel kort jezelf voorstellen. (of leer je dat tegenwoordig niet meer??)

Mooie zinsnede: Mijn naam is Pietje Puk en graag stel ik mijzelf voor als kandidaat voor deze functie.

Sowieso mis ik in je brief de inhoudelijke / intrinsieke motivatie van je sollicatie.

En eerlijk gezegd vind ik de competenties die je noemt nogal standaard.
Denk daar nog iets beter over na, wat onderscheidt jou van de massa?

Kijk even op deze website naar de AIDA methode van een sollicitatiebrief en probeer dat toe te passen.... je moet aandacht, interesse en desire opwekken en krachtig afsluiten en aanzetten tot actie.

http://www.carrieretijger.nl/carrier...ezelf-verkopen

Succes ermee!!!

Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon