Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2008, 16:20
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Advies zéér welkom: Sollicitatie medewerker onderwijsadministratie

Dag allemaal,

Graag zou ik jullie advies willen hebben over mijn sollicitatiebrief. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder het functieprofiel toegevoegd:

"Functie-omschrijving
-Het bieden van secretariële ondersteuning aan het hoofd van de afdeling;
-Het verwerken van de uitkomsten van tentamens en examens in cijfermatige overzichten;
-Het regelmatig verstrekken van cijferoverzichten aan studenten en aan docenten;
-Het opstellen van voorlopige en definitieve afstudeerlijsten, het verzorgen van certificaten, getuigschriften en cijferlijsten en het tijdig informeren van het bureau inschrijving over afgestudeerden;
-Levert een bijdrage aan de tentamenorganisatie door het samenstellen van voortgangsformulieren;
-Levert een bijdrage aan de studentenadministratie door het bijhouden van diverse bestanden;
-Draagt zorg voor een adequate archivering van bescheiden in studentendossiers;

Functie-eisen
-Vaardigheid in het werken met bestanden, tekstverwerkingsprogramma’s, internet,
Spreadsheets en agenda bijhouden;
-Vaardigheid in het vormen en bijhouden van studentendossiers en in het te woord staan van derden, ook in de Engelse taal;
-Minimaal MBO-niveau.

Werk-/denkniveau
Bachelor - HBO"

Mijn brief:

"Mijn naam en adres

Naam en adres van instelling

plaats, 13 maart 2008

Betreft: sollicitatie vacature medewerker onderwijsadministratie

Geachte mevrouw ...,

Dankzij mijn ruime ervaring in administratieve vacatures, heb ik de vaardigheden opgebouwd om aan de functie-eisen te voldoen waardoor ik hopelijk een leuke collega kan worden als medewerker onderwijsadministratie. Het verwerken van gegevens en vervolgens bijhouden van dossiers heb ik altijd met succes en plezier gedaan. Tevens heb ik tijdens mijn functie in de deelraad van mijn HBO opleiding een brug gevormd in de informatievoorziening tussen schoolbestuur en studenten. Hierbij kwamen mijn communicatieve vaardigheden en inlevingsvermogen naar voren, waardoor ik verschillende mensen goed kon helpen.

U mag van mij een enthousiaste, vriendelijke collega verwachten die snel leert en goed in staat is om zelfstandig te werken. Tevens spreek ik vloeiend Engels wat goed van pas zou komen bij het te woord staan van internationale studenten Ik denk dat ik met deze capaciteiten een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de leergierige atmosfeer van een hogeschool.

Graag licht ik mijn brief toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,




mijn naam


Bijlage: 1. curriculum vitae"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2008, 22:53
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Advies zéér welkom: Sollicitatie medewerker onderwijsadministratie

Hoi Nikje,

Ik zie in je brief de woorden "denken" en "Hopelijk" staan. Dat maakt een onzekere indruk.

Verder vind ik je brief wat kort. Maak alinea's volgens het AIDA-model en je ziet dat je veel meer info in je brief verwerkt met een logische opbouw.

Succes.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen khotkham Sollicitatiebrief en cv 3 19 februari 2008 20:10
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
interne sollicitatie senior medewerker back office mjammie Sollicitatiebrief en cv 2 9 augustus 2007 23:03
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
sollicitatie bankhal medewerker bank graag nakijken :) renske1982 Sollicitatiebrief en cv 2 6 maart 2007 18:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon