Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2020, 09:54
Bullet Bullet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2020
Berichten: 4
Bullet is on a distinguished road
Standaard Therapie versus droombaan

Nadat ik enkele jaren fulltime voor mijn kinderen heb gezorgd ben ik in 2018 weer begonnen met werk.
Allereerst in een snackbar / kroeg. Geen succes omdat zowel de kok als de bazin tegen mij uitvielen als ik iets verkeerd deed of niet begreep.
Daarna terug in mijn vakgebied, de zorg. Ik sloeg vaak dicht van angst omdat ik me zo bewust was van het feit dat ik verantwoordelijk was voor een groep kwetsbare mensen, in dit geval ouderen met dementie.
Ik sliep niet meer, knoop in mijn maag ... ontslag tot gevolg.
Toen dacht ik de oplossing gevonden te hebben, de kinderopvang!
Dat ging inderdaad wel beter maar ik bleef zo zenuwachtig en onzeker !
Ik nam de kids mee op uitje in de vakantie en was zo zenuwachtig om te rijden in het busje dat ik vergat de handrem eraf te halen ....
het is goed afgelopen maar juist door mijn angst / onzekerheid / faalangst had ik een bus vol kinderen in de brand kunnen laten vliegen.
Ik kon er niet van slapen en heb mij ziek gemeld.
Ik werkte therapeutisch (boven de sterkte) en volgde therapie maar het verhielp mijn probleem niet. Toen kwam de corona en tankte ik bij.
Eenmaal weer op het werk begon het verhaal opnieuw. Ik sta zo strak van spanning dat ik niet meer kan handelen.
Inmiddels heb ik een intake gehad bij een grotere ggz instelling en is er de diagnose milde depressie .
Volgende week start mijn eerste therapie sessie ..

Ik heb ondertussen niet stil gezeten en mijn sterke en zwakke kanten in kaart gebracht. Mindfullness oefeningen gedaan en uitgezocht welke aspecten een baan moet hebben zodat ik de meeste kans van slagen heb.
Te weten: doelgroep jonge kinderen (ik heb inlevingsvermogen, zorg graag voor anderen, verzorgde taken doe ik graag) liefst een vaste vertrouwde locatie (auto rijden is niet mijn sterkste punt evenals ruimtelijk inzicht) ik werk het liefst samen (gesterkt voelen bij stress situaties , sparren met elkaar, elkaar kunnen aanvullen)
Laat er nu een vacature zijn voor een peuterspeelgroep.
Wat mij dus de ideale baan lijkt ! Maar ... ben ik daar klaar voor zonder eerst therapie ..? En als ik het niet doe... komt die baan dan wel weer?
Wie heeft advies ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
depressief, droombaan, twijfel, uwv ziektewet

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baan aangenomen, nu 2e gesprek voor droombaan Vraagje Je rechten en plichten als werknemer 1 4 januari 2018 17:35
Creatieve Therapie opleidingen iets123 Opleiding kiezen en volgen 0 27 oktober 2014 18:39
Creatieve Therapie mrversluis Opleiding kiezen en volgen 3 14 april 2010 22:01
Creatieve Therapie Sythara Opleiding kiezen en volgen 0 24 februari 2010 16:50
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon