Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2007, 23:42
Ton Ton is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 2
Ton is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie!

Hallo kritische lezers,

Zouden jullie mij van eventueel commentaar kunnen voorzien over onderstaande sollicitatie brief.

Alvast bedankt!

Ton



Brief

Betreft: vacature docent techniek, (locatie naam).


Xxxxxx, juli 2007

Geachte mevrouw Xxxxxxx,

Werken als docent techniek op het Xxxxx College in Xxxxx: wat een geweldige combinatie van boeiend en uitdagend werk en ook nog in mijn woonplaats!

Met dit schrijven en na het telefonische contact van maandag jl. wil ik graag mijn enthousiasme uitspreken over genoemde vacature.

Momenteel ben ik als leerkracht algemene techniek houtbewerking werkzaam op het Xxxxxx College. Het betreft hier een cluster 4 school die het onderwijs verzorgt in jeugdinrichting (naam) te Xxxxxxxx. Ik heb hier de nodige ervaring opgedaan in de omgang en het lesgeven aan jongeren in de leeftijd van 12 tot  24 jaar. Met name de interactie met deze jongere vind ik een uitdaging.

Naast mijn huidige werkzaamheden op het Xxxxx College volg ik ook de lerarenopleiding aan de Hogeschool Rotterdam waarbij ik afgelopen periode met succes mijn tweede jaar heb afgesloten.

Dat ik een geschikte kandidaat ben voor uw vacature baseer ik op mijn interesse om jonge mensen kennis te laten maken met de facetten van techniek in een brede vorm.
Tevens vind ik het boeiend om jonge mensen te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling en bij het werken aan hun toekomst.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

Ton X
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2007, 02:12
Silvia1 Silvia1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 11
Silvia1 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie!

Hallo Ton,

Ik vind dit een goede brief.
Hij straalt enthousiasme uit en ik kan er uit opmaken dat jij erg gemotiveerd bent om de betreffende functie aan te nemen.
Vooral het stuk waarin je over jouw ervaring met leerlingen (cluster 4) vertelt vind ik sterk.

Misschien zijn de volgende punten, punten om nog even naar te kijken:
- In de eerste alinea schrijf je:
'en ook nog in mijn woonplaats!'
Dit zou ik weglaten.

- De afkorting 'jl' kun je beter voluit schrijven.

Groeten,

Silvia
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2007, 02:19
Ton Ton is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 2
Ton is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie!

Hoi Silvia,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga je adviezen toepassen.

Groetjes,

Ton
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2007, 09:15
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie!

Ik lees in je brief dat je de baan graag wilt maar heb het idee dat je het niet echt om kan zetten naar papier. Hieronder een ideeen. Kijk maar of je er iets mee kunt.

Eerste zin en tweede zou ik samenvoegen. 1e zin: Ik zou woonplaats weglaten. Je zou daar toch nog steeds graag willen werken als je moest reizen? Al is het antwoord nee, je moet hun wel dat idee geven. 2e zin: Met dit schrijven en na ons telefonisch contact…. Kan niet goed samen in één zin. Ze hebben nl niets met elkaar te maken.


Geachte ….,

Uw functie van docent techniek is exact de functie waarnaar ik op zoek ben. Door ons telefoongesprek ben ik nog enthousiaster geworden over de baan en kom hier dan ook graag voor in aanmerking.

Op dit moment werk ik als leerkracht techniek houtbewerking bij het …. College. Dat is een instelling die het onderwijs verzorgt voor een jeugdinrichting. Dit werk spreekt mij erg aan omdat het een baan is waarbij omgang met jonge mensen een centrale rol speelt. Ik ben zeer gemotiveerd om kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Ik zet mij daarvoor met veel overtuiging in. Hoewel het niet altijd makkelijk is om met deze kinderen om te gaan, denk ik dat mijn geduld en doorzettingsvermogen daar goed bij helpen.

Naast mijn werk volg ik een lerarenopleiding aan de Hogeschool Rotterdam. Ik vind het boeiend te merken dat ik mijn theoretische kennis kan gebruiken in mijn werk en de praktijk ervaring mij weer helpt met mijn studie. Daardoor blijf ik groeien in mijn ontwikkeling als docent. Wat mijn inziens noodzakelijk is om goed contact te kunnen (blijven) hebben met de leerlingen.

Ik denk dat ik met veel enthousiasme en grote inzet de werkzaamheden zou kunnen verrichten. Graag zou ik u hiervan in een persoonlijk gesprek komen overtuigen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2007, 11:58
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie!

Beste Ton,

In je brief lees ik niet waarom je van baan wilt veranderen. Wat ik wel lees is dat jij je huidige werk leuk vindt.

Het is belangrijk om in het begin van je brief te vertellen waarom je de baan graag wilt en waarom je juist op deze school wilt werken. Daarna kun je vertellen waarom je geschikt bent voor deze baan. Je werkervaring die je in je huidige baan opgedaan hebt kun je daarvoor gebruiken.

Succes met het herschrijven van je brief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie docent drama Inu Sollicitatiebrief en cv 7 15 juni 2007 19:20
Sollicitatie brief Administrateur.(stage op een school) graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 2 14 juni 2007 13:10
sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar. jekkie Sollicitatiebrief en cv 6 11 oktober 2006 22:14
Open sollicitatie. Graag reactie svp Brigitte70 Sollicitatiebrief en cv 2 24 juni 2006 10:33
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon