Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2013, 16:04
elc88 elc88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 16
elc88 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkoper Chocolaterie

Graag commentaar. Twijfel nog over bepaalde stukjes en de zins opbouw van bepaalde stukken.


Geachte heer ......,

Bij het zien van de vacature werd ik meteen enthousiast, ik ben namelijk op zoek naar een uitdagende functie waar ik mijn talenten kan benutten en ontwikkelen, deze lijkt mij hier zeer geschikt voor.

Ik heb veel ervaring opgedaan met het verkopen van producten, dit loopt uiteen van etenswaren tot kleding. Ik vind het altijd weer interessant om mij in een product te verdiepen en hier alles over te leren.
Zo ook de zoetigheid van de .... chocolaterie. Het lijkt mij erg leuk om producten te verkopen waar bijna iedereen gek op is. Het wordt vaak gekocht voor speciale gelegenheden, hier een onderdeel van zijn en de beste beleving creëren voor de klant lijkt mij een mooie uitdaging. Zelf ben ik ook gek op koken en bakken en deel de passie voor goede producten.

Ook ben ik klantgericht en vind het erg belangrijk om een zo goed mogelijke service te verlenen zodat klanten graag terug willen komen. Ik ben een harde werker, heb oog voor detail en ik hou er van in teamverband te werken en er samen voor te zorgen dat alles goed verloopt. Verder ben ik stressbestendig en leergierig.

.... spreekt mij erg aan als bedrijf, kwaliteit is hier heel belangrijk en dat is ook altijd weer te proeven. Ook houd ik net als .... van eerlijke en duurzame producten. Verder ben ik flexibel en per direct beschikbaar, wat natuurlijk erg handig is met de feestdagen op komst.

Hopelijk bent u net zo enthousiast als ik en kan ik mijn motivatie in een gesprek komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

......
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 november 2013, 16:41
elc88 elc88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 16
elc88 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb de zin veranderd omdat het met 'ik' begon

Door mijn werkervaring heb ik veel geleerd over het verkopen van producten, dit loopt uiteen van etenswaren tot kleding.

iemand? dan kan ik hem versturen....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 november 2013, 22:50
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Bij het zien van de vacature werd ik meteen enthousiast, ik ben namelijk op zoek naar een uitdagende functie waar ik mijn talenten kan benutten en ontwikkelen, deze lijkt mij hier zeer geschikt voor.
Laat ook weten waar je de vacature gevonden hebt. Heb je die op trefwoord gevonden op een jobsite of op de website van de werkgever?
Let ook op: de werkgever ziet je niet als iemand die door hem een job wordt aangeboden, maar als iemand die zich kandidaat stelt voor een vacature. Zeg dan liever dat de job je erg aanspreekt, i.p.v. dat die job je "geschikt" lijkt. Je kan daarmee overkomen als een jobhopper en een werkgever weet dan niet wat hij aan je heeft op langere termijn.
Citaat:
Ik heb veel ervaring opgedaan met het verkopen van producten, dit loopt uiteen van etenswaren tot kleding. Ik vind het altijd weer interessant om mij in een product te verdiepen en hier alles over te leren.
Dit is voor een werkgever zeer interessant dat je dit vermeld, maar concretiseer dit een beetje. Vermeld minstens je laatste werkgever en wat je daar gedaan hebt. Hoe koppelt dit terug naar de vacature? Je geeft die hier nl. niet mee.
Citaat:
Zo ook de zoetigheid van de .... chocolaterie. Het lijkt mij erg leuk om producten te verkopen waar bijna iedereen gek op is. Het wordt vaak gekocht voor speciale gelegenheden, hier een onderdeel van zijn en de beste beleving creëren voor de klant lijkt mij een mooie uitdaging. Zelf ben ik ook gek op koken en bakken en deel de passie voor goede producten.
Een werkgever vindt het ook zeer interessant dat je een idee hebt van het product dat verkocht wordt. Maar gaat het hier om een grote fabrikant en verdeler of om een ambachtelijke, kleine bakker om de hoek?
Verder is het ook goed dat je zegt zelf gek te zijn op koken en bakken, maar persoonlijk zou ik dit aan het begin van de alinea vermelden. Vermeld ook waarom je een nieuwe baan zoekt. Ben je uitgekeken op je huidige baan of is je contract afgelopen? Een werkgever kan nl. de indruk krijgen dat je voor iedere mogelijke job solliciteert en iedere keer zegt dat het product je erg aanspreekt. Als een werkgever die indruk krijgt, moet je erg sterk uit de hoek komen om nog te worden uitgenodigd voor een gesprek.
Citaat:
Ook ben ik klantgericht en vind het erg belangrijk om een zo goed mogelijke service te verlenen zodat klanten graag terug willen komen. Ik ben een harde werker, heb oog voor detail en ik hou er van in teamverband te werken en er samen voor te zorgen dat alles goed verloopt. Verder ben ik stressbestendig en leergierig.
Dat zijn erg veel belangrijke eigenschappen, maar ook generieke termen. Kan je dat ietsje concretiseren? Hoe heb je dat in je andere jobs aangepakt? Dat hoeft niet te veel in detail te gaan, je laat al zien dat je weet welke eigenschappen belangrijk zijn.
Citaat:
.... spreekt mij erg aan als bedrijf, kwaliteit is hier heel belangrijk en dat is ook altijd weer te proeven. Ook houd ik net als .... van eerlijke en duurzame producten. Verder ben ik flexibel en per direct beschikbaar, wat natuurlijk erg handig is met de feestdagen op komst.
Ik vind dit erg goed dat je je belangstelling voor de firma zelf laat weten. Maar dit eerste zin zou ik aan de komma in twee splitsen. Het leest gewoon niet goed. Ook zou ik niet overdrijven met het aantal keren dat je de firmanaam vermeldt in één alinea. Dat stuk van je laatste zin over de feestdagen zou ik schrappen. Dat komt wat opdringeren tot zelfs smekend over. Een werkgever zal dat zo ook wel weten.
Citaat:
Hopelijk bent u net zo enthousiast als ik en kan ik mijn motivatie in een gesprek komen toelichten.
Deze zin zou ik volledig anders formuleren. Hou het dan liever bij de klassieke afsluiters als "graag zou ik u in een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme verder toelichten en mijn ideeën voor de verkoop geven".
Citaat:
Met vriendelijke groet,
Deze afsluiter zie ik vaak in Nederland. Ik weet niet hoe het daar zit, maar in België hou je het bij de beleefdheidsvorm.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 november 2013, 10:46
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Deze afsluiter zie ik vaak in Nederland. Ik weet niet hoe het daar zit, maar in België hou je het bij de beleefdheidsvorm.
'Met vriendelijke groet' is in Nederland een geaccepteerde afsluiter.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2013, 12:19
elc88 elc88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2013
Berichten: 16
elc88 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt, hier kan ik wel wat mee ook voor verdere brieven!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2013, 13:06
nillo_nl nillo_nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 3
nillo_nl is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elc88 Bekijk bericht
Graag commentaar. Twijfel nog over bepaalde stukjes en de zins opbouw van bepaalde stukken.

Ik ben een harde werker, heb oog voor detail en ik hou er van in teamverband te werken en er samen voor te zorgen dat alles goed verloopt. ......
Leuk dat je zo warm en persoonlijke brief schrijft. Alleen zou ik in deze zin vermelden dat je ook zelfstandig goed uit de voeten kan.

Nillo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratiefmedewerker, verkoper ArjanB Sollicitatiebrief en cv 3 11 oktober 2011 18:23
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
sollicitatiebrief voor eerste verkoper, alle reacties zijn welkom. lelie Sollicitatiebrief en cv 0 30 juni 2010 16:54
Sollicitatiebrief verkoper detailhandel lisa Sollicitatiebrief en cv 2 5 augustus 2009 13:48
sollicitatiebrief medewerker verkoper binnendienst marleen_ Sollicitatiebrief en cv 0 17 maart 2008 18:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon