Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2015, 17:44
Stef123 Stef123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2015
Berichten: 1
Stef123 is on a distinguished road
Standaard Luxeprobleem

Ik ben net afgestuurd en parttime werkzaam bij twee bedrijven: Bedrijf A en Bedrijf B. Ik heb bij allebei de organisaties aangegeven op zoek te zijn naar een fulltime baan.

Bedrijf A heeft daarbij begripvol gereageerd, ziet die mogelijkheid niet en wenst me succes met solliciteren. Bedrijf B begrijpt het ook, en wilde best een aanbod doen. Het bedrijf rekte echter de periode voor het aangaan van gesprekken en het leek er op dat het met het budget niet ging lukken. Ik heb aangegeven in de zomer te gaan solliciteren.

Ik heb nu gesolliciteerd bij Bedrijf C. Ik heb twee gesprekken gehad. Bij het ontvangen van de uitnodiging voor het tweede gesprek heb ik Bedrijf B ingelicht over hun interesse.

Bedrijf B is nu de procedures aan het versnellen en heeft aangegeven er zeker van te zijn mij te kunnen aannemen. Exacte voorwaarden ken ik daar niet van. Bij Bedrijf C heb ik het tweede gesprek gehad en ben ik uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardegesprek. Tijdens het tweede gesprek heb ik ook aangegeven dat Bedrijf B interesse heeft getoond mij te houden.

Bedrijf A is klant van Bedrijf B en C; Bedrijf C is klant van Bedrijf B. De organisaties kennen elkaar dus en de kans is groot dat ik met iedere organisatie in aanraking blijf komen in een eventueel toekomstige functie binnen één van deze bedrijven.

Ik heb moeite met het bepalen hoe ik het arbeidsvoorwaardengesprek bij Bedrijf C in ga en hoe ik de procedure enigszins kan vertragen zodat ik ook weet wat de condities zijn van de functie bij Bedrijf B. Daarnaast moet ik gezien de onderlinge verhoudingen tussen Bedrijf A, B en C ook oppassen dat ik gezien mijn mogelijk toekomstige functie geen slechte indruk achterlaat bij elk van die bedrijven.

Wat kan ik het beste communiceren naar elk van de drie bedrijven? Hoe wek ik geen valse verwachtingen? Kan ik bedenktijd vragen bij Bedrijf B na het arbeidsvoorwaardengesprek? Kortom: hoe zouden jullie het in deze situatie aanpakken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2015, 12:16
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik heb moeite met het bepalen hoe ik het arbeidsvoorwaardengesprek bij Bedrijf C in ga en hoe ik de procedure enigszins kan vertragen zodat ik ook weet wat de condities zijn van de functie bij Bedrijf B.
Ik begrijp niet zo goed waarom je niet zo goed weet hoe je het arbeidsvoorwaardengesprek met bedrijf B in moet gaan. Kun je dit toelichten?

Citaat:
Kan ik bedenktijd vragen bij Bedrijf B na het arbeidsvoorwaardengesprek?
Ja, dit kan altijd. Maar natuurlijk kan dit niet tot in het oneindige.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2015, 16:21
evaatje1980 evaatje1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2015
Berichten: 4
evaatje1980 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Stef,

Je kunt toch ook bij bedrijf B aangeven dat die anderen al ver zijn in de procedure, dus dat ze op moeten schieten? En bedenktijd vragen kan, maar je moet wel uitkijken dat ze straks niet iemand anders kiezen.

Is bedrijf B leuker dan C, dat je erop wilt wachten?

Succes met beslissen, spannend hoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Luxeprobleem Starter gvennekes Loopbaanvragen 1 19 mei 2015 12:28
Luxeprobleem... Simmiekh Loopbaanvragen 6 10 oktober 2008 10:45
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
Luxeprobleem: een bedrijf afwijzen Junyong Sollicitatiebrief en cv 3 26 september 2006 23:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon