Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2006, 11:36
Lobke Lobke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 6
Lobke is on a distinguished road
Lightbulb Sollicitatiebrief sociaal pedagogisch werker kinderdagverblijf

Hoi,

Willen jullie even een keer over deze brief lezen? Ik heb al verschillende brieven verstuurd, maar er is nog niks uit voortgekomen . Nu heb ik het een beetje over een andere boeg gegooid, maar ik weet niet of hij zo goed is. Alle feedback is welkom!

Thanx!
Groetjes,
Lobke





xxxx
xxxx
xxxx
xxxx

Heukelom, 11-08-2006


Betreft: sollicitatie naar vacature sociaal pedagogisch werker kinderdagverblijf

Geachte mevrouw/ meneer xxx,

Toen ik uw vacature las op brabantzorg.net, dacht ik meteen: ‘Dit is een baan voor mij!’. Laat me u vertellen waarom...

Vanaf mijn 13e jaar weet ik dat ik ‘iets met kinderen’ wil gaan doen. Door mijn opleiding en verschillende stages, denk ik daar nu wat genuanceerder over. Ik wil nog steeds iets met kinderen doen, maar nu is mijn belangrijkste doel het begeleiden en stimuleren van de ontwikkeling van het kind. Samenwerking met ouders is hierin essentieel.

Wat mij vooral aanspreekt in deze vacature is de tweezijdigheid van de functie. Aan de ene kant het directe contact met ouders en kinderen, aan de andere kant het coördinerende en organisatorische. Bij Spel aan Huis heb ik in beide ervaring opgedaan. Daar was ik spelleidster, waardoor ik kinderen en ouders heb geobserveerd, begeleidingsplannen heb opgesteld en rapportages heb gemaakt. Maar anderzijds heb ik ook deels zorg moeten dragen voor de financiële kant, de pr en de agenda. Beide is me goed afgegaan.

Dankzij het organiseren van kindermiddagen bij ons in het dorp weet ik dat ik hier goed in ben. Ik zie problemen tijdig en kan deze, vaak op een creatieve manier, oplossen.
Door mijn opgedane ervaring weet ik wat kinderen nodig hebben en leuk vinden, waar ik met veel enthousiasme gehoor aan geef. Daarnaast kan ik in het omgaan met kinderen en hun ouders mijn creativiteit en geduld goed gebruiken.
Uit gesprekken met mentoren, teamleden en cliënten is gebleken dat ik door mijn rustige karakter anderen kan motiveren en gerust kan stellen. Daardoor bouw ik vaak makkelijk een goede band op met zowel cliënten als collega’s.


Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn brief en c.v.


Met vriendelijke groet,



Lobke van Rijsewijk


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2006, 15:29
Lonny Lonny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 18
Lonny is on a distinguished road
Thumbs up Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief.

Lobke, ik vind em erg goed. Natuurlijk niet de vacaturetekst gezien, maar het lijkt mij dat je goed inspeelt op de gevraagde competenties. Je legt goed uit wat je aanspreekt in de functie, wat je belangrijk vindt en wat je kunt.
Je wordt vast uitgenodigd voor een gesprek!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2006, 17:40
Lobke Lobke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 6
Lobke is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief.

Thanx voor je reactie, een pak van mn hart

Groetjes,
Lobke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 augustus 2006, 00:06
Sayangki Sayangki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 8
Sayangki is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief.

Goede brief! Ben wel erg benieuwd wat je nu anders gedaan hebt dan voorheen?

Laat je weten of je uitgenodigd wordt?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 augustus 2006, 14:16
Mandyxx Mandyxx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 5
Mandyxx is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief.

Het zal echt niet aan deze brief liggen als je niet uitgenodigd wordt. Over de brief moet je je geen zorgen meer maken!

groetjes, Mandy
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 augustus 2006, 20:39
Lobke Lobke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 6
Lobke is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn sollicitatiebrief.

Voorheen was ik niet zo vooruitstrevend in brieven... Dat is denk ik wel het grootste verschil. Maar ja, als ik eraan denk zijn mn brieven nooit echt slecht geweest, maar ik had altijd het gevoel dat er iets ontbrak. In ieder geval bedankt voor jullie reacties, de brief zit in de envelop, morgen gaat hij weg. Let's hope for the best, ik laat de afloop wel weten!

Groetjes,
Lobke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief Kinderdagverblijf Kim-Y Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2006 22:09
Sollicitatiebrief sociaal beveiliger Kim Sollicitatiebrief en cv 4 18 september 2006 15:16
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon