Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juni 2020, 23:15
Lily1978 Lily1978 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 2
Lily1978 is on a distinguished road
Standaard Ik weet het niet meer

Hallo allemaal,

Ik weet het allemaal even niet meer. Ik ga met serieuze tegenzin naar het werk. Ik erger me aan mijn collega’s, aan de bedrijfsvoering, aan de slechte communicatie, eigenlijk is er nog maar weinig goed. In het verleden heb ik twee loopbaantrajecten gevolgd. Je zou toch zeggen dat je dan eindelijk wel eens weet wat je wilt en kunt. Ja, dat dacht ik te weten. Maar het gaat weer helemaal verkeerd.

Ik zou nu zo graag eens willen dat ik ergens op mijn plek zit, graag naar mijn werk ga. Niet met buikpijn opsta. Enfin, de boodschap is duidelijk. Maar hoe vind ik dat nou? Ik ben 42 en weet nog altijd niet ‘wat ik wil worden’. Ik weet het, je werkt om te leven en bijna niemand maakt van zijn hobby zijn werk. Maar ik moet nog 25 jaar werken en ik zou het fijn vinden als werken niet als straf voelt. Dus, wie heeft een goede tip?

En dan het volgende. Al een hele tijd speel ik met het idee om voor mezelf te beginnen. De donderdag van de eerste persconferentie (niet langer handen schudden), heb ik nog een gesprek gehad met een financieel adviseur. En toen kwam Corona echt. En daar ben ik toch wel van geschrokken. En was ik erg blij met mijn vaste baan en inkomen, ondanks dat ik het niet meer naar mijn zin heb. Nu het leven weer een beetje normaal lijkt te worden, wil ik het toch weer verder uitzoeken. Maar ik vind het best heel eng. Wie heeft dit aangedurfd? En zou je dat nu in deze vreemde tijd ook aandurven?

Kortom, twee wensen door elkaar, maar het startpunt is hetzelfde: Niet meer tevreden zijn met huidige baan. Ik hoop dat iemand zinnige tips voor me heeft.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2020, 16:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Door de coronapandemie draaien sommige delen van de economie heel slecht, maar andere juist beter. Ik zou op dit moment alleen overwegen voor jezelf te beginnen, als je een plan hebt in het betere deel van de economie. En als je voldoende financiële buffer hebt om het waarschijnlijk toch wat grotere risico te kunnen nemen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juni 2020, 00:23
Lily1978 Lily1978 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 2
Lily1978 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor uw reactie. Het zou niet zo zijn dat ik morgen mijn ontslag indien en voor mezelf ga beginnen. Maar wil het in ieder geval onderzoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Zie door de bomen het bos niet meer Greetjew Loopbaanvragen 2 20 april 2015 10:56
Het niet meer willen koekenbakker Loopbaanvragen 5 24 januari 2015 16:53
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon