Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 22:58
sweety sweety is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 25
sweety is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie brief Administrateur.(stage op een school) graag commentaar

ik twijfel heel erg of dit wel goed is. Ik ga bij een school solliciteren voor de administratie. Dus ik wil heeeeeel graag commentaar of reacties... alvast bedankt

Graag wil ik hierbij informeren naar de mogelijkheden voor een stageplaats op uw school. Via mijn vriendin ......, een huidige stagiaire bij u op school, heb ik begrepen dat er een mogelijke stageplaats is voor de functie van administrateur.

OF

Hierbij solliciteer ik graag naar de functie van administratie. Via mijn vriendin (naam), een huidige stagiaire op bij u op school, heb ik begrepen dat er een mogelijke stageplaats is.

Dit schooljaar ben ik met mijn opleiding Bedrijfsadministratie niveau 4 bij (naam van mijn school) te (naam plaats) begonnen. Het is een driejarige opleiding en daarvoor moet ik stage lopen vanaf 3 september 2007 tot 18 januari 2008. Ik wil mijn opgedane kennis graag bij de (naam stageplaats) in de praktijk toepassen.
Het lijkt me erg leuk om bij uw school stage te lopen, omdat mijn vriendin (naam) dat op dit moment ook doet en zij erg enthousiast is over haar stageplaats. Ze heeft mij positieve dingen over de school verteld. Hierdoor ben ik erg geïnteresseerd geworden om bij deze school stage te lopen.


OF

Dit schooljaar ben ik met mijn opleiding Bedrijfsadministratie te (naam plaats) begonnen. Het is een driejarige opleiding en daarvoor moet ik stage lopen vanaf 3 september 2007 tot 18 januari 2008. Ik wil mijn opgedane kennis graag bij de (naam stageplaats) in de praktijk toepassen.
Ook ben ik langs geweest en heeft (naam vriendin) positieve dingen over de school verteld.



Tijdens het eerste jaar van mijn opleiding heb ik veel geleerd over de debiteuren- en crediteurenadministratie en het bijhouden van kas- en bankboek. Verder kan ik snel leren en kan ik goed met computers en cijfers omgaan. Door mijn vorige werkervaring heb ik geleerd hoe ik verantwoordelijkheid moet dragen. Verder ben ik stressbestendig.

Voor verdere gegevens over mij, verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae.
Mocht u in mij een geschikte stagiaire zien, dan wil ik deze brief graag nader toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2007, 12:05
ocar ocar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 6
ocar is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief Administrateur.(stage op een school) graag commentaar

Beste Sweety,

Niet zo twijfelen hoor! Ik vind dat je goed en leuk schrijft en ik zou je zo als stagaire aannemen. Helaas doe ik niet aan administratie. Maar er eens één brief van. Dan kunnen we goed zien of je alle belangrijke dingen hebt vertelt.

Een paar puntjes:
* In de eerste zin moet je wel noemen dat het om een stageplaats bij de administratie gaat (een combinatie van de twee versies dus). Anders zet je mensen misschien op het verkeerde been.
* Misschien is het verstandig gewoon even te bellen en te vragen over er een stageplaats is. Dan hoor je meteen of je wel een brief moet schrijven. Tenslotte zijn er waarschijnlijk geen andere kandidaten.
* Wees iets minder specifiek met de data van je stage. Gewoon maand een jaar is genoeg. Dan geef je hen iets meer het idee dat zij mogen bepalen wanneer je komt.
* Het is goed dat je verteld over je opleiding. Kun je nog iets meer details geven van wat je geleerd hebt?
* Het is ook goed dat je positief bent over de school. Maar overdrijf het niet. De laatste zin "Hierdoor ben ik .... te lopen" mag van mij wel weg.
* "Door mijn vorige werkervaring". Noem hierbij in ieder geval het soort werk dat je gedaan hebt. Het is niet de bedoeling dat de lezer eerst je cv moet bekijken voordat hij/zij de zin begrijpt.
* "een vriendin" lijkt me beter dan "mijn vriendin". Dat is zo intiem...

succes. oscar
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 13:10
sweety sweety is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 25
sweety is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief Administrateur.(stage op een school) graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ocar Bekijk bericht
Beste Sweety,

Niet zo twijfelen hoor! Ik vind dat je goed en leuk schrijft en ik zou je zo als stagaire aannemen. Helaas doe ik niet aan administratie. Maar er eens één brief van. Dan kunnen we goed zien of je alle belangrijke dingen hebt vertelt.

Een paar puntjes:
* In de eerste zin moet je wel noemen dat het om een stageplaats bij de administratie gaat (een combinatie van de twee versies dus). Anders zet je mensen misschien op het verkeerde been.
* Misschien is het verstandig gewoon even te bellen en te vragen over er een stageplaats is. Dan hoor je meteen of je wel een brief moet schrijven. Tenslotte zijn er waarschijnlijk geen andere kandidaten.
* Wees iets minder specifiek met de data van je stage. Gewoon maand een jaar is genoeg. Dan geef je hen iets meer het idee dat zij mogen bepalen wanneer je komt.
* Het is goed dat je verteld over je opleiding. Kun je nog iets meer details geven van wat je geleerd hebt?
* Het is ook goed dat je positief bent over de school. Maar overdrijf het niet. De laatste zin "Hierdoor ben ik .... te lopen" mag van mij wel weg.
* "Door mijn vorige werkervaring". Noem hierbij in ieder geval het soort werk dat je gedaan hebt. Het is niet de bedoeling dat de lezer eerst je cv moet bekijken voordat hij/zij de zin begrijpt.
* "een vriendin" lijkt me beter dan "mijn vriendin". Dat is zo intiem...

succes. oscar
heeeeeeeeeel ergggg bedankttttt
alleen ik snap die eerste punt van je niet?
* In de eerste zin moet je wel noemen dat het om een stageplaats bij de administratie gaat (een combinatie van de twee versies dus). Anders zet je mensen misschien op het verkeerde been.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Sollicitatie pedagogisch gezinsbegeleider, graag commentaar marlous Sollicitatiebrief en cv 2 13 juni 2007 23:03
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon