Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2012, 18:33
labear1386 labear1386 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 12
labear1386 is on a distinguished road
Exclamation Hulp en feedback nodig voor mijn CV

Hallo,
het is weer een tijd geleden dat ik had gesolliciteerd voor een baan, en twijfel heel erg over mijn CV. Ik wil heel graag als beveilliger gaan werken.
Alle tips zijn van harte welkom!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf cv ctijger.pdf‎ (185,0 KB, 189x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 mei 2012, 19:11
Liav Liav is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2011
Berichten: 18
Liav is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Op zich is je CV prima, maar je kan het wat structureren door meer dingen op dezelfde lijn te zetten, in plaats van alles onder elkaar. Zoals bv. je personalia of de data voor je opleidingsinstituut of werkgever zetten, in plaats van erboven. Via google afbeeldingen vind je al een aantal voorbeelden om de lay-out van je CV aan te passen. Dat leest gewoon wat fijner.

Het is ook verwarrend dat je bij je opleidingen soms je datum boven je opleiding zet, soms eronder.
Bv:
2003 - 2005
ROC Airport

MBO Luchtvaartdienstverlening 4
2006 - 2007

Je zou je ook kunnen afvragen of al je stages en werkervaringen relevant zijn voor de job waar je op solliciteert. Je kan ze bv. bundelen (ook de data bundelen) en zeggen 'Verkoopmedewerker' en daar een aantal werkgevers onder plaatsen, en vervolgens meegeven wat je daar vooral gedaan en geleerd hebt.

Je meest recente werkervaring kan je wel apart zetten, en extra in de verf zetten dat je groepen begeleid hebt en toezicht gehouden hebt.

Pas op een foutje bij je eerste stage:
Het is 'de kinderen ophalen' (één woord)
en daaronder staat nog een verloren zin 'houden op de kinderen'.

Succes!

Liav
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 mei 2012, 19:46
labear1386 labear1386 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 12
labear1386 is on a distinguished road
Standaard

Hey Liav!
heel erg bedankt voor de tips! Ga meteen de slag
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 mei 2012, 21:25
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hier nog wat tips voor dingen die mij opvielen:
1) Burgelijke staat is iets wat niet werkgerelateerd is. Het gaat de werkgever dus ook niets aan. Tenzij het een specifiek doel dient, zou ik ruimte sparen voor meer belangrijke dingen.

2) Het is goed te melden dat je geen rijbewijs hebt om geen valse verwachtingen te scheppen, maar als je aan het lessen bent is het ook goed om dit te melden. Dat verbreedt je kansen.

3) Opleidingen, stages en werkervaring moeten in "reverse chronological order" genoemd worden. In andere woorden, begin met het laatste onderdeel van bijvoorbeeld je opleiding (ROC Joke Smit) en werk vandaar steeds verder terug in de tijd. Je kan hoeft je basisschool niet te vermelden.

4) Wees consequent. Vermeld voor elke opleiding hoe de opleiding heette waar je hem hebt gevolgd en of je er een diploma van hebt.

5) Bij je eerste stage staat "houden op de kinderen" er los achter. Controleer op dit soort fouten en haal ze eruit. Zo heb je ook handenarbeiddocent, klaarleggen en (bij)vullen fout gespeld met te veel spaties.

6) Wat betreft layout: maak het bedrijf dik gedrukt, vernoem de periode en vergeet niet de functienaam; bijvoorbeeld:

Naschoolse opvang Nogalwiedes November 2004 - Juli 2005
Onderwijsassistent
Werkzaamheden: .....

(zo hoef je niet de hele tijd "bedrijf/instelling" en "van" te herhalen.)

7) "Het bereiden van broodjes, snacks en schoonmaken." Grammaticaal gezien staat hier "Het bereiden van broodjes, het bereiden van snacks en het bereiden van schoonmaken".

8) In een van de functies stond er als werkzaamheden: "eigen afdeling beheren". Welke was dat dan?

9) Je noemt alleen talenkennis, maar je hebt vast ook kennis van ordersystemen, kassasystemen en andere zaken. Vermeld meer kennis en niet alleen je werkzaamheden, maar ook goede resultaten zoals promoties, veel tevreden klanten, etc.

10) Het is niet verplicht, maar sommige CVs hebben een zogenaamd profiel waarin de kandidaat zijn 4-5 sterkste punten belicht. Welke zouden dat voor jou zijn? En waar ben je naar op zoek? Je blijft maar doorleren, maar ik kan aan je werk niet goed zien welke kant je eigenlijk op wil en dat wil een werkgever wel zien.

Hopelijk heb je hier wat aan. Laat het weten als je nog vragen over mijn bericht hebt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2012, 12:14
labear1386 labear1386 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 12
labear1386 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnhommes Bekijk bericht
Hier nog wat tips voor dingen die mij opvielen:

9) Je noemt alleen talenkennis, maar je hebt vast ook kennis van ordersystemen, kassasystemen en andere zaken. Vermeld meer kennis en niet alleen je werkzaamheden, maar ook goede resultaten zoals promoties, veel tevreden klanten, etc.
Haai stijnhommes, bedankt voor de tips! Alleen begrijp ik niet zo goed wat je met punt 9 bedoelt. M.a.w. hoe verwerk ik dat het beste in mijn CV?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 mei 2012, 13:01
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labear1386 Bekijk bericht
Haai stijnhommes, bedankt voor de tips! Alleen begrijp ik niet zo goed wat je met punt 9 bedoelt. M.a.w. hoe verwerk ik dat het beste in mijn CV?
Alvast bedankt!
Sorry, typfoutje. Ik bedoelde "Vermeld meer resultaten..." Deze kan je simpelweg op dezelfde manier opschrijven als je werkzaamheden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
Feedback op CV verzocht; specifiek chronologische opbouw Katadreuffe Sollicitatiebrief en cv 1 12 november 2010 14:31
Hulp nodig: CV spelfouten correctie:) egv200 Sollicitatiebrief en cv 0 19 september 2010 20:52
Graag feedback over CV dpatak Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2009 18:16
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon