Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2020, 12:37
GelHand GelHand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2020
Berichten: 3
GelHand is on a distinguished road
Standaard Verschil tussen Voorman en Projectleider

Hoi ik ben nieuw hier en vroeg mij af wat het verschil is tussen een (niet meewerkend)Voorman functie en een Projectleider.

Ik zie heel vaak dat de termen;
Voorman, Leidingevende, Projectleider, Projectmanager, ProjectCoordinator, Teamleider en Werkleider vaak doorelkaar gebruikt worden en de taken kunnen verschillen per bedrijf.

Nu zit ik in een niet meewerkende voorman functie waarvan de werkzaamheden meer overeen komen met de term Projectleider.

Zou iemand mij dit duidelijk kunnen uitleggen?

HR bij mijn bedrijf gebruikt de termen vaak doorelkaar ik wordt namelijk door collega's(en extern opdrachtgevers) teamleider of projectleider genoemd maar op mijn contract staat voorman.

Tevens heeft een Voorman binnen mijn bedrijf een veel lagere inschaling dan projectleider...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2020, 20:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Een voorman (voormens?) heeft de dagelijkse leiding over een aantal medewerkers.

Een projectleider leidt een project. Soms bestaat een project uit niet meer dan een groep medewerkers met een opdracht en dan lijken de functies op elkaar.

Maar projectleider kan veel meer inhouden. Zoals onderhandelen met lijnmanagers (matrixorganisatie) en opdrachtgever, bewaken van planning, budget en kwaliteit, schrijven van projectplan en andere documenten etc.

Het verschil hangt nogal af van de grootte en complexiteit van het project.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2020, 09:28
GelHand GelHand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2020
Berichten: 3
GelHand is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie René

"bewaken van planning, budget en kwaliteit, schrijven van projectplan en andere documenten" Alle genoemde taken behalve budget/financieel zijn onderdeel van mijn Voorman functie en vallen onder mijn verantwoordelijkheid.

Het zijn ook meerdere projecten(wel zelfde soort) van meerdere klanten, we hebben net een groot project afgerond die ruim een jaar duurde en momenteel zijn we begonnen met 2 nieuwe grote projecten waar we per project ruim een half jaar mee bezig zullen.

In mijn mening zijn deze projecten zeer complex...
Ik heb een team van 8-12 mensen die dagelijks complexe vragen en tegen ad-hoc problemen aanlopen waar ze mijn hulp bij nodig hebben om verder te kunnen werken.

Als ik een dag niet aanwezig ben stapelen de vragen op en stagneert de productie.

Hoe zou complexiteit bepaald worden? en wat is een groot project?
Ik heb geprobeerd HR te vragen wat precies het verschil is tussen Voorman en Projectleider maar kreeg eigenlijk alleen vage antwoorden die op beide functie toegepast kunnen worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2020, 22:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Wat is je doel? Promotie tot projectleider met een salarisverhoging? Misschien moet je het eens aankaarten bij een functioneringsgesprek.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2020, 07:55
GelHand GelHand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2020
Berichten: 3
GelHand is on a distinguished road
Standaard

Mijn doel is betaald krijgen waar ik recht op heb.
Is het een promotie als er niks veranderd in werkzaamheden en verantwoordelijkheden? Ik zie het als een foute functiewaardering.

Bij mijn vorige functioneringsgesprek ongeveer 10 maanden geleden heb ik het al aangekaart helaas is er daarna niets gebeurd ook het op navragen van mij werd bijna niet gereageerd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is het verschil tussen Commercieel medewerker binnen- en buitendienst? Mark123 Alle andere carrièreonderwerpen 1 23 april 2012 11:08
Verschil tussen motivatiebrief en sollicitatiebrief? stijnhommes Sollicitatiebrief en cv 2 20 januari 2011 09:55
Verschil van niveau tussen Universiteiten? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 2 21 januari 2010 12:24
Verschil tussen coachen/ leiding geven en coachend leiding geven vishant.poeran Je competenties ontwikkelen 8 4 mei 2009 19:36
Verschil tussen tekstschrijver, editor en copywriter? Nina2006 Alle andere carrièreonderwerpen 3 11 november 2007 18:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon