Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2008, 14:22
Lieve Lieve is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 2
Lieve is on a distinguished road
Standaard Verbeteren stagebrief voor privé bedrijven

Lieve Peters
Heneistraat 45
2090 Woonplaats






Bemers nv
Schoolstraat 350
2090 Woonplaats



Betreft: verzoek stageplaats voor een administratieve medewerkerster


Geachte mevrouw, heer


Ik zou graag willen vernemen of jullie de mogelijkheid voorzien om een stagiaire in dienst te nemen voor de functie administratieve medewerkster.
Aangezien ik heel graag administratieve taken vervul, ben ik om die reden dan ook de opleiding “Kantoor en Gegevensbeheer” gaan volgen aan het Tweedekansonderwijs in Turnhout. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen.
Op dit moment ben ik tweede jaar student en ik zou graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert.


Wellicht vraagt u zich af wat ik in uw organisatie te bieden heb. Vooreerst ben ik iemand die graag administratieve opdrachten uitvoer.
Bovendien ben ik van nature een sociaal ingestelde persoon en aangenaam in de omgang met mensen. Ik werk heel graag met mensen. Verder kan ik u ook meedelen dat ik zowel op zelfstandige basis als in teamverband goed kan functioneren. Tot slot ben ik iemand met een groot doorzettingsvermogen en heb een positieve ingesteldheid. Ik heb in het verleden heel wat werkervaring opgedaan als arbeidster, een job die heel wat flexibiliteit vereist en er werd van mij alsook verwacht dat ik onder hoge werkdruk kon werken.

Voor u is nog van belang te weten dat de stage begint van 30 september 2008 en dit duurt 10 weken. De stage is 16 uren per week.

Indien u mijn kandidatuur gunstig beoordeeld, wil ik met veel plezier méér uitleg komen geven over mijzelf. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

In afwachting, verblijf ik,
Met de meeste hoogachting,






Lieve Peeters


Bijlage: Curriculum Vitae






Willen jullie gelieve deze brief eens controleren.
Ik had een vraagje ik wil graag op mijn cv de titel hieronder opschrijven.

Eén van de titels op de cv:
Bijzonderheden
Ik ben van 04 Augustus 2008 tot en met 17 augustus 2008 telefonisch niet beschikbaar wegens vakantie.
Moet ik die telefonisch erbij schrijven of gewoon weglaten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2008, 15:51
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
Eén van de titels op de cv:
Bijzonderheden
Ik ben van 04 Augustus 2008 tot en met 17 augustus 2008 telefonisch niet beschikbaar wegens vakantie.
Moet ik die telefonisch erbij schrijven of gewoon weglaten?
Ben je wel 'gewoon' beschikbaar...?


Ik denk dat je beter kan neerzetten: Ik ben van 04 augustus 2008 tot en met 17 augustus 2008 niet beschikbaar wegens vakantie.. En de maand moet je zonder hoofdletter doen (in iedergeval: de maanden óf hoofdletter óf niet, maar niet beide....)


Succes!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juni 2008, 00:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verbeteren stagebrief voor privé bedrijven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
Lieve Peters
Heneistraat 45
2090 Woonplaats






Bemers nv
Schoolstraat 350
2090 Woonplaats



Betreft: sollicitatie stage administratieve medewerkster


Geachte heer/ mevrouw,


Ik zou graag willen vernemen of jullie de mogelijkheid voorzien om een stagiaire in dienst te nemen voor de functie administratieve medewerkster.

Aangezien ik heel graag administratieve taken vervul, ben ik om die reden dan ook de opleiding “Kantoor en Gegevensbeheer” gaan volgen aan het Tweedekansonderwijs in Turnhout. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen.
Op dit moment ben ik tweede jaar student en ik zou graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert.


Wellicht vraagt u zich af wat ik in uw organisatie te bieden heb. Vooreerst ben ik iemand die graag administratieve opdrachten uitvoer.
Bovendien ben ik van nature een sociaal ingestelde persoon en aangenaam in de omgang met mensen. Ik werk heel graag met mensen. Verder kan ik u ook meedelen dat ik zowel op zelfstandige basis als in teamverband goed kan functioneren. Tot slot ben ik iemand met een groot doorzettingsvermogen en heb een positieve ingesteldheid. Ik heb in het verleden heel wat werkervaring opgedaan als arbeidster, een job die heel wat flexibiliteit vereist en er werd van mij alsook verwacht dat ik onder hoge werkdruk kon werken. (dit zijn allemaal die over je zelf vertelt, noem paar praktijk ervaring, waarom vind je zo, hoe weet je dat??)

Voor u is nog van belang te weten dat de stage begint van 30 september 2008 en dit duurt 10 weken. De stage is 16 uren per week.

(Indien u mijn kandidatuur gunstig beoordeeld, wil ik met veel plezier méér uitleg komen geven over mijzelf.) Ik wil graag mijn motivatie mondeling in een gesprek toelichten.Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

(In afwachting, verblijf ik,
Met de meeste hoogachting, ) dit is te ouderwets, ik zou schrijven ---> met vriendelijke groeten,






Lieve Peeters


Bijlage: Curriculum Vitae






Willen jullie gelieve deze brief eens controleren.
Ik had een vraagje ik wil graag op mijn cv de titel hieronder opschrijven.

Eén van de titels op de cv:
Bijzonderheden
Ik ben van 04 Augustus 2008 tot en met 17 augustus 2008 telefonisch niet beschikbaar wegens vakantie.
Moet ik die telefonisch erbij schrijven of gewoon weglaten?
ik heb voor je beetje aangepast, maar je kan het beter verkorten, gebruik KISS formule(keep it short en simple) kort maar krachtig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stagebrief: A.U.B controleren/verbeteren senita Sollicitatiebrief en cv 11 7 april 2010 14:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon