Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2008, 23:22
Pokémon Pokémon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2008
Berichten: 4
Pokémon is on a distinguished road
Standaard sollicitatie secretaresse: graag jullie mening

Ik heb voor het eerst een sollicitatiebrief opgesteld.
Graag jullie commentaar/suggesties.


****
****
****
****


****, 2 juni 2008


Betreft: sollicitatie medewerker secretariaat.


Geachte heer, mevrouw,

Door één van uw medewerksters, ****, werd ik geattendeerd op de vacature voor de functie van medewerker secretariaat binnen uw organisatie.
De omschrijving van het werk sprak mij enorm aan en heeft mij doen besluiten te solliciteren.

Momenteel ben ik werkzaam als secretaresse op een makelaarskantoor. Ik ben echter toe aan verandering. Omdat ik een administratieve duizendpoot ben en het mij voldoening geeft mensen te helpen, denk ik dat ik zeer goed binnen uw organisatie zal passen.

De ervaringen die ik opgedaan heb in mijn huidige functie lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt. In mijn curriculum vitae kunt u lezen dat ik ruimschoots voldoe aan de door u gestelde eisen op administratief gebied, waarin u in de vacature om vraagt. Verder weet ik van mijzelf dat ik zowel goed in teamverband als individueel kan werken. Daarnaast ben ik nauwkeurig, flexibel en geduldig.

Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek, waarin ik mijn brief nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juni 2008, 11:46
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

<jouw naam>
<jouw adres>
<jouw PC> <jouw woonplaats>

<naam bedrijf>
<adres bedrijf>
<PC bedrijf> <plaats bedrijf>


<plaats>
, 2 juni 2008


Betreft: sollicitatie medewerker secretariaat (volgens mij hoor hier geen 'punt'achter, maar dit weet ik niet zeker....)


Geachte heer, mevrouw, (probeer achter een naam te komen, zodat je de brief gericht kan schrijven)

Door één van uw medewerksters, ****, werd Ik zou dit omdraaien: 'Door ****, één van uw medewerksters, werd....) ik geattendeerd op de vacature voor de functie van medewerker secretariaat binnen uw organisatie. De omschrijving van het werk sprak mij enorm aan (waarom sprak het je aan?) en heeft mij doen besluiten te solliciteren.

Momenteel ben ik werkzaam als secretaresse op een makelaarskantoor. Ik ben echter toe aan verandering. (waarom ben je toe aan verandering?) Omdat ik een administratieve duizendpoot ben en het mij voldoening geeft mensen te helpen, denk ik dat ik zeer goed binnen uw organisatie zal passen.

De ervaringen die ik opgedaan heb in mijn huidige functie lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt. In mijn curriculum vitae kunt u lezen dat ik ruimschoots voldoe aan de door u gestelde eisen op administratief gebied, waarin u in de vacature om vraagt. Verder weet ik van mijzelf dat ik zowel goed in teamverband als individueel kan werken. Daarnaast ben ik nauwkeurig, flexibel en geduldig.

Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek, waarin ik mijn brief nader kan toelichten. (zet hier een vermelding naar de bijlage, je CV, in)

Met vriendelijke groet,

(plek voor een handtekening)


<jouw naam>



Bijlage: curriculum vitae




------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop dat je hier iets aan hebt... Veel succes met solliciteren en laat even weten hoe het is verlopenen!)
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 juni 2008, 13:23
Pokémon Pokémon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2008
Berichten: 4
Pokémon is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie secretaresse: graag jullie mening

Bedankt voor de reactie.

Waarom ik toe ben aan verandering, is omdat ik nu al 18 jaar bij hetzelfde bedrijf werk (in dezelfde functie). Maar moet ik dat in mijn brief vermelden, of tijdens het gesprek toelichten?

Moet ik in de slotzin nogmaals verwijzen naar mijn CV? Ik heb dat nu achterwege gelaten, omdat ik in de alinea daarboven al naar verwijs.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 juni 2008, 15:22
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokémon Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie.
Graag gedaan Ben blij om te kunnen helpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokémon Bekijk bericht
Waarom ik toe ben aan verandering, is omdat ik nu al 18 jaar bij hetzelfde bedrijf werk (in dezelfde functie). Maar moet ik dat in mijn brief vermelden, of tijdens het gesprek toelichten?
Ik zou er wel iets bijzetten. Bijvoorbeeld: Ik heb 18 jaar met veel plezier mijn werk uitgevoerd, maar nu wordt het tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokémon Bekijk bericht
Moet ik in de slotzin nogmaals verwijzen naar mijn CV? Ik heb dat nu achterwege gelaten, omdat ik in de alinea daarboven al naar verwijs.
Ja, daar twijfelde ik ook aan.... Misschien moet je in die alinea daarboven even tussen haakjes zetten: (zie bijlage)


Succes!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 juni 2008, 17:28
noasophietje noasophietje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 2
noasophietje is on a distinguished road
Wink Re: sollicitatie secretaresse: graag jullie mening

Je hoeft niet opnieuw te verwijzen naar je cv. Volgens mij moet je brief zo zijn dat een soort samenvatting is van wie je bent, wat je kan en wat je wilt. En je cv is daar toevoeging met wat nadere informatie over je werkcarrière.

Het is inderdaad belangrijk om te vertellen in je brief waarom (zoals Tumtummm al schreef) je aan een nieuwe uitdaging toe bent. Overigens heb ik een zin uit jouw brief gebruikt voor mijn brief. Vond hum zo lekker pakkend.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 juni 2008, 21:29
Pokémon Pokémon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2008
Berichten: 4
Pokémon is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie secretaresse: graag jullie mening

Ik heb mijn brief inmiddels aangepast. Bedankt voor jullie suggesties!

Dit is het uiteindelijk geworden. Denken jullie dat het zo kan?


****
****
****
****


****, 2 juni 2008


Betreft: sollicitatie medewerker secretariaat.


Geachte heer, mevrouw,

Door ***, één van uw medewerksters, werd ik geattendeerd op de vacature voor de functie van medewerker secretariaat binnen uw organisatie.
De omschrijving van het werk sprak mij enorm aan en heeft mij doen besluiten te solliciteren. Het sluit goed aan bij mijn ervaring en zeker ook bij mijn interesses.

Momenteel ben ik werkzaam als secretaresse op een makelaarskantoor. Ik heb 18 jaar met veel plezier mijn werk uitgevoerd, maar nu wordt het tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Omdat ik een administratieve duizendpoot ben en het mij voldoening geeft mensen te helpen, denk ik dat ik zeer goed binnen uw organisatie zal passen.

De ervaringen die ik opgedaan heb in mijn huidige functie lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt. In mijn curriculum vitae kunt u lezen dat ik ruimschoots voldoe aan de door u gestelde eisen op administratief gebied, waar u in de vacature om vraagt. Verder weet ik van mijzelf dat ik zowel goed in teamverband als individueel kan werken. Daarnaast ben ik nauwkeurig, flexibel en geduldig.

Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek, waarin ik mijn brief nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,



****




Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 juni 2008, 22:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: sollicitatie secretaresse: graag jullie mening

de aanpassingen zijn echt een aanvulling op je brief. Succes ermee en laat even weten of het iets is geworden.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juni 2008, 13:02
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
de aanpassingen zijn echt een aanvulling op je brief. Succes ermee en laat even weten of het iets is geworden.
Ik ben het helemaal eens met 'gast'. Dus opsturen maar! Heel veel succes en laat ons weten hoe het verloopt...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Sollicitatie directiesecretaresse graag jullie advies massja Sollicitatiebrief en cv 1 12 september 2007 17:29
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
Sollicitatie afroep verpleegkundige, graag jullie mening Bauk22 Sollicitatiebrief en cv 4 23 juli 2007 21:33
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon