Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2008, 22:38
Koe_Boy Koe_Boy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 1
Koe_Boy is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medewerker HRM

Ik zou graag willen weten of ik niks ben vergeten in de brief. Klopt de opbouw met de inhoud of zitten er alinea's bij die anders kunnen of moeten worden toegevoegd/verwijderd?

Geachte mevrouw X,

Via de website van Monsterboard, waar ik sta ingeschreven, geeft u aan op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie van medewerker HRM. De omschrijving van het werk spreekt mij zeer aan. Middels deze brief wil ik daar dan op reageren.

Op dit moment combineer ik mijn huidige baan als productiemedewerker met een studie Personeel en Arbeid in deeltijd. Binnen mijn huidige baan bewerk ik allerlei soorten leer waar vervolgens ceinturen uit volgen. De werkzaamheden zijn veelal eentonig en ik heb geen kans op verdere ontplooiing van mezelf. Via de studie die ik nu volg ben ik gemotiveerd geraakt een geschikte werkplek binnen het HRM-gebied te vinden.

Ik zie mijzelf als een accuraat persoon en kan goed in teamverband werken. Ik ben sociaal ingesteld en dan met name op het dienstverlenende vlak. Ik wil graag de richting op van p&o en de baan die u aanbiedt sluit perfect aan op de studie-inhoud die ik volg. De verantwoordelijkheden geven een mate van zelfstandigheid en die uitdaging wil ik graag aangaan.

Mocht u nadere informatie over mij willen weten, dan ben ik bereid u dit in een mondeling gesprek toe te lichten.


Met vriendelijke groet,


Y



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2008, 18:43
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Medewerker HRM

Hallo,

Goed dat je je zelf omhoog wilt werken door studie Personeel&Arbeid en naast baan studeert!

-------------
Quote:
Op dit moment combineer ik mijn huidige baan als productiemedewerker met een studie Personeel en Arbeid in deeltijd. Binnen mijn huidige baan bewerk ik allerlei soorten leer waar vervolgens ceinturen uit volgen. De werkzaamheden zijn veelal eentonig en ik heb geen kans op verdere ontplooiing van mezelf.
-----------

Ik vind bovenstaand gedeelte iets te negatief. Zou niet zeggen dat het eentonig is en zou niet al te zeer in gaan op wat je nu precies doet (allerlei soorten leer waar vervolgens ceinturen uit volgen). Overgang is namelijk wel erg groot. Zou zeggen dat je productiemedewerker bent bij leerbedrijf.

Ik heb vroeger schoonmaakwerk gedaan terwijl ik MBO had. Om de noodzakelijke ervaring op te doen, is het misschien handig om vrijwilligerswerk op HRM- gebied te gaan doen? Dat is mooie plus op CV. Al is het maar 1 dag per week of bepaald project. Ik heb part-time vrijwilligerswerk als secretarieel medewerker gedaan en ben vervolgens met deze ervaring (heb het niet als vrijwilligerswerk in CV gezet op aanraden Arbeidsbureau) en goede referentie door baas die enthousiast over mij was bij bedrijf binnengekomen als callcenter- medewerker. Vervolgens omhoog gewerkt.

Zou je aanraden om andere baan te zoeken dan productiewerk, b.v. callcenter of helpdesk. Dan doe je in ieder geval iets met computers, telefoon en doe je daar ervaring mee op. Nogmaals: ik weet natuurlijk niet hoe je CV eruitziet.
Vind het wel heel positief dat je jezelf omhoog wilt werken.

Misschien ook idee om je huidige functie wat te upgraden. Is mij toen ook aangeraden door Arbeidsbureau en werd toen meteen meer uitgenodigd. Heb je misschien ooit plannen voorgesteld, mensen ingewerkt, kwaliteit in de gaten gehouden? Dat klinkt al wat beter dan leer bewerken om er ceintuurs van te maken (bedoel ik goed).

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande.

Veel succes en ik hoop dat een bedrijf je een kans wilt geven!!

Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior wetenschappelijk medewerker - graag commentaar Cee5 Sollicitatiebrief en cv 3 27 december 2007 14:37
Sollicitatiebrief medewerker financiële administratie Grada Sollicitatiebrief en cv 2 11 oktober 2007 20:07
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon